סגור
חדשות כיפה

מתרחבת תמיכת הרבנים בהדחתו של הרב שמואל טל: "מבזה את תורת ישראל"

רבנים בכירים נוספים בציונות הדתית הוסיפו את חתימתם למכתב נגד המשך כהונתו של הרב שמואל טל בראשות הישיבה

הרב שמואל טל

הרב שמואל טלצילום: ישיבת תורת החיים

הסערה סביב החלטת בין הדין בעינינו של הרב טל מסרבת לגווע. שורה של רבנים נוספים הוסיפו את חתימתם למכתבם של הרב חיים דרוקמן והרב דב ליאור בינהם: הרב ברוך בן גיגי- ראש ישיבת הר עציון, הרב יועד אהרוני- ראש ישיבת קטיף - יד בנימין, הרב דוד סתיו- שוהם, הרב עמיחי גורדין- ר''מ ישיבת הר עציון. 


להורדת הקובץ

במכתב הרבנים חתמו בכירי ברבנים בציונות הדתית כי הרב טל אינו ראוי להמשיך לשמש בתפקידו: "לצערינו לאור העובדות, הרב טל אינו ראוי להמשיך ללמד ולחנך את ילדי, נערי, בחורי ואברכי ישראל ואינו יכול להיות דמות חינוכית במחנינו. אומנם פסיקת בית הדין התירה באופן תמוה לרב טל להמשיך בתפקידו אך וודאי לא חייבה ללמוד במוסדותיו ולקבל את התנהגותו המחללת שם שמיים ומבזה את תורת ישראל ואלוקיו". 

הרב ליאור, לשעבר רבה של קרית ארבע ומיוזמי מכתב ברבנים, אף פרסם סרטון בו הוא אומר כי על הרב טל לקחת שנה או יותר של "תקופת צינון" מהנהגת הישיבה, ופוסק כי התנהלותו של הרב טל: "זו לא דרכה של תורה". הסרטון של הרב ליאור מגיע בתשובה למכתב של תושבים ביד בנימין, ובו הם קוראים לרבנים להביע את דעתם בנושא.


 

עקבו אחרינו בטוויטר
18.07.2019

1. כולם נוכלים לא מאמין לאף אחד מהם1 (אלי )

1

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

2. שאלת תם.. (יד בנימין)

מישהו מהם הרים טלפון למי שיוצאים נגדו??
הרב טל או לפחות הנהלת המוסדות??
או לפחות לפחות לביה"ד???

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

3. מעניין.. (יד בנימין)

מעניין לפי סוג המחלוקת זה ניראה שמנסים להגיע ל250 איש...
מראשי בני ישראל...

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

4. טפשי (יהודי פשוט)

טיפשי לכתוב נוכלים....
אולי מוטעים..
זה לא נשמע מהצד של הרב טל אלא לייצר הרושם ההפוך...
מעניין

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

5. יישר כח לרבנים החותמים. הלוואי ויחתמו עוד ועוד (בוגר תורת החיים)

כך נוכל להסיר את החרפה מעלינו ולהחזיר את עט
הישיבה ומוסדותיה לימי תפארתם

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

6. השקר חוגג (יהודי)

