סגור
חדשות כיפה

סערת המפמ"רית לתנ"ך: הרב פרץ מגיב

בעקבות המכתב שיצא נגד המפמ"רית המיועדת לתנ"ך בחמ"ד ובעקבות מכתבי התמיכה, מגיב הרב פרץ לשמועות

צילום: פלאש 90, הדס פרוש

הסערה סביב המינוי העתידי של ד"ר איילת סיידלר למפמ"רית לתנ"ך  ממשיכה לעורר גלים. אמש פרסמנו את מכתבו של הרב דביר מארגון ליב"ה, בו הוא תוקף את המינוי הצפוי וקורא לשר החינוך פרץ להתערב במינוי ולמנוע אותו. הבוקר התייחס המפמ"ר היוצא, יהודה טרופר, למכתב שיצא: "תמהני על גורמים מחוץ לחמ"ד המתערבים בעשייה החינוכית שלנו"

גם הרב שלמה אבינר נדרש לסוגיה ואמר: "אם נכון הוא המידע שפורסם על מפקחת התנ"ך הבאה, שמערבבת דברי גויים,  דברי חילוניים, דברי בקורת -- אז לצערינו, אינה מפקחת תנ"ך אלא מקפחת תנ"ך. אם נכון שהיא טוענת שדוד מלכנו היה נואף, רוצח ומושחת שלטונית; שאסתר ומרדכי היו מתבוללים בראשיתם -- לא זה התנ"ך שעם ישראל שואף אליו כדי להתרומם על ידו. כללית, יש מקום לפירושים חדשים, אך בשני תנאים: ראשית ואחרית. ראשית -- אמונה שהתנ"ך הוא ממקור אלהי, שמיימי, נבואי. אחרית -- שמטרת לימודו היא לעשות אדם ישר וטוב, מלא יראת שמים, אמונה וקדושה. כמה יפים הם סיפורי התנ"ך, כמה טהורים הם וזכים, כמה הם מקרבים לד', כמה הם מרוממים את המוסר, כמה הם מקדשים ליבו  ונפשו של האדם."

כעת מבהירים בלשכתו של שר החינוך רפי פרץ כי לשר אין קשר למינוי והכל נעשה על פי כללי המכרז:  ״כפי שנמסר, המכרז יתקיים על פי כל כללי הדין של נציבות שירות המדינה ב-21.8 כמתוכנן וכמו כל מכרז.  השר סמוך ובטוח שגורמי המקצוע של המשרד יבחרו את המועמד הטוב ביותר להוראת התנ״ך בחמ״ד ויתעלמו מגורמים אינטרסנטיים שונים אשר מנסים להשפיע על זהות המפקח. לעניין המכתב, שר החינוך מקבל עשרות רבות פניות ביום, אין לשר שום קשר למכתבים אשר נשלחים אליו בכלל ובפרט למכתב זה.״

כזכור במכתב פנייתו של הרב דביר מארגון ליב"ה לשר החינוך הרב רפי פרץ,  הוא תקף את הכוונה למנות את סיידלר לתפקיד המפקחת המרכזית על לימודי תנ"ך בחמ"ד. "ברור שגישתה של הגב' הד"ר איילת סיידלר היא גישה אקדמית מובהקת המתייחסת לתנ"ך באופן אנושי, ספרותי והיסטורי שאינו נמנע מהצגת גדולי ישראל שזכו לנבואה כבני אדם רגילים בעלי חולשות ויצרים כמונו, בניתוח המבקר אותם ואת מעשיהם".

המפמ"ר היוצא, יהודה טרופר,התייחס  למכתב והדף את הטענות: "כותב המכתב מתיימר לפסול תכנית שאושרה על ידי גדולי ישראל המנויים לעיל, ממילא עדותו אינה נאמנת עלי. המכתב רצוף בהוצאת שם רע, בהטיות מהאמת, בסילופים ובעיוותים, המכתב הוא דוגמה קלאסית למניפולציות ודמגוגיה".

בואו לבחור את אנשי השנה שלכם
19.08.2019

1. אם זה אכן כך, וזו תגובתו של הרב פרץ, אז אין מנוס מהמסקנה שבהנהגתו מובילים את ילדי ישראל לאבדון רוחני. (איש יהודי)

לצערי, אם זה הכיוון אחרי מאה שנה שמשפחתי ואני במפד"ל לא אוכל להימנות עליהם. כפי הנראה נעם זו המשך המפד"ל. אני אתם.

