צל"ש הרמטכ"ל יוענק לסא"ל מ', שנפל ברצועת עזה

ועדת הצל"שים של צה"ל החליטה להעניק את צל"ש הרמטכ"ל ללוחם, ששמו לא הותר עדיין לפרסום, שנפל במבצע של כוח מיוחד ברצועת עזה, בחודש נובמבר האחרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/19 11:02 י באלול התשעט

צל"ש הרמטכ"ל יוענק לסא"ל מ', שנפל ברצועת עזה
הרכב בו נסעו הלוחמים בליל הפעולה, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

צל"ש הרמטכ"ל לסא"ל מ', למפקד כוח הלוחמים וללוחם נוסף ביחידה המיוחדת, שלחמו במבצע המיוחד בחאן יונס, שהתקיים בחודש נובמבר האחרון, ובו נפל סא"ל מ' הי"ד, איש היחידה המיוחדת של צה"ל ששמו ותמונתו לא הותרו בפרסום. קציני צה"ל הגיעו לביתה של אלמנתו של סא"ל מ' ובישרו לה על הענקת הצל"ש.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי צל"ש הרמטכ"ל יוענק לסגן-אלוף מ' ז"ל, ממערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין, על פעילותו במבצע בו פעל עם צוותו, בשטח אויב, בנחישות, קור רוח ואומץ, להגנה על חבריו. בהמשך פעל מתוך יוזמה וחתירה למגע, נטל תפקיד קדמי בהשתלטות על האויב ופעל בתושייה לקידום ההשתלטות. סא"ל מ' ז"ל, נהרג במהלך המבצע.
צל"ש הרמטכ"ל יוענק למפקד כוח הלוחמים ולוחם בצוות, ממערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין, על פעילותם במבצע תחת תנאים קשים, בנחישות ובתושייה, בקור רוח ואומץ לב, במהלך ההשתלטות על האויב, לחילוץ הכוח ולהשבתו לשטח ישראל. 
 
בנוסף, צל"ש ראש אגף המודיעין (צל״ש אלוף) יוענק למספר לוחמים בצוות מערך המבצעים המיוחדים על תפקודם יוצא הדופן, תוך הפגנת קור רוח ואומץ לב להגנה על חבריהם ולחילוץ הצוות לשטח הארץ.
צל"ש מפקד חיל-האוויר (צל"ש אלוף) יוענק לקברניט מסוק החילוץ, רב-סרן ע', לטייס המשנה, סגן-אלוף (מילואים) נ', ולמכונאי המוטס האחורי, רב-סמל מתקדם ק', על תפקודם במהלך חילוץ כוח הלוחמים תחת אש משטח אויב. בפועלם גילו דבקות במשימה, קור רוח ואומץ לב בתנאי קרב ובחוסר וודאות.
צל"ש מפקד בסיס תל נוף (צל"ש מפקד אוגדה) יוענק למכונאי המוטס הקדמי, רב-סמל נ', ולצוות לוחמי יחידת החילוץ 669- מפקד הכוח סגן א', רופא הכוח, רב-סרן (מילואים) א', הפרמדיק, רב-סמל ג', והחובש, רב-סמל א', על חלקם בחילוץ הכוח ובפעולות הרפואיות שביצעו, על פעולה מדויקת ומקצועית תוך הפעלת קור רוח ושיקול דעת שתרמה באופן ישיר להצלת חיים באירוע. 

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי התייחס לאופן הפעולה של הלוחמים וצוות החילוץ במבצע: "לאחר שהוצגה בפניי עבודת הועדה, ובתוכה גם עדויות הלוחמים, ובעקבות שורה ארוכה של תחקירים מקיפים, מצטיירת תמונה ברורה של חבורת לוחמים אמיצים ונחושים, חדורי משימה ותעוזה שיצאו למבצע חשוב לביטחון ישראל, שבאחת השתנה לכדי אירוע מורכב ומאתגר. מקצועיות הלוחמים, נחישותם וקור רוחם, הובילו לקבלת החלטות מושכלת ותפקוד ראוי לציון בתנאים קשים ביותר. אלו חברו לנחישות המחלצים, אנשי צוות האוויר והרפואה, שפעלו בשטח אויב ללא מורא על-מנת להביא לשטח ישראל את לוחמינו. לצד הציונים לשבח, צה"ל תחקר באופן מעמיק את מהלכי המבצע והפיק ממנו לקחים במספר מישורים, המיושמים הלכה למעשה בפעילות כוחות צה"ל. אשרינו שאלו הם לוחמינו".
 
אמש הגיעו מפקדים ממערך המבצעים המיוחדים לביתו של סא"ל מ' זכרו לברכה, ובישרו לאלמנתו על החלטת ראש המטה הכללי להעניק לבעלה את צל"ש הרמטכ"ל על פועלו במבצע.