חבל שרק מי שהיה במעגלים קרובים לסיפור יכול לראות איך השקר מנהל את המציאות. הפירוט של כל הרדיפות והשקרים יתגלה, ואני מקווה שזה יקרה לפני שנגיע כולנו לעולם האמת. נקודתית במקרה הזה אעיר בקצרה שהרב טל היה עוזב את תפקידו בלב שלם, אם זה היה נעשה בצורה הוגנת ולא במסע הכפשות, כמו שניסה לעשות מאז שהסיפור התחיל להתפוצץ, בלי להיכנס לבירורים העמוקים שעבר ולתיקונים שעשה עוד לפני 4 שנים. רק מהסרטון כאן ומעוד כמה עניניים שהתפרסמו מסביב רואים שכל מה שעומד מאחורי דבריהם של הגר"ד ליאור ונוספים זה מסיתים ומדיחים שבאו בלשון חלקות להעמיק את המחלוקת ולהגביר להבות. חבל שהרבנים שיצאו נגד הרב לא הסכימו אפילו לשמוע את הצד השני, ואפילו לא דיברו עם בית הדין - יש היום טלפון להזכירכם. אגב הרבנים שיצאו בעדו באמת עשו את זה. הרב ערוסי לדוגמא עבר על חומרי הבית דין והביט בעובדות לפני שיצא בקריאות. איך הרב שמואל טל מצליח לשתוק ולא לצאת נגד כל שופכי הדמים והשקרנים ולהגיד בכנות ובישרות את החוסר צדק שנעשה כלפיו, ולהוציא את הקלפים שיעשו בושות נוראיות לכל רודפיו, על כל העוולות שעושים והשקרים שמוציאים (כך טוענים "יודעי דבר", וכן מוכח מהבית דין עצמו) - זה אני לא יודע. אבל אני תפילה שה' יריב את יריביו, לא למען הרב טל, אלא למען האמת, למען הצדק, ולמען כבוד ה' שחולל

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

7. 3 איתה משווה את טל למשה רבנו להבדיל אלף אלפי הבדלות? (..)

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

8. להוי ידוע (יהודי)

שכל הרבנים החתומים על המכתב נגד הרב טל, כולם יחד לא ישוו אפילו לאחד מהחתומים בעדו מרן הרב וייס מרן הרב מאזוז מרן הרב נבנצל מרן הרב גולדברג, האם כל מי שעבר מבחני יורה יורה רשאי להביע עמדה בנושא כל כך רגיש? או רק גדולי הדור?
הייתי יכול להבין אם רק הרב דרוקמן והרב ליאור היו חתומים על המכתב נגדו למרות שכאמור אין לדבריהם שום חשיבות תורנית אל מול הענקים החתומים בעד הרב טל אבל בכל זאת מדובר במנהיגים, אבל כשמחתימים כל מי שיודע לאיית את שמו - זה מגוחך

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

9. מידע מבפנים שאתם לא יודעים. (יעקב)

הרב ליאור לא דיבר על הרב אשר וייס. וכן לא נפגש עם הרב טל. כל דעתו הוא גיבש לאור דברים שאמר לו הגה"צ שמואל אליהו, ואחרי שהרב ליאור חתם, כל שאר הרבנים שבלאו הכי שונאים את הרב טל כי הוא מבעט בדרכה של הציונות הדתית ולא מחזיק מהרב קוק יותר מהחזו"א, וגם אומר תחנון ביום העצמאות, רואים לעצמם היתר לבוא ולקבור אותו באדמה. אני שמח בזה, אין מה יותר לחפש בציבור הד"ל. עם כל הדברים הטובים שיש בו, וכל האמת שכן יש ברבנים, בכל זאת בעיסקת חבילה אני מקבל דברים שאינם כדרכה של תורה שחמורים בהרבה ממה שהרב טל עשה. ואני שמח שקבלתתי על עצמי להתחרד לאור הסיפור הזה.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

10. מעניין (משה)

שבין כל 'עשרות' החותמים נגד הרב טל לא נמצא אפילו גדול דור אחד, ומהם כמה שהם רבני מושבים או מנהלי אולפנות לבנות, ואילו על מכתב התמיכה בעד הרב טל חתומים רק ענקי הדור מרן הרב מאזוז מרן הרב נבנצל מרן הרב גולדברג? מה זה אמור ללמד את היהודי הפשוט?

