סמוטריץ' חושף בהקלטה בלעדית לכיפה: "זה לא משנה מה בנט ושקד רוצים"

בהקלטה שהגיעה לידי חדשות כיפה, מרגיע יו"ר האיחוד הלאומי את החרד"לים המודאגים: "החרדים לא ייתנו לפגוע בציפורן בנושאי דת ומדינה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/09/19 11:43 טז באלול התשעט

סמוטריץ' חושף בהקלטה בלעדית לכיפה: "זה לא משנה מה בנט ושקד רוצים"
מפלגת ימינה, צילום: יח"צ

יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ', מרגיע את הזרם החרד"לי ומסביר כי מאמציהם של שותפיו לרשימה, המבקשים לערוך שינויים ברבנות הראשית לא יצלחו מכיוון שהמפלגות החרדיות לא ייתנו להם. 

"קודם כל אנחנו בלוק טכני בנפרד אחרי הבחירות", מרגיע שר התחבורה, "לגבי העמדות שלנו אין ולא יכולה להיות מחלוקת- זה דבר אחד. דבר שני- כל המטרה שלנו עכשיו זה להקים ממשלת ימין- הליכוד, אנחנו  והחרדים, אז זה בכלל לא רלוונטי ולא על הפרק. אף אחד לא ייתן לפגוע בציפורן של סוגיות דת ומדינה חס וחלילה. זה לא משנה מה בנט ושקד רוצים. יש בהסכמים הקואליציוניים הבטחה שכל שינוי בנושא דת ומדינה צריך אישור של כולם אז אין סיכוי שתהיה בעיה". 

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, התפצל מהבית היהודי בבחירות הקודמות גם בכדי לקדם את נושאי דת ומדינה החשובים לציונות הדתית הליברלית, בין היתר: מערך הכשרות והרבנות הראשית. בראיון שהעניק לכיפה הסביר כי מפלגתו החדשה "תלך ברוח צהר". כדי לחזק את הדברים הוא הציב במעלה רשימתו את רוני ססובר, חילונית תל אביבית, ודחק את שולי מועלם לתחתית הרשימה וזאת בכדי להציג את עצמם כמייצגי קול מתון בענייני דת ומדינה. אך נראה כי השר סמוטריץ' ושותפיו מהמפלגות החרדיות לא ייתנו לבנט לשקד לערוך את השינויים הללו.