המפלגות מגיעות לבית הנשיא: צפו בשידור החי

המפלגות החלו להגיע על פי מספר המנדטים שקיבלו, ופגישותיהן עם הנשיא משודרות בשידור חי. נראה כי בשני הצדדים, של הליכוד ושל כחול לבן, מעדיפים שלא לקבל כרגע את הרכבת הממשלה, אלא רק בסיבוב הבא

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 22/09/19 17:26 כב באלול התשעט

המפלגות מגיעות לבית הנשיא: צפו בשידור החי
נשיא המדינה ריבלין, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נציגי המפלגות השונות החלו להגיע לבית הנשיא, על פי גודלן, ויודיעו על מי הן ממליצות להטיל את הרכבת הממשלה. נכון להערב (א'), נראה כי גם ראש הממשלה נתניהו וגם יו"ר כחול לבן בני גנץ מעדיפים לקבל את המנדט להרכבת הממשלה רק בסיבוב השני, כי נראה שמי שיקבל ראשון את המנדט להרכבת הממשלה - כישלונו מובטח.

הצטרפו לשידור החי מבית הנשיא:

https://www.facebook.com/ReuvenRivlin/videos/2240405116251532/

ראשונים הגיעו נציגי כחול לבן, אותם שאל הנשיא ריבלין האם "אפשר להקים ממשלה רק אם נביא אתכם ואת המפלגה השניה בגודלה, הליכוד. האם זו אפשרות מבחינתכם?"

ח"כ משה יעלון ענה לו: "זאת שאלה חדשה לנוכח מה שקרה בבחירות האחרונות אבל ברור לחלוטין שננהג באופן ממלכתי. אם חס וחלילה לא נצליח להרכיב את הממשלה הבאה, מובן לנו שנחזיר את המנדט אליך שתחליט על מי להטיל את האחריות".

הליכוד: קוראים לגנץ להיפגש עם נתניהו

בהמשך הגיעו נציגי הליכוד, בראשות השר יריב לוין. הנשיא אמר לנציגי הליכוד כי "אנחנו מבקשים להביא לכך שלא יהיו עוד בחירות". והוסיף כי "הדרך היחידה היא היכולת של שתי המפלגות הגדולות לאחד כוחות".

השר לוין אמר כי "אני מודע שאנחנו במצב מורכב". והוסיף: "לא המתנו ולא חיכינו והבענו נכונות ללכת לממשלת אחדות ביחד עם השותפים שהיו לנו קודם, גם כחול לבן יכולה להביא איתה את השותפים מהגוש שלה. מי שמוכנים לקיים דיאלוג עם הקשים שבאויבנו אינם מוכנים לשבת לפגישה עם ראש הממשלה".

בתשובה לשאלת הנשיא, האם הליכוד תשיב את המנדט לנשיא, במידה ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, השיב השר לוין: "התשובה היא כן".

הרשימה המשותפת: ממליצים על בני גנץ

חברי הרשימה המשותפת עשו היסטוריה, ולראשונה המליצו על מועמד לראשות הממשלה, במטרה להפיל את נתניהו: ח"כ אחמד טיבי אמר לנשיא: "בני גנץ לא כוס התה שלנו, יש לנו עליו ביקורת, במיוחד בנושא עזה. אבל החלטנו שאנחנו נעשה את הכל, והשיא זה פה עכשיו, נעשה הכל כדי להפיל את בנימין נתניהו". לדברי טיבי, "זוהי החלטה היסטורית. יש לנו מסמך דרישות והעברנו אותו למי שצריך וזאת כדי להבהיר מה כואב לנו".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי "הציבור הערבי הפך ללא לגיטימי במדינת ישראל".