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

11. כל יהודי (צריך לשאול)

כל יהודי צריך לשאול את עצמו האם הוא מאמין לאותם עשרות רבנים החתומים על המכתב נגד הרב טל שרובם רבנים בינוניים (שלא לומר ליגה ד) או לגדולי וענקי הדור התומכים ברב טל מרן הרב גולדברג מרן הרב מאזוז ומרן הרב נבנצל? לי התשובה ברורה לגמרי

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

12. כל התגובות בכיפה בעד הרב טל מאותו IP (איש מחשבים)

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

13. האם אני אמור לשמוע לסתיו ולמנהלי אולפנות (בן תורה)

או למרן הרב מאזוז ומרנן הגאונים גולדברג ונבנצל שהם גדולי הדור? פשוט מגוחך

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

14. להחתים (שכחתם)

גבאי בית הכנסת אצלנו בשכונת יד אליהו שואל למה שכחו להחתים אותו? הוא טוען שגם הוא יודע לחתום את שמו בלי שגיאות כתיב, זו הפליה

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

15. האם אני אמור לשמוע לרב סתיו (איש יהודי)

ולא למרן גדול הדור והדרו הרב מאיר מאזוז הנאמ"ן ס"ט דכל רז לא אניס ליה וידע מה בחשוכא ונהורא עמיה שריא? אני מקוה לקבל תשובה מר' שמואל אליהו שהבעיר את המחנה ועתתה מגחיך את הרבנים

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

16. חבל (למה מגחיכים את הרבנים)

הרי הציבור שלנו ברובו הגדול סומך על גדולי הדור מרן הרב מאזוז ומרנן הרבנים הגאונים גולדברג ונבנצל - שבדקו את העניין ותומכים באופן בלתי מסוייג ברב טל - הרבה יותר מכל 'הרשימה המופלאה' של החותמים נגד הרב טל, אז למה להלבין את פניהם של החותמים נגד הרב טל?

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

17. על מי הוא סומך? (כל בן תורה צריך לשאול את עצמו)

על 'רשימת העשרות' שנגד הרב טל, או על גדולי הדור ומאוריו מרן הרב נבנצל ומרן הרב מאזוז ומרן הרב גולדברג? בן תורה חייב להיות אמיתי עם עצמו

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

18. למה מחתימים כל מי שיודע קרוא וכתוב? (יש לי שאלה)

למה לא מצאתם אפילו אחד מגדולי הדור שיחתום נגד הרב טל, ואילו תלמידי הרב טל מצאו את כל גדולי הדור מרנן הרבנים וייס מאזוז נבנצל וגולדברג שחתמו בעד הרב טל?

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

19. קרח ועדתו (חווה)

.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

20. כיצד אני כבן ישיבה בציונות הדתית (מבוכה)

אמור להתייחס לפרשה? מצד אחד אני רואה 'המון' רבנים שלרובם אין שום חשיבות תורנית חותמים על מכתב נגד הרב טל, ומצד שני אני רואה שגדולי הדור וענקיו חותמים בהתלהבות בעד הרב טל? האם אתם לא מבינים שאתם גורמים לבני הישיבות הציוניות לחשוב שבציונות הדתית כותבים שטויות, הרי ברור שאם גדולי הדור אומרים שהרב טל גדול בתורה וביראה ולעומתם גדולי הציונות הדתית כותבים שהוא אינו ראוי להיות ראש ישיבה - ברור שרבני הציונות הדתית כותבים דברי הבל, כך היה תמיד במקום שגדולי הדור מביעים את דעתם אין שום משמעות לדברי רבנים מן השורה

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

21. תמיהה (ר"מ בישיבה)

איך יתכן שגאוני וגדולי הדור כתבו מכתב תמיכה עצום ברב טל, ואתם מחתימים כל מיני רבני שכונות או מנהלי אולפנות נגד הרב טל? זה לא לעניין, כשהקורא הפשוט ואפילו בן תורה משוה את שתי הרשימות זו מול זו, זה ממש מביך

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

22. יש צדיקים באמת!!!!!!יש תמימים ...ויש נוכלים (מציאות)

אז תפסיקו סתם להעליללללל...כמו איזבל

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

23. מתנגד למעשה הנבלה (איש הציונות הדתית)

לא יתכן שגדולי הדור כותבים מכתב תמיכה מעורר השתאות ברב טל ואנחנו מציגים רשימה של 'רבנים בינונים וקטנים' נגדו
אתם מלעיגים את תורת הציונות הדתית ומקטינים אותה