דווח על תגובה לא ראויה
19.08.2019

2. צ (יהודי)

התייחסות עניינית ולא בלא בלא בלא.... היא כתבה דברים אלו, כן או לא? ולרב רפי היקר אי אפשר להתחמק מכך ולעמוד אחר עניינים של פרוצדורה...... מדובר בפיקוח נפש של ילדי ישראל.

דווח על תגובה לא ראויה
19.08.2019

3. תגובתו של טרופר מסבירה (שמעון )

עד כמה נחוצים התתי''ם הציוניים, במנותק מהחמ''ד. רק כל מקום שרוצים להקים כזה, תוקעים מקלות בגלגלים

דווח על תגובה לא ראויה
19.08.2019

4. כדאי להבהיר שאיש יהודי לא קשור לאישיהודי (אישיהודי)

דווח על תגובה לא ראויה
19.08.2019

5. נסיעות בזמן עתיד. (בחזרה ל-עתיד. ל-נבואה)

התנך נילמד בשיטת הכהונה אין מה לעשות אהרון ברק והגמרא שניהם סליחה מאשכנז. לא רוצים וממאנים להיתחבר לאדמת נבואה זו. אז זהו שלא . ברומא תהיה רומאי ובארץ ישראל תהיה נביא. תבוא בנבואה תתדרך נבואה תשכיל נבואה תינשום נבואה תתקן נבואה. הכהונה מונעת מה שמגיע לנו. חוסמת. והתוצאה פשוט נוראה מיתחת לשטח. היגיע הזמן לחלום על משה ודבורה היגיע הזמן להיות כמו משה ודבורה. היגיע הזמן להיות עיבריים כמו הנביאים והנביאות. היגיע הזמן לשקף את השמים באדמה ממש כמו שההיסטוריה התנכית העיברייה חוזה. הנבואה הרי הרי לא גלות . כי בגלות הנבואה נעלמה. אז מתי תסתיים הגלות.

דווח על תגובה לא ראויה
19.08.2019

6. הבעיה בשני חלקים: (המעניש)

התוכן ופירושו:
״אך בשני תנאים: ראשית ואחרית. ראשית -- אמונה שהתנ"ך הוא ממקור אלהי, שמיימי, נבואי. אחרית -- שמטרת לימודו היא לעשות אדם ישר וטוב, מלא יראת שמים, אמונה וקדושה.״

פירושו:
ראשית משמע אישפוז דחוף על אמונה ביצרי דמיון שמכתיבים לכם התנהגות נאותה מהי.
אחרית משמע לא צריך ספר וסיפורי מעשיות
שיגידו ויכתיבו לי מה זה אדם ישר וכיצד להתנהג. אחרת, איך יכולים להיות פדופילים כה רבים בחברה החרדית הסגורה?

דווח על תגובה לא ראויה
19.08.2019

7. הר המור שולטים במפלגת "ימינה" (דוד)

מצביעים לנעם ושולטים במפלגה.
האם הגושניקים יהיו פראיירים ויצביעו ל"ימינה"?!
מסופקני...

דווח על תגובה לא ראויה
19.08.2019

8. על שני ספרים מתבס השיעור הראשון שלה בקורס. הראשון של נוצרי רשע שמגדיר את ספר בראשית כאגדות עממיות. ולכן דן בהם כסגה ספרותית כזו. השני יהודי שגם לשיטתו (איש יהודי. מנסים להסתיר ולהשתיק, אבל לא נשתוק.)

נושאים במקרא: דמויות במקרא
01-010
ד"ר איילת סיידלר
סוג הקורס: שיעור
שנת לימודים: תשע"ד סמסטר: א-ב היקף שעות: 2ש"ש
אתר הקורס באינטרנט:
א. מטרות הקורס
מפגש והכרות עם מגוון דמויות מן המקרא.
הכרת דרכו של הסיפור המקראי בכלל ודרכו בעיצוב דמויות בפרט.
היכרות עם מתודות פירוש שונות מן המדרש ועד לפרשנות המודרנית.
הכרות עם עולם הערכים העומד בבסיס סיפורי המקרא.

