אלפים ליוו למנוחות את הקצין שנפל בעזה. בנט: "יירשם בדברי הימים כאחד מגיבורי ישראל"

הלווייתו של סא"ל מ', שנפל הלילה ברצועת עזה, התקיימה אחרי הצהריים ביישובו. אלפים ובהם נשיא המדינה הגיעו לחלוק כבוד אחרון ללוחם ששמו נאסר לפרסום. "אתה משאיר אחריך מורשת של הצלחה". השר בנט: "היה גיבור ישראל שבמותו ציווה חיים לרבים אחרים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/11/18 15:39 ד בכסלו התשעט

אלפים ליוו למנוחות את הקצין שנפל בעזה. בנט: "יירשם בדברי הימים כאחד מגיבורי ישראל"
הרכב בנו נסעו לוחמי צה"ל. הלילה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אלפים מלווים בשעה זו (ב') למנוחות את סא"ל מ', תושב יישוב בצפון שנפל הלילה במבצע שהסתבך ברצועת עזה. מ' (41) הותיר אחריו אישה ושני ילדים. שמו, תמונתו ואפילו מקום מגוריו נאסרו לפרסום עקב חשש לפגיעה בבטחון המדינה. הלוויה נערכה ביישוב מגוריו, וגם נשיא המדינה הגיע לחלוק כבוד אחרון ולנחם את בני משפחתו של סא"ל מ', שהוא הקצין הבכיר ביותר שנפל מאז מבצע 'צוק איתן' בקיץ 2014.

השר נפתלי בנט אמר בהלוויה: ״אבל כבד ירד על מדינת ישראל הבוקר. מ׳, מטובי מפקדיה ומגיניה של הארץ הזו, כבר לא ישוב.
מ׳ חי חיי גבורה ועוז, בהם רב הנסתר על הגלוי. על מעשיו לא ניתן להרחיב ואת פעולותיו לא נוכל לפאר כמו שוודאי היינו רוצים, אך תוצאותיהם ניצבות מולנו בגאון, בדמות חיי אדם של רבים מאזרחי ישראל.
מ׳ יירשם בדברי הימים כאחד מגיבורי ישראל הגדולים, לצדם של יוני נתניהו, רועי קליין ז״ל ושאר גדולי וגיבורי העם שלנו. בחייו, במידותיו ובמותו. מפקד נועז, שלא היסס לסכן את חייו במבצע מורכב ביותר״. 
בנט פנה לאשתו וילדיו של מ׳ ואמר: ״טרם נכתבו המילים על מנת להביע בפניכם את תנחומינו. אך דעו, כי אבא היה גיבור ישראל שבמותו ציווה חיים לרבים אחרים. השכול האישי שלכם הוא פצע מדמם בלב האומה כולה. יהי זכרו ברוך״. 

אחד המספידים בהלוויה סיפר על הלוחם שנפל: "הוא היה תלמיד מצטיין, וכשהגיע לשירות הצבאי נתן את כולו והצטיין גם שם. תמיד שאף לתת את הטוב ביותר לחברה". מספיד נוסף אמר: "אתה משאיר אחריך מורשת של הצלחה והצטיינות שצעירים רבים ילכו בה". 

קרובים וחברים של סא"ל מ' סיפרו היום על אדם מיוחד, שהיווה מקור לגאווה ולהשראה: "המשפחה לא ידעה מה הוא עושה, רק ידעו שהוא בתפקיד בכיר", סיפר קרוב משפחתו לאתר YNET. עוד סיפר: "הוא היה מקור לגאווה לכולנו, גם מבחינת הקריירה הצבאית שלו וגם מבחינה חברתית. מותו הוא אובדן ומכה קשה וכואבת לכולנו. לא רק למשפחה אלא לכל היישוב".

מקום האירוע ברצועת עזה

מקום האירוע ברצועת עזהצילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

תושב היישוב בו התגורר סא"ל מ' סיפר לאתר YNET כי "הוא היה אדם צנוע מאוד שלא אהב להתרברב, ממקימי פרויקט 'אחריי' (עמותה חינוכית חברתית) ביישוב שעשה הרבה למען החברה. הוא בן למשפחה טובה ואיכותית, מטובי הבנים ביישוב. כל היישוב בהלם. ידענו שהוא קצין, אבל אף אחד לא ידע איפה שירת או שהיה סגן אלוף". 

בהודעה שפרסם הבוקר ראש הממשלה נאמר: ""אני מרכין את ראשי בנפול סגן אלוף מ׳ ז״ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה״ל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לסא״ל מ׳, למשפחתו ולחבריו לנשק. יהי זכרו ברוך."

דובר צה"ל מוסר כי היום (ב'), התקיימה לוויתו של קצין צה"ל, סגן-אלוף מ' ז"ל שנפל אמש במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. 
 
סגן-אלוף מ' השתתף אמש במבצע מיוחד של כוחות צה"ל, במהלך המבצע התפתחו חילופי אש בין הכוח לפעילי טרור וכתוצאה מהם נהרג סגן-אלוף מ' ונפצע קצין נוסף. סגן-אלוף מ׳ היה לוחם נועז ומפקד מסור שמילא את כל תפקידיו בהצטיינות ובענווה. במהלך הפעולה המבצעית אמש הראה סגן-אלוף מ׳ במעשיו רוח לחימה, יוזמה, קור-רוח ואומץ לב תחת אש על מנת להבטיח את ביטחון הכוח לפני ביטחונו האישי. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.
 
מדברי נציג צה"ל בלוויה, ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן: ״אתמול בלילה נפל הלוחם האמיץ, סגן-אלוף מ׳ ז״ל, במהלך פעילות מבצעית חסויה ברצועת עזה. את פרטי הפעילות, כמו על שירותו של סגן-אלוף מ׳, לא אוכל לפרט במעמד זה. חבריו ומפקדיו סיפרו כי החל מגיוסו ולאורך כל שנות שירותו הוא בלט בערכיו וביכולותיו. הוא היה לוחם אמיץ, מפקד הצועד ראשון לפני חייליו, חבר ואדם מסור עד אין קץ למשימותיו ואנשיו. מ׳ הפגין תושייה ונחישות למען הגנה על ביטחון מדינת ישראל ותושביה. בקור רוח ואומץ לב, פעל מ׳, הלילה הזה, על-מנת להבטיח את ביטחון חבריו לפני ביטחונו האישי שלו. מ׳ בחר בשירות מאתגר ותובעני; ונשא על כתפיו אחריות כבדה לאורך שנים רבות. הוא מילא את כל תפקידיו בהצטיינות ולמרות זאת, היה צנוע ועניו בהליכותיו. מ׳ הוא אות ומופת ללוחם ולמפקד, מקור גאווה. סגן-אלוף מ׳ ז״ל, אני מצדיע לך ומוקיר את תרומתך העצומה לביטחון ישראל. משפחות יקרות, אובדנכם גדול מנשוא. בשם צה״ל ואגף המודיעין אני משתתף בצערכם ומתחייב להיות לכם לבית ולמשפחה. שלא תדעו עוד צער״.