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

24. לפני 12 שנה (למדתי אצלו)

היום אני עצמי ראש ישיבה ומה שקבלתי ממנו אי אפשר לדמיין, הוא אחד מגדולי הדור, והמלחמה נגדו היא חלק ממעשה הסטרא אחרא לעכב את הגאולה

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

25. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

26. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

27. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

28. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

29. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

30. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

31. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

32. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

33. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

34. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

35. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

36. לא הבנתי, רוצים לתקן עולם או להחריבו? (בן של מלך)

להפיץ ולהוסיף כל שעה שם של רב אחר. סתם מוריד את ערכה של התורה. תחשבו טיפה על נער מתבגר בעמ"י. יש לכם אחריות.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

37. למגיב 'בן של מלך' (יעקב )

אני אתך אחי וגם לי ברור שיש לשמוע ולציית רק לגדולי הדור התומכים ברב טל ולא לעשרות החותמים המוזרים משהו, אבל מה זה הטירוף שלך לכתוב כל כך הרבה תגובות (לא ספרתי כמה)????

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

38. שאלה לר' שמואל אליהו (דוד)

עד לאן תגיע? הציבור כבר צוחק עליך שאתה מחתים כל מי שיודע להחזיק את העט בצד הנכון, תסתכל על גדולי הדור שחתמו על מכתב נלהב בעד הרב טל
אתה איש קטן והורס את המחנה

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

39. מישהו התבלבל (מישהו התבלבל)

גדולי הדור תומכים ברב טל תמיכה נלהבת ובלתי מסוייגת ומעידים עליו שהוא תלמיד חכם גדול וירא ה' וראוי לשמש כראש ישיבה, ומישהו קצת התבלבל והחתים 'עשרות' רבנים קטנים (רובם מנהלי בתי ספר) נגד הרב טל
כאמור מישהו התבלבל

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

40. נשמע לי הזוי כל הסיפור הזה... אף אחד לא מחזיק מהרב אשר וייס??? בשביל מה השקיעו בבית דין. (דניאל)

.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

41. לא בקטע רע, אבל הרוב שם לא באמת תלמידי חכמים... בוודאי לא ברמה של דיינים (שמעון)

ב.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

42. דיברתי עם כמה מהם, הם לא ביררו אלא סמכו על "הרב שמואל אליהו", אבל אני לא מבין, הוכח בבית הדין שהמון דברים שאמר שהם ממש רחוקים מהאמת והוא שפך (יד בנימין)

.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

43. חלא'ס הבנו שצירפו רבנים לשיימינג על תורת החיים.. (דניאל יד בנימין)

.

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

44. בושה להציג רשימה כזו (רשימה של הוללות)

בושה להציג רשימת רשים ואביונים מול הרשימה של גדולי ישראל התומכים ברב טל, מישהו מנסה לצחוק על העם הנבון הזה

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

45. מבחיל שרשור התגובות כאן... (משה אהרון עו"ד)

מסע מתוזמר של עדת עילגים החוזרים על טיעונם :
שיש שלושה גדולי דור וכולם צריכים להיות עפר לרגליהם.
מי שגייס את רוח הקודש ביחס לאינטרקציה פסולה עם אישה [שאומרים אפילו התגרשה ]
אינו ראוי יותר לעסוק בחינוך ובקדושה.
בשביל זה לא צריך להיות גדול

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

46. לכל המתפלאים על "רשימת הרבנים החותמים" (...)

מוזר שכל התגובות על הרשימה של החותמים הם בסגנון "כל הרבנים שחתמו נגד הם בינוניים וכל גדולי הדור הם בעד".
יש כאן הנחת המבוקש - אם אתה "נגד" אתה בוודאי "בינוני" שהרי אם אתה "גדול הדור", אתה בוודאי בעד. זה שרב הוא ראש אופלנא או רב שכונה לא הופך אותו ל"ליגה ד".
להזכירכם, הגר"א זצ"ל לא החזיק במשרת רבנות וכך גם החפץ חיים זצ"ל עד שנאלץ לעשות זאת מסיבות בירוקרטיות.