ב. תוכן הקורס:
סיפורי המקרא מתמקדים בדמויות רב גוניות. מפגש עם דמויות אלו תוך שימוש בכלי הניתוח המוצעים
במחקר הספרותי המודרני ובעזרת מתודת הקריאה הצמודה שופכים אור על הדמויות, אופיין, רגשותיהן
העדפותיהן ועוד. במהלך הקורס נדון במגוון דמויות – דמויות נשיות ודמויות גבריות, אנשים בעלי מעמד
ו"פשוטי עם" תוך שאנו מנסים לחשוף מסרים גלויים וגלויים פחות הבאים לידי ביטוי בסיפורי המקרא
המתמקדים בדמויות אלו.
מהלך השיעורים:
עיון בטכסט המקראי, ניסיון לנתח את הטכסט ולזהות את האמצעים הספרותיים בהם הוא משתמש תוך
כדי דיון בקבוצה והצגת הפרשנות המסורתית והמודרנית העוסקת בנושאים אלו והערכתה.
תכנית הוראה מפורטת לכל השיעורים:
מס' השיעור נושא
השיעור
קריאה נדרשת הערות
1 מבוא
לסיפור
המקראי
גונקל הרמן, אגדות בראשית מבוא לספר
בראשית, ירושלים תשנ"ח עמ' 45-64 .
אלטר אורי, אמנות הסיפור במקרא, תל-אביב

דווח על תגובה לא ראויה
19.08.2019

9. חה חה, מקור אלוהי עלאק, גדולי ישראל כתבו בצינעה ובמרומז בהקדמות, או בין השורות, שהנביאים והכתובים ניכתבו ע"י סופרים או הנביאים, וחזל מאות ואף אל (תורגמן)

על מה מדבר הרב אבינר כפרשנות נכונה? שבשיר השירים מופיע תרגום "כשר" לאנגלית או רוסית (לא דרשנות אלא תרגום) ולפסוק שתי שדייך כשני עופרים תאומי צבייה, מתורגם: משה ואהרון כשני תאומים.

דווח על תגובה לא ראויה
19.08.2019

10. ההיתחרדות של רבני הסרוגים היא גם בעיוות התורה, הרי ביהדות לא הופכים אנשים לקדושים, מציגים אותם (אפילו התנך עצמו) על חולשתיהם ויתרונותיהם, למשל דו (אברבנאל)

דווח על תגובה לא ראויה
20.08.2019

11. הרפורמים חדרו לכאן חזק. כל מי שמנסה להציג את התנך ו'גיבוריו' כספר רגיל עם חולשות אנושיות. פלא איך הם אומרים תהילים עם כזו השקפה על מי שכתב אותם (יהודי)

דווח על תגובה לא ראויה
20.08.2019

12. מדוע רבנים מתערבים בכל דבר? (מוישיק )

הרב אבינר ילמד תנ"ך בדרכו, ובמשרד החינוך ילמדו תנ"ך עלפי תוכנית הלימודים. די לחרדלות הנוראית והקיצונית. דוד המלך היה אדם לא מוסרי. הנביא נתן לא במקרה המשיל עליו את משל "כבשת הרש". אז אם הרב אבינר חושב שהוא גדול מהנביא, שיבושם לו.

דווח על תגובה לא ראויה
21.08.2019

13. עידן הנבואה ונסיעות בזמן (נוסעת בזמן)

רציתי להוסיף הנבואה היא העילית הנכונה בתנך רוח ועולם זה שלט כה חזק שהביא מעבר לכל דימיון. עולם הנבואה הקסום ריחף ושלט בחומר של אז וההשפעה מטורפת לא יתוארת לא יאומן כי כשזה קורה זה חודר הכל לפרט לכלל לשמים שהיו באדמה זה מימד זמן חדש שחיו אותו התנכיים. הכהונה הגלותית של היום שמלאה בהמון כסף ממאנת להיתחבר לאדמה זו ונוח לה עם כל התעשייה הגלותית של היום. אבל חייבים להישתנות כי השיבעים שנה פגו וזה ניראה ממש כמו אלפיים שנה נוספות. נבין שאנחנו נוסעים בזמן כמו הנביאים והנביאות ואז זה יתחיל לחלחל.

דווח על תגובה לא ראויה
26.08.2019

14. אהבת אדםר,נים (חוזליטו)

רבנים, כתוב הווי דן כל אדם לכף זכות. מה אתם עושים? היכן אהבת ישראל? היכן הצניעות? חשבתם שההבנה והבינה היא רק אצלכם?

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

יו"ר ימינה איילת שקד צילום: כיפה

איילת שקד לבני גנץ: "שים את החרמות בצד ובא דבר עם נתניהו"

קרא עוד