איילת שקד לכיפה: "נתניהו רוצה להפוך אותנו לקטנים, עלובים ומושפלים"

יושבת ראש ימינה יוצאת בקמפיין געוואלד וטוענת כי ראש הממשלה פועל נגד הציונות הדתית, ומסבירה שמפלגתה צריכה להיות גדולה: "כדי שיהיה רב ראשי ציוני דתי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/09/19 14:35 טז באלול התשעט

איילת שקד לכיפה: "נתניהו רוצה להפוך אותנו לקטנים, עלובים ומושפלים"
איילת שקד, צילום: איפאק

יושבת ראש ימינה, איילת שקד, מסבירה כי דווקא מפלגתה תפעל למינוי רב ראשי ציוני דתי, מזהירה מפני התרסקות של המפלגה הדתית ותקופת את ראש הממשלה נתניהו: "פועל נגד הגוש". 

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר בראיון בחדשות בכיפה שהחטא הכי גדול של הליכוד שהוא השאיר את כל נושאי דת ומדינה לשותפות הקואליציוניות, בעיקר לחרדים, וזנחו את כל הצרכים של הציונות הדתית

"אדלשטיין צודק, הוא בדיוק מסביר לציונות הדתית מדוע לא להצביע ליכוד, ולהצביע ימינה. הליכוד בעינייני דת ומדינה תמיד מתיישר עם החרדים. הציונות הדתית צריכה להבין. יש לנו בסוף הקדנציה בחירה לרבנות הראשית. אם אנחנו לא נהיה גדולים, חזקים ועם תפקידים משמעותיים אנחנו לא נוכל לבחור למינויים בגוף הבוחר ויהיה לנו הרבה יותר קשה לקדם רב ציוני דתי לרב ראשי. זו צריך להיות אחד היעדים החזקים שחנו בסיום הקדנציה". 

"בקדנציה הקודמת קודמת היינו צעירים וחלשים, הבחירות היו די בהתחלה. היום יש לנו הרבה יותר ניסיון. צריך שימינה תהיה גדולה כדי שיהיה רב ראשי ציוני דתי, כי כמו שאדלשטיין אמר -הם בסופו של דבר הולכי עם החרדים". 

בכיפה חשפנו שחברך למפלגה, השר סמוטריץ', אמר שזה לא משנה מה את ובנט רוצים, החרד"לים בסוף יקבעו מה קורה וככה הוא הרגיע ששום דבר לא ישתנה בנושאי דת ומדינה. זה אומר שאנחנו נשארים בדיוק באותו מקום ולימין החדש לא תהיה שום השפעה? 

"הימין החדש ישמור על עמדותיו, תקומה והבית היהודי ישמרו על עמדותיהם בנשאי דת ומדינה. העמדות שלנו ליברליות והעמדות שלהם יותר תורניות. סמוטריץ' צודק בכך שיש סעיף בכל הסכם קואליציוני שבכל ענייני דת ומדינה צריכה להיות הסכמה של כל השותפות, ולכן מטבע הדברים בקואליציה עם חרדים לא מרצים שינויים בחקיקה שקשורים בדת ומדינה. מה כן אפשר לעשות? מינויים, מינויים מינויים!. רב ראשי לרבנות זה דבר שמשפיע אחר כך על המון דברים של דת ומדינה. אנחנו צריכים להיות גדולים בשביל שנוכל לעבוד על מנת שיהיה לנו כח להוביל בחירה של רב ראשי ציוני דתי, ולא שיבחרו שני רבניים חרדים. אם ימינה תהיה עם חמישה מנדטים זה פשוט לא יקרה

אני קוראת לציונות הדתית הליברלית להתעורר. אם יש מישהו שחושב להצביע לכחול לבן הוא יקבל ממשלה חילונית אנטי-דתית. אם יש מישהו שחושב להצביע לליכוד הוא בוודאי לא יקבל שום דבר שקשור דת ומדינה. מה שיפה אצלנו שיש לנו אנשים מכל הזרמים ומכל הגוונים-גם ליברלים, גם תורניים וגם חילוניים- הכל". 

את אמרת שיש סיכוי שאולי תקבלו 6-7 מנדטים. האם תראי בכך כישלון אישי ואלי אפילו תפרשי? 

"אני מאוד מודאגת. נתניהו התחיל בקמפיין הגעוואלד המסורתי שלו מאוד מוקדם יחסית. אנחנו היחידים שנפגע מזה כי כל הקמפיין שלו מכוון נגדנו. קמפיין פנים גושי שנועד אך ורק נגד הציונות הדתית ונגד ימינה כדי לגמד אותנו, כדי להפוך אותנו לקטנים, עלובים ומושפלים. הוא לא עשה את זה נגד ש"ס ולא נגד יהדות התורה. יש לנו הזדמנות גדולה מחר- שכל הציונות הדתית תצא כאיש אחד, בלי חישובים אסטרטגיים. לפעמים הציונות הדתית חושבת שהיא צריכה להיכנס תחת האלונקה ומקשיבה לספינים של מפלגות אחרות. תצביעו למפלגה שמייצגת את הערכים שלכם, למפלגה הכי מגוונת וזו שניהלה את הקמפיין היחידי שמדבר על אחדות ושותפות ולא הסתה ושנאה. אם הציונות הדתית תצא ותצביע כאשי אחד לימינה, ואם הקהל החילוני שמזדהה עם הערכים שלנו ומעריך גם אותי. אני מדברת פה גם לנשים, הרבה נשים עוצרות אותי ברחוב ואומרות לי 'אנחנו מצביעות ימינה בגללך-כי אנחנו חושבות שנשים צריכות להיות בקדמת הבמה', אם האנשים האלה יצאו ויצביעו המצב יהיה טוב. אם הציונות הדתית תתחיל לעשות חישובי אסטרטגיים, שבסוף מוכחים כשגויים, אנחנו נתרסק". 

האם תתפטרי? 

"אני מציעה שתדברי איתי מחר או מחרתיים, אחרי תוצאות האמת. כרגע אני במלחמה על המפלגה שלי, על הרשימה שלי ועל הערכים שלי. אם לא נהיה גדולים אני לא אוכל להביא לידי ביטוי את הערכים שלי ואת האידאולוגיה שלי."