לפני הסיפור הזה, כולם היו מסכימים שהרב שמואל אליהו, הרב דרוקמן והרב ליאור הם רבנים רציניים בהחלט. (רק חבל שהם לא שייכים ל"מגזר" שמכתיר "גדולי דור"...)
אבל פתאום הם כבר לא רציניים מספיק.

עכשיו מדגישים ש"כל גדולי הדור כתבו מכתב תמיכה נלהב".
אז כמה מהשמות שהוזכרו כתבו לפני פסק הדין ורק ביקשו לחכות לדיון.
פסק הדין אישר באופן חד משמעי את הטענה העיקרית: היה קשר לא ראוי עם אישה נשואה.
כמו כן, היתה פסיקה שיש להימנע משימוש ב"רוח הקודש". אז להגיד שבית הדין הוא תומך של הרב טל זו גוזמא מוחלטת.
קשר עם אישה נשואה זה נגד ההלכה, וכנ"ל לגבי שימוש מוזר ב"רוח הקודש" שהרי "לא בשמים היא".
אז יש כאן התנהלות שהיא לא לפי ההלכה. אז הרבנים אומרים בצדק שמי שהיתה לו התנהלות שכזו שהיא לא לפי ההלכה, פליאה על בית הדין שמאשר לו להמשיך בתפקיד שכזה. לא הוחלט לזלזל בפסק אלא לציין שאין בפסק כדי לחייב מאן דהו ללמוד אצל אדם כזה ולדעת החותמים, התנהלות כזו כפי שמשתמע מפסק הדין זה מספיק כדי לא ללמוד ממנו "עד אחרי תקופת צינון".

ולהגיד שכל גדולי הדור תומכים ברב טל זו שקר מוחלט - לא חסרים "גדולי דור" ו"רבנים רציניים" שלא חתמו על מכתב תמיכה כזה או אחר, שלא לדבר על כך שיש כמה שחתמו על מכתב הפוך... (כמובן שהם כבר לא "גדולי דור" לפי ה"שופטים" שמינו את עצמם לקבוע מי נחשב גדול דור ומי בינוני מינוס).

מי שחס על כבוד תלמידי חכמים, שיפסיק להשוות בין אלו לאלו, ולתת ציונים ולהחליט מי ראוי לאיזה תואר. כל התגובות שיוצאות נגד "ביזוי ת"ח" עקב "השוואת רשימת רבני שכונות לרשימת גדולי דור" הם פסולים בדיוק במום בו הם פוסלים אחרים.

אז תפסיקו עם השטויות האלו, גם אם הייתם מלאים בתורה ככתלים בבית מדרש, ת"ח מתנצחים אלו באלו, אתם מה טיבכם???


דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

47. מוחה על דברי הנאצה והנבלה (של מגיב 1)

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2019

48. מסכים עם דברי מגיב 45 (קצר ולעניין)

בדר"כ איני מסכים עם דברי המגיב הנושא שם זה, אבל הפעם הדברים קצרים וקולעים הברורים לכל בר דעת ואני באמת לא מבין איך בכלל יש כאן "מקום לדיון" (בניגוד לנושאים אחרים בהם יש צדדים לכאן ולכאן ואפשר להיות עם דעות חלוקות).
היה קשר לא ראוי עם אישה נשואה - זה מוזכר בפסק הדין.
זו גם היתה הטענה העיקרית נגד הרב טל.
זה דבר חמור ביותר עם ללא "גילוי עריות בפועל".
כל שימוש בטענה של "גדול בתורה" ו"רוח הקודש" רק מחמירים את חומרת המעשה עצמו, "קטן" ככל שיהא.
גם אם עבירה על ההלכה אין כאן, עבירה על רוח ההלכה - יש ללא ספק.
הרב טל התנצל - אין בעיה. חלק מהתשובה זה גם לקחת אחריות ו"תקופת צינון" במקרה זה.
הרב ליאור איננו "רב סוג ד", אלא פוסק גדול, בהחלט ראוי, ודבריו נאמרו בצדק בעקבות פניית יהודים שהדבר קשור אליהם ישירות.
מספיק!

