משפחות שכולות נגד ענקית הטלוויזיה - משווים טרור פלסטיני ליהודי

משפחות שכולות פנו לרשת HBO בעקבות הסדרה "הנערים", ודרשו לפרסם הבהרה לפיה הטרור היהודי מצומצם משמעותית מזה הפלשתיני:"סרט מעוות ומוטה הפוגע ברגשות המשפחות השכולות" HBO סירבה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/19 10:52 יג באב התשעט

משפחות שכולות נגד ענקית הטלוויזיה - משווים טרור פלסטיני ליהודי
HBO, צילום: shutterstock

כ־120 משפחות שכולות מפורום "בוחרים בחיים" פנו במכתב לענקית הכבלים האמריקנית HBO כנגד הסדרה "הנערים", שעלתה אתמול (ג') לשידור, המדברת על סיפור חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים וחטיפתו ורציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר. כך פורסם ב'ישראל היום'.

המשפחות השכולות טוענות כי במהלך הסדרה מוצג הטרור היהודי, על אף המקרים הנדירים המאפיינים אותו והוקעתו על ידי החברה הישראלית, כשווה ערך לטרור הפלשתיני, המקבל מימון ותמיכה רחבה ביותר בקרב כלל הזרמים בחברה הפלשתינית והינו שגור וכמעט יומיומי. ההורים השכולים טוענים במכתבם כי מדובר במצג שווא ודורשים כי תוצג כתובית שמבהירה כי מבחינה מספרית הטרור הפלשתיני משמעותי בהרבה מזה היהודי, אך עד כה נענו בשלילה.

במכתב ששלחו כתבו המשפחות: "החטיפה והרצח של שלושת הנערים הם מקרה אחד מתוך מסכת ארוכה של רציחות של יהודים. הרוצחים מקבלים מהציבור ממנו הם באים עידוד וכבוד של גיבורים. לעומת זאת, הרצח של ח'דיר התקבל בזעזוע וגינוי מרובו המכריע של הציבור הישראלי. מדי שנה נרצחים עשרות יהודים כתוצאה מהסתה מתמשכת של הרשות הפלשתינית. הרחוב הערבי לא מגנה את רצח היהודים ואף תומך בו ומעודד אותו".

מירב חג'אג', אמא של שיר חג'אג' הי"ד, שנרצחה בטיילת ארמון הנציב על ידי מחבל פלשתיני, ומיוזמי המכתב הוסיפה:"לאחר שבתנו שיר ועוד שלושה קצינים נרצחו על ידי מחבלים, בשכונות וביישובים הפלשתיניים חילקו סוכריות ובקלאוות וחגגו את רציחתם. קולות הצהלה הללו חוזרים בכל מקרה של רצח של אנשים, שכל חטאם הוא שהם יהודים. מדינת ישראל פעלה בנחישות לתפוס ולהעניש את הרוצחים של אבו ח'דיר. לעומת זאת, הרשות הפלשתינית מתגמלת ומהללת רוצחי יהודים. בקייטנות ובבתי הספר משבחים ומחנכים ללכת בדרכם".

עוד הוסיפה: "כתבתי את המכתב מדם ליבי. ביקשנו בסך הכל שיאזנו ויציגו את התמונה המלאה ולא תמונה מעוותת. אנשים רואים את הסדרה בחו"ל וחושבים שיש טרור יהודי ששווה לטרור פלשתיני. אנחנו הורגים בהם והם הורגים לנו. כשהמצב הוא הפוך לגמרי".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו, אשר מלווה את פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אמר:
"מציאות בה חברת שידור משדרת סרט מעוות ומוטה הפוגע ברגשות המשפחות השכולות היא לעג לרש. לא ברור מתי מפיקי סרטים החלו להעדיף את תאוות הרייטינג על ערך הערבות ההדדית וההתחשבות במי שאיבדו את היקר להם מכל. יש לכל הפחות למצוא איזון בין השניים. לעיתים נראה כי תודעת השמאל הקיצוני הרסה כל חלקה טובה בעולם התרבות של מדינת ישראל".