מפמ"ר התנ"ך נגד פניית הרב דביר לשר החינוך: "לשון הרע"

בעקבות מכתבו של נציג ארגון ליב"ה, יצא המפקח הנוכחי בחמ"ד, יהודה טרופר, להגנת ד"ר איילת סיידלר המיועדת להחליפו בתפקיד: "כותב המכתב מתיימר לפסול תכנית שאושרה על ידי גדולי ישראל המנויים לעיל, ממילא עדותו אינה נאמנת עלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/19 08:40 יח באב התשעט

מפמ"ר התנ"ך נגד פניית הרב דביר לשר החינוך: "לשון הרע"
הרב פרץ באירוע החמ"ד, צילום: יוסי זליגר

סערת מינוי המפקחת ללימודי תנ"ך בחמ"ד ממשיכה לעורר סערות. לאחר פרסום מכתבו של הרב יעקב דביר נגד מינויה של ד"ר איילת סיידלר, התייחס לנושא המפמ"ר הנוכחי שכינה את המכתב "הוצאת שם רע".

"במכתב נכתבו דברים חמורים על ידי הרב יעקב דביר, הן כנגד תכנית הלימודים בתנ"ך, ובעיקר כנגד אחת המועמדות לתפקיד מפמ"ר תנ"ך", כתב יהודה טרופר שאותו אמורה להחליף סיידלר והוסיף, "תמהני על גורמים מחוץ לחמ"ד המתערבים בעשייה החינוכית שלנו".

לדבריו, "מטרת תכנית הלימודים בתנ"ך, היא להאהיב את התנ"ך על ילדי החמ"ד. אהבה צומחת מתוך עומק והיקף של לימוד, מתוך עמל של תורה ומתוך למידה הנוגעת בתלמיד, וכל זאת מתוך מחוייבות לדבר ה' ויראת שמים". עוד הוא הדגיש כי תכנית הלימודים קיבלה את אישורם של רבנים מובילים בציונות הדתית כמו הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן, הרב איתן אייזמן, הרב יעקב מדן ועוד.

אתמול פורסם מכתב פנייתו של הרב דביר מארגון ליב"ה לשר החינוך הרב רפי פרץ, בו הוא תקף את הכוונה למנות את סיידלר לתפקיד המפקחת המרכזית על לימודי תנ"ך בחמ"ד. "ברור שגישתה של הגב' הד"ר איילת סיידלר היא גישה אקדמית מובהקת המתייחסת לתנ"ך באופן אנושי, ספרותי והיסטורי שאינו נמנע מהצגת גדולי ישראל שזכו לנבואה כבני אדם רגילים בעלי חולשות ויצרים כמונו, בניתוח המבקר אותם ואת מעשיהם".

טרופר הדף את הטענות וכתב כי "כותב המכתב מתיימר לפסול תכנית שאושרה על ידי גדולי ישראל המנויים לעיל, ממילא עדותו אינה נאמנת עלי. המכתב רצוף בהוצאת שם רע, בהטיות מהאמת, בסילופים ובעיוותים, המכתב הוא דוגמה קלאסית למניפולציות ודמגוגיה".

לסיום ציין, "לא אכתוב מעבר לזה, על מנת שלא ייראה הדבר כהתערבות במכרז. אולם אני קורא לכם לא לקבל את דברי לשון הרע והוצאת שם רע החמורים והשקריים שבמכתב זה. לאחר המכרז אמלא את חובתי ואפרט יותר".


להורדת הקובץ