סערת המפמ"רית לתנ"ך: הרב פרץ מגיב

בעקבות המכתב שיצא נגד המפמ"רית המיועדת לתנ"ך בחמ"ד ובעקבות מכתבי התמיכה, מגיב הרב פרץ לשמועות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/19 13:26 יח באב התשעט

סערת המפמ"רית לתנ"ך: הרב פרץ מגיב
צילום: פלאש 90, הדס פרוש

הסערה סביב המינוי העתידי של ד"ר איילת סיידלר למפמ"רית לתנ"ך  ממשיכה לעורר גלים. אמש פרסמנו את מכתבו של הרב דביר מארגון ליב"ה, בו הוא תוקף את המינוי הצפוי וקורא לשר החינוך פרץ להתערב במינוי ולמנוע אותו. הבוקר התייחס המפמ"ר היוצא, יהודה טרופר, למכתב שיצא: "תמהני על גורמים מחוץ לחמ"ד המתערבים בעשייה החינוכית שלנו"

גם הרב שלמה אבינר נדרש לסוגיה ואמר: "אם נכון הוא המידע שפורסם על מפקחת התנ"ך הבאה, שמערבבת דברי גויים,  דברי חילוניים, דברי בקורת -- אז לצערינו, אינה מפקחת תנ"ך אלא מקפחת תנ"ך. אם נכון שהיא טוענת שדוד מלכנו היה נואף, רוצח ומושחת שלטונית; שאסתר ומרדכי היו מתבוללים בראשיתם -- לא זה התנ"ך שעם ישראל שואף אליו כדי להתרומם על ידו. כללית, יש מקום לפירושים חדשים, אך בשני תנאים: ראשית ואחרית. ראשית -- אמונה שהתנ"ך הוא ממקור אלהי, שמיימי, נבואי. אחרית -- שמטרת לימודו היא לעשות אדם ישר וטוב, מלא יראת שמים, אמונה וקדושה. כמה יפים הם סיפורי התנ"ך, כמה טהורים הם וזכים, כמה הם מקרבים לד', כמה הם מרוממים את המוסר, כמה הם מקדשים ליבו  ונפשו של האדם."

כעת מבהירים בלשכתו של שר החינוך רפי פרץ כי לשר אין קשר למינוי והכל נעשה על פי כללי המכרז:  ״כפי שנמסר, המכרז יתקיים על פי כל כללי הדין של נציבות שירות המדינה ב-21.8 כמתוכנן וכמו כל מכרז.  השר סמוך ובטוח שגורמי המקצוע של המשרד יבחרו את המועמד הטוב ביותר להוראת התנ״ך בחמ״ד ויתעלמו מגורמים אינטרסנטיים שונים אשר מנסים להשפיע על זהות המפקח. לעניין המכתב, שר החינוך מקבל עשרות רבות פניות ביום, אין לשר שום קשר למכתבים אשר נשלחים אליו בכלל ובפרט למכתב זה.״

כזכור במכתב פנייתו של הרב דביר מארגון ליב"ה לשר החינוך הרב רפי פרץ,  הוא תקף את הכוונה למנות את סיידלר לתפקיד המפקחת המרכזית על לימודי תנ"ך בחמ"ד. "ברור שגישתה של הגב' הד"ר איילת סיידלר היא גישה אקדמית מובהקת המתייחסת לתנ"ך באופן אנושי, ספרותי והיסטורי שאינו נמנע מהצגת גדולי ישראל שזכו לנבואה כבני אדם רגילים בעלי חולשות ויצרים כמונו, בניתוח המבקר אותם ואת מעשיהם".

המפמ"ר היוצא, יהודה טרופר,התייחס  למכתב והדף את הטענות: "כותב המכתב מתיימר לפסול תכנית שאושרה על ידי גדולי ישראל המנויים לעיל, ממילא עדותו אינה נאמנת עלי. המכתב רצוף בהוצאת שם רע, בהטיות מהאמת, בסילופים ובעיוותים, המכתב הוא דוגמה קלאסית למניפולציות ודמגוגיה".