דווח על תגובה לא ראויה
19.07.2019

49. אני לא יודע מה יותר גרוע (תוהה)

האפשרות שרבנים שאין ספק שלפחות חלקם גדולים בתורה
חותמים על מכתב המצוטט רמבם בהלכות סנהדרין בהפיכת המשמעות ב180 מעלות בסגנון קראי מובהק (מחר תגידו שאסור לצאת מהבית בשבת "אל יצא איש ממקומו ביום השביעי. .")
או האפשרות שכל כך הרבה רבנים חתמו על מכתב בלי לקרוא מה כתוב שם בכלל....
מהעסקן או רב מטעם שכנראה ניסח את המכתב אני באמת כבר לא מצפה לכלום. ..

דווח על תגובה לא ראויה
19.07.2019

50. כל המגיבים כאן מתורת החיים (נמאסתם)

זה שאתם מתגייסים להגיב לכל כתבה בנושא לא עוזר לשכנע אותנו בצדקת הרב, אם כבר להיפך.
וכן, הבנו שאתם חושבים שגדולי הדור הם רק בציבור החרדי, וראשי ישיבות גדולים מהציבור הדתי לאומי ראויים לזלזול כי הם לא מהציבור הנכון. אם לא מתאים לכם להיות חלק מהציונות הדתית, אתם מוזמנים להפוך לחרדים ולהוסיף לרבני תורת החיים את התארים החרדיים של הרה"ג רשכבה"ג מרן וכו' בעוד שרבנים אחרים הם ר' בלבד.
בציבור החרדי בהחלט מקובל לטייח כשלונות וחטאים של רבנים וכנראה שתרגישו שם בנוח. יישוב טוב ומעבר מוצלח.
)רק כדאי לזכור שבציבור החרדי לעולם תהיו אתם ורבניכם סוג ב')

דווח על תגובה לא ראויה
19.07.2019

51. אף רב לא יכול להכריח ! (לוחם)

האם הרב... יכול להכריח / לחייב את תלמידי הרב טל לעזוב ??? התשובה ברורה - לא !
ומאחר וברוך ה' מעל 200 תלמידים לא יעזבו את הרב טל בשום אופן.
אז למענכם כדאי שתרדו מן העץ... ומהר.
כי מידה כנגד מידה
מחר יפורסמו כרוזים בענינים אחרים
נגד הרבנים החותמים...
זו דרכו של עולם

דווח על תגובה לא ראויה
19.07.2019

52. הקנאה להצלחה זו הסיבה למרד (רינת)

כל מי שיצא נגד הרב מוטי אלון התברר כמקנה בהצלחתו... כמפורסם מלפני שנה באתרי החדשות ( החילוניים כי לא הסכימו לפרסמם הדתיים )
והנה היום תופעה חדשה. אותם שונאיו של הרב טל שפוטרו או לא קיבלו תאוותיהם הכספיות - עושים רעש מהומה וממילא הרבנים מצטרפים.

חבל
נזכור
כמה שנאה יש נגד הרב דוד סתיו ?
בגלל דעותיו .
רק דתי מטומטם לא ירצה לענות לשאלה זו
אבל מי שיפתח הדיון יגלה שאני צודק
מעל 1000 דתיים שונאים את הרב דוד סתיו

וכמה ככה נגד כל אחד מהרבנים האחרים ??,

והמצב הזה
ילך וידרדר את הציבור הדתי לאומי
להיות כמו החרדים

כל רב יהיו סביבו קומץ של משפחות
וכל רב יהיו נגדו אלפיי שונאים

והכל
רווח נקי של השטן.

ומי שירצה שלא ישנאו גם אותו
כדאיי
שיתרחק מלהגיד מילה רעה
נגד אף יהודי ...

לטובתכם

דווח על תגובה לא ראויה
19.07.2019

53. רינת צודקת. השטן מוביל מהלך! מי מצטרף ? (פרופ' )

אני חושב כי כשם שרינת צודקת
שיש בציבור שלנו אלפיי דתיים ששונאים את הרב דוד סתיו בגלל דעותיו ומעשיו בארגון צהר
וגם יש רבים שמתנהגים ככה נגד כל הרבנים המפורסמים כל אחד מהרבנים
בגלל שהוא קיצוני נגד ערבים. או בעד הבית היהודי או .......
בקרוב ממש נהיה מפולגים
יותר מהחרדים

דווח על תגובה לא ראויה
19.07.2019

54. האם להתחתן עם הבת של הרב ? (תלמיד)

מצחיק ?! בכלל לא. נשאלה שאלה האם להינשא לבת של רב דתי לאומי ידוע במרכז הארץ שהרב פעיל ברבני צהר. ולשמחתי התשובה היתה
התרחק ממנה ...

דווח על תגובה לא ראויה
19.07.2019

55. הרב ליאור והרב דרוקמן לא גדולי דור לשיטתכם... (רועי)

וכל כך למה?? בגלל שהם לא חרדים...
חבורת אידיוטים שמבזים תלמידי חכמים.
שימו לב שבכל שיח תלמידי הרב קוק לעולם לא ידברו בצורה מזלזלת על רבנים חחרדים.
אבל הכנופיה של יד בינימין התחנכה אצל חרדים...

דווח על תגובה לא ראויה
19.07.2019

56. להבחין בין חרדים לציונים (פשוט שטחי)

הרב דרוקמן אינו גדול בתורה לא מפני שהוא ציוני אלא מפני שאינו גדול בתורה אלא מנהיג חשוב מאוד ומקים עולה של תורה, הרב מאזוז גדול בתורה לא מפני שהוא חרדי אלא מפני שהוא גדול בתורה, מה הקשר לחרדים וציוניים
אגב גם הרב דרוקמן והרב ליאור יודעים בדיוק מה מעמדם לעומת אותם גדולי דור

דווח על תגובה לא ראויה
19.07.2019

57. למגיע 57 (רועי)

הרבנים ליאור ודרוקמן לא גדולי דור והרב מאזוז. כל כך ברור ופשוט כמו השמש בחוץ עכשיו. ולמה? כי כך החלטת. גמד טרוט עיניים שמחליט מינומך קומתו הרוחנית מי גדול ומי לא.
כשאתה תרשום כאן גדולי דור ציונים אז דעתי תנוח...
אבל אל תתאמץ. אתה לא תצליח למצוא.
רפואה שלמה.

דווח על תגובה לא ראויה
19.07.2019

58. למגיב 57 (תיקון) (רועי)

הרבנים ליאור ודרוקמן לא גדולי דור והרב מאזוז כן. כל כך ברור ופשוט כמו השמש בחוץ עכשיו. ולמה? כי כך החלטת. גמד טרוט עיניים שמחליט מינומך קומתו הרוחנית מי גדול דור ומי לא.
כשאתה תרשום כאן גדולי דור ציונים אז דעתי תנוח...
אבל אל תתאמץ. אתה לא תצליח למצוא.
רפואה שלמה.

דווח על תגובה לא ראויה
19.07.2019

59. למגיב 56 (פעם שנייה תיקון...) (רועי)

(רועי)

הרבנים ליאור ודרוקמן לא גדולי דור והרב מאזוז כן. כל כך ברור ופשוט כמו השמש בחוץ עכשיו. ולמה? כי כך החלטת. גמד טרוט עיניים שמחליט מינומך קומתו הרוחנית מי גדול דור ומי לא.
כשאתה תרשום כאן גדולי דור ציונים אז דעתי תנוח...
אבל אל תתאמץ. אתה לא תצליח למצוא.
רפואה שלמה.

דווח על תגובה לא ראויה
20.07.2019

60. לתוהה מ-49: בדקתי ברמב"ם. לא נראה לי שיש כאן אי הבנה של הרבנים. אולי תוכל לפקוח את עיני? (ואת עיני הרבנים שליט"א)

דווח על תגובה לא ראויה
20.07.2019

61. מה?????? (מיכאל )

מה רוח הקודש יכלה לשקר?
זה חס ושלום לא כפירה...כי זה כאילו ש...אתם כבר מבינים

דווח על תגובה לא ראויה
20.07.2019

62. לא אמרו להקשיב לפסק הדין?! (יונתן. מ)

דווח על תגובה לא ראויה
21.07.2019

63. כיפה אולי תסננו את הIP המיצק של חברת היח"צ של תורת החיים. (בנצ')

מעדיף לדבר עם מגיבים, ולא עם בוטים.

דווח על תגובה לא ראויה
21.07.2019

64. פשוט הזוי (יוחאי)

גדולי התורה ובראשם מרן הרב מאזוז מרן הרב וייס מרן הרב נבנצל ומרן הרב גולדברג שליט"א תומכים בהתלהבות ברב טל, ושמואל אליהו מחתים כל מנהל אולפנה נגד הרב טל, וסליחה גם את שרלו וסתיו, מביך

האם יתכן שגדולי הדור בצד אחד, ורבנים זעירים בצד שכנגד, אז ברור למי יהודי צריך לשמוע

דווח על תגובה לא ראויה
21.07.2019

65. בבית הכנסת (אתמול)

אתמול בבית הכנסת שמעתי את האנשים (כולם) אומרים אנחנו מאמינים למרן הרב מאזוז שתומך בגלוי ברב טל, פי אלף ממה שאנחנו מאמינים ל'רשימת המחסלים', ומדובר בבית כנסת גדול בראשון למיון שרובם כלל לא מכירים לא את הרב טל ולא את שמואל אליהו

דווח על תגובה לא ראויה
21.07.2019

66. לרבנים שחתמו (הציבור לא יסלח)

ברור שהציבור שלנו החרדל"י ברובו המכריע מאמין למרנן הגאונים הרבנים מזוז וייס גולדברג ונבנצל שליט"א שתומכים ברב טל, הרבה יותר ממה שהוא מאמין לשמואל אליהו ולרבנים שהחתים על המכתב נגד הרב טל, זה מגחיך את החותמים, ויבוא לידי ביטוי בבחירות הקרובות, ממש מצער מאוד ש'רבנים' יוצאים נגד בית דין וגדולי הדור ונלחמים באחד מגדולי ראשי הישיבות בדורנו
חושש מיום הבוחר

דווח על תגובה לא ראויה
21.07.2019

67. גבאי בשטיבלאך ירושלים (יעקב בן ציון)

למה החתימו כל מיני מוזרים, ואותי לא החתימו? גם אני מבקש לחתום, לא משנה על מה העיקר שיראו את חתימתי מתנוססת על פשקוויל

דווח על תגובה לא ראויה
21.07.2019

68. מחתימים נגד גדולי הדור (חבל)

בעצם העובדה שהחתמתם כל מיני מנהלי אולפנה וכל מי שיודע לחתום את שמו, אבדתם את גדולי הדור שתומכים ברב טל לחלוטין, גדולי הרבנים במחנינו הרבנים ליאור ודרוקמן הוטעו על ידי קנאים ואנשים קטנים, וכתוצאה מכך אבדו את הציבור שמאמין למרן הגאון האדיר הרב מאיר מאזוז וחביריו הרבה יותר ממה שהוא מאמין לאסופת הרבנים שחתמו נגד הרב טל ובניגוד גמור לדעת גדולי הדור

דווח על תגובה לא ראויה
23.07.2019

69. כת בנימין, הגזמתם. תחילה רמזים על דוד המלך אח"כ המשיח (געח)

נדפק לכם המוח.
עבר על לא תחמוד, ואתם שמחים ורוקדים ושותים ערק כאילו זאