הקצין ההרוג במבצע בעזה: סא"ל מ'

בפעילות המבצעית, שבמהלכה חוסל בכיר בחמאס, נהרג מ' וקצין נוסף נפצע באורח בינוני. 17 רקטות נורו על ישראל,. הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט: ״כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/18 07:04 ד בכסלו התשעט

הקצין ההרוג במבצע בעזה: סא"ל מ'
תמונת ארכיון. פינוי חייל פצוע, צילום: פלאש 90

קצין צה"ל נהרג אמש במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה וקצין נוסף נפצע באורח בינוני, כך הותר הלילה (שני) לפרסום על ידי צה"ל. הבוקר הותר גם לפרסום כי ההרוג הוא סא"ל מ'. בתגובה לחיסולו של בכיר בזרוע הצבאית של חמאס וששה מחבלים נוספים, נורו 17 רקטות ליישובי עוטף עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך פעילות מבצעית של כוח מיוחד של צה"ל ברצועת עזה התפתחו חילופי אש. באירוע נהרג קצין צה"ל ונפצע קצין נוסף באורח בינוני. הודעה נמסרה למשפחותיהם".
 
בצה"ל הדגישו כי הפעילות הסתיימה וכי יש להישמע להוראות הביטחון בישובים ולהנחיות פיקוד העורף, הכוללות בין היתר את ביטול הלימודים באזור. בנוסף, על רקע השמועות הרבות על כך שחיילים נחטפו ביקש דובר צה"ל להבהיר כי יש "להימנע מהפצת שמועות". מבית החולים סורוקהנמסר כי "מצבו של הפצוע שפונה אתמול לביה"ח מוגדר בינוני ויציב. הוא נותח במהלך הלילה ומאושפז כעת ביחידה לטיפול נמרץ כללי".

הנחיות פיקוד העורף

הנחיות פיקוד העורףצילום: דובר צה"ל

בתוך כך, נכון לשעות הבוקר זוהו 17 שיגורים לשטח הארץ מכיוון רצועת עזה. לוחמי כיפת ברזל ירטו שלושה שיגורים והיתר נחתו בשטחים פתוחים.  בהתאם להערכת המצב רכבת ישראל מקו אשקלון שדרות סגורה.

השתלשלות האירוע עדיין לא ברורה לחלוטין ונציגים רשמיים של ישראל עדיין לא התייחסו אליה, אך מהודעת הזרוע הצבאית של חמאס, עז אדין אל קסאם, עלה כי כוח צה"ל חדר לאזור חאן יונס שבדרום הרצועה ברכב אזרחי ובסביבת אחד המסגדים במקום חיסל את נור אלברכה אשר שימש כמפקד הגדוד המקומי. הכוח, לפי הדיווחים הפלסטינים, נחשף ובמהלך ניסיונות חילוצו החלו חילופי אש בין הצדדים וכן בוצע חיפוי אווירי מצד ישראל.

ליברמן, איזנקוט ובכירי מערכת הביטחון

ליברמן, איזנקוט ובכירי מערכת הביטחוןצילום: אריאל חרמוני. משרד הביטחון

בעקבות האירועים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיצר את ביקורו בפריז ואילו שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים הערכת מצב בקריה בתל-אביב עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ ועם בכירים נוספים במערכת הביטחון.

אלוף במילואים, עמוס ידלין, התייחס לאירועי הלילה ואמר בראיון לגלי צה''ל כי הוא "לא חושב שזו הייתה פעולת חיסול. מג"ד בחמאס אינו יעד לחיסול. אני מעריך שיש סיכוי גבוה שההסדרה תימשך, כי לשני הצדדים יש יכולת להכיל את האירועים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן