מפלגת זהות ביטלה את הפריימריז: פיגליין ירכיב את הרשימה

לאחר שבועות קשים בהם המפלגה איבדה מכוחה, החליטו בזהות לא לקיים את הפריימריז ולמנות את משה פייגלין לראשות המפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/19 08:49 יח בתמוז התשעט

מפלגת זהות ביטלה את הפריימריז: פיגליין ירכיב את הרשימה
מפלגה מפורקת, צילום: פלאש90

מפלגת זהות הודיעה כי בוטלו הפריימריז שתוכננו להיום (א'). משה פייגלין ישמש כיושב ראש המפלגה כמו בבחירות הקודמות וירכיב את הרשימה לכנסת, וזאת לאחר שהמתמודד היחיד מול פייגלין על ראשות המפלגה  דניאל פריד, הסיר ביום חמישי את מועמדותו. לכן, הכריז הוועד המנהל כי הפריימריז מבוטלים וכי יו"ר המפלגה הוא פייגלין, שיהיה רשאי להרכיב את הרשימה כראות עיניו. עם זאת הוא הצהיר שהיא תהיה זהה לזו הקיימת למעט שריונים נקודתיים.

במפלגת זהות ממשיכים לריב בניהם, והמפלגה שהסקרים ניבאו לה 7 מנדטים בבחירות האחרונות על סף קריסה. בשבוע שעבר הודיע במפתיע פייגלין על התפטרותו מהמפלגה, לאחר שלא ניתן לו להרכיב את הרשימה לכנסת באופן עצמאי, אולם לאחר מספר שעות הוא חזר בו. לאחר הדברים האלו החליטו במפלגה לקיים פריימריז מחודשים לראשות המפלגה ולרשימה. אך זה לא היה הסוף להתפרקותה של המפלגה. במהלך השבוע הודיע מנכ"ל המפלגה, שי מלכה, כי הוא פורש ולא יתמודד ברשימת המפלגה. 

כאמור היום הודיע פייגלין כי הוא מבטל את הפריימריז הפתוחים והוא בעצמו ייבחר את הרשימה לכנסת ה-22. נזכיר שכל תורתו של פייגלין עומדת על חירות הפרט ועל היכולת שלו לקבוע את החלטותיו בעצמו. נראה כי המצע הזה יחכה לבחירות הבאות.