דרכם האחרונה של שלושת הנערים

מסע הלוויה של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח מתחיל בשעה זו מהיישובים השונים, לעבר בית העלמין במודיעין, שם יטמנו זה לצד זה

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 01/07/14 08:55 ג בתמוז התשעד

דרכם האחרונה של שלושת הנערים
כיפה, צילום: כיפה

12 שעות לאחר מציאת גופותיהם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הושלם הבוקר (ג') הליך זיהויים, וכרגע מנסים הרופאים לקבוע מתי נרצחו וכיצד. צוות המכון לרפואה משפטית באבו כביר השלים את זיהויים בשעה 3:00 לפנות בוקר וקבעו בוודאות כי מדובר בשלושת הנערים שנעדרו זה 18 ימים לאחר שנחטפו.

בשעה זו מתחיל מסע הלוויה של שלושת החטופים שנרצחו. ההלוויה תתקיים הערב בשעה 17:30 בעיר מודיעין, כששלושת הנערים יטמנו זה לצד זה, בחייהם ובמותם לא נפרדו. עשרות אלפים הגיעו ללוותם בדרכם האחרונה.

עוד בכיפה

בנימין טרופר: הרגשנו חובה מוסרית למצוא את הנערים

בנט: אין מחילה לרוצחי ילדים

הרב שנוולד: אל תיפול רוחנו, לחזק ולהתחזק, התפילות לא הולכות לשווא!

ראש הממשלה: החמאס אחראי, החמאס ישלם

הבוקר (ג') פורסם כי המשפחות מבקשות לקבור את הנערים בבית הקברות הצבאי בהר הרצל, אך בקשתם כפי הנראה לא התקבלה שכן נפגעי פעולות איבה אינם בבתי העלמין הצבאיים. ב-2002, לאחר הקרב בציר המתפללים בחברון, ביקשו המשפחות של שלושת חברי כיתת הכוננות שנהרגו, שיקברו בבית קברות צבאי. בסופו של דבר החליט ראש הממשלה דאז אהוד ברק כי הם לא יקברו בהר הרצל, אך נערך להם טקס לוויה צבאי מלא בבית הקברות הר המנוחות בירושלים.

עזרא שער, סבו של גיל-עד שער, סיפר עם פרסום מועד ומקום הלוויה במודיעין כי החל משעות הבוקר ניסו משפחות הנערים להביא לקבורת ילדיהן בהר הרצל בירושלים בהלוויה ממלכתית משותפת. "כל היום ביקשתי שיקברו אותם בהר הרצל כיאה לנערים שבני עוולה רצחו, אבל אמרו שאי אפשר כי הם לא חיילים", אמר הסב, אביו של אופיר שער. הסב פנה לשר הביטחון: "יש לי בקשה אחת: אנא הקימו אנדרטת הנצחה בהר הרצל לשלושת הנערים, כך שכל מי שיגיע לשם יראה מה עשו בני העוולה והרוצחים השפלים לשלושה פרחים שרק רצו להגיע הביתה לקראת שבת".

לאחר מציאת הגופות, נרשמה התחממות ביהודה ושומרון ובגזרת עזה. בקט"בים ואבנים רבים הושלכו לעבר רכבים באזור חברון, ורכב שהסיע חיילים ממקום מציאת שלושת הילדים ספג פגיעות פח ושמשתו נופצה. בעזה תקפוה הלילה (ג') מטוסי חיל האוויר 34 מטרות. בתגובה ירו מחבלים כארבעה רקטות לעבר ישראל.

אמש (ב'), לאחר שבועיים וחצי של חיפושים אחר שלושת הנערים התברר כי הנורא מכל קרה והשלושה, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח נמצאו ללא רוח חיים באזור חלחול, בידי חברי בית הספר שדה בכפר עציון.

לפני כשבוע וחצי התייחסה רחלי פרנקל, אמו של הנער החטוף נפתלי פרנקל, התייחסה לפני כשבוע וחצי לאפשרות הנוראה שבנה לא ישוב, בשיחה של הורי החטופים עם נשיא המדינה שמעון פרס. "אני מאמינה בלב שלם שהם יחזרו, אבל מה שלא יקרה השם לא עובד אצלנו, שלא תשכחו חס וחלילה, אם יקרה משהו אחר. אני מאמינה שהם יחזרו וגם אם לא - תהיו חזקים", אמרה בכאב.