ליברמן: היעד של הליכוד הוא ממשלה בתמיכת הערבים

הצהרת יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כי הוא אינו שולל כניסה לממשלת שמאל-מרכז גררה תגובות מימין ומשמאל

חדשות כיפה שירה זהבי, חדשות כיפה 22/08/19 11:31 כא באב התשעט

ליברמן: היעד של הליכוד הוא ממשלה בתמיכת הערבים
ליברמן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הצהרתו של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כפי שתפורסם בריאיון עימו ל'ידיעות אחרונות' כי הוא מוכן להיכנס לממשלת שמאל-מרכז גררה תגובות מימין ומשמאל.

מהליכוד נמסר: "עכשיו זה כבר ברור מתמיד: בני גנץ יקים ממשלת שמאל עם איימן עודה והמפלגות הערביות. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד".

השר גלעד ארדן פרסם תגובה בחשבון הפייסבוק שלו: "מהיום זה ברור יותר מאי פעם: לפיד וגנץ יכולים להקים ממשלה רק בשותפות עם תומך הטרור איימן עודה. עכשיו עודה מוכן לשותפות ומציג את המחירים שישראל תשלם אם זה יקרה: הלבנת הבנייה הבלתי חוקית במגזר והמשך ההפקרות בתחום, ביטול חוק הלאום והאשמת המשטרה בלבד באלימות במגזר. מי לא תרעד ידו מלהצביע כחול לבן?"

תגובת מפלגת ימינה: "אחמד טיבי ואיימן עודה יהפכו בקרוב מסוכנים של הרשות הפלשתינית בכנסת ישראל לסוכנים זרים של אבו מאזן בממשלת ישראל. אחרי שנים בהן הרשימה המשותפת חופרת מנהרת טרור לכנסת ישראל דרך השת"פ של עזמי בשארה עם חיזבאללה והשתתפות חנין זועבי במשט המרמרה התמיכה של איימן עודה בהקמת ממשלת שמאל היא תעודת הכשר לשר לענייני טרור בממשלת ישראל. עכשיו יותר מתמיד חייבים להבין: הבחירות הללו הן בין "ימינה" גדולה בממשלת ימין חזקה, או ממשלת שמאל בתחפושת של אחדות איימן עודה, גנץ-לפיד והחבר ליברמן".

תגובתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: ״הודעתו של איימן עודה מהיום שהרשימה המשותפת מוכנה לשבת בממשלת שמאל באה להכשיר את שלב ב' בתכנית השלבים של נתן אשל. מה שמסתתר מאחורי ההודעה המוזרה הזו זה ניסיון לתת גושפנקה למהלך מסוכן של שת"פ בין 'הליכוד' לרשימה המשותפת, כאשר היעד הוא הקמת ממשלה עם החרדים בתמיכת המפלגות הערביות. 'ישראל ביתנו' לא תסכים לשת"פ עם איימן עודה והרשימה המשותפת בשום צורה. מקומו של איימן עודה, שפעם אחר פעם מתייצב לצד חמאס וחיזבאללה וכל אויבי ישראל, בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת ישראל. 'ישראל ביתנו' תתמוך אך ורק בממשלה לאומית ליברלית רחבה ולא נהיה חלק מממשלה צרה, לא בראשות גנץ ולא בראשות נתניהו״, כך פרסם בחשבון הפייסבוק שלו הבוקר (ה').

יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, הגיב לדברי עודה: "אם הרשימה המשותפת מקבלת על עצמה להיכנס בשותפות לממשלה ציונית אין סיבה לדחות אותה. כי המשמעות היא שהמשותפת השתנתה.
צריך לראות בכך מהלך חשוב שעשוי לשנות מקצה לקצה את תפיסת העולם של ערביי ישראל והשייכות שלהם לחברה הישראלית, דבר שעשוי להרגיע את המתחים בין האוכלוסיה הערבית והיהודית בישראל.
למרות זאת, קשה לי להאמין שהמהלך יעבור בגלל הנוכחות של בל״ד ברשימה".

שלי יחימוביץ' צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "תנאים שפויים והוגנים, והגיע הזמן שהרעיון הבנאלי והדמוקרטי של שותפות 20% מאזרחי המדינה בקואליציה רלוונטית לא יהיה רעיון שאומרים אותו תוך יריקה, הקאה, קללה והאשמה בבגידה. כבוד, איימן".