תם סבב התייעצויות הנשיא: רוב ממליצים לנתניהו

נשיא המדינה נפגש עם כל נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת, כאשר סיעות העבודה והמחנה הדמוקרטי המליצו על בני גנץ. לאחר הודעת בל"ד כי שלושת נציגיה לא ימליצו על גנץ - נוצר רוב ממליצים לנתניהו - 55 מול 54 לבני גנץ

חדשות כיפה מירב כהן ויהונתן קליין, חדשות כיפה 23/09/19 13:08 כג באלול התשעט

תם סבב התייעצויות הנשיא: רוב ממליצים לנתניהו
הנשיא ריבלין במהלך סבב ההתייעצויות, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הרכבת הממשלה תוטל על נתניהו? נשיא המדינה סיים את סבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת, כאשר סיעות המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר, שהגיעו אחרונות, המליצו על בני גנץ, ומוקדם יותר הבוקר (ב') המליצו ביהדות התורה ובימינה על נתניהו. המשמעות היא, לאחר משיכת ההמלצה הבוקר של שלושת חברי בל"ד, שהודיעו כי לא ימליצו על גנץ על אף החלטת סיעתם, שלנתניהו יש 55 ממליצים, לעומת 54 ליו"ר כחול לבן בני גנץ.

ההחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה היא כעת בידי הנשיא ריבלין, וההערכות הן כי יטיל את המשימה על נתניהו, מאחר שלו יש רוב ממליצים. בשני הצדדים העדיפו שהמנדט להרכבת הממשלה יוטל קודם כל על הצד שכנגד, כדי שיוכלו להאשים אותו בכישלון וכדי שבידיהם יימצאו אופציות נוספות. 

אמש היה נראה שהמשימה תוטל על בני גנץ, לאחר שהרשימה המשותפת הודיעה כי ההמלצה על בני גנץ תקפה לכל 13 חברי הסיעה, אך במהלך הלילה הודיעו חברי מפלגת בל"ד, שהתנגדו להמלצה על גנץ, כי הם לא חלק מההמלצה, ומספר הממליצים של גנץ ירד ל-54 בלבד.

חלוקת הממליצים

הממליצים על נתניהו: הליכוד (31), ש"ס (9), יהדות התורה (8), וימינה (7). סך הכל: 55

הממליצים על גנץ: כחול לבן (33), הרשימה המשותפת ללא בל"ד (10), העבודה-גשר (6), והמחנה הדמוקרטי (5). סך הכל: 54

לא המליצו על אף מועמד: ישראל ביתנו (8), בל"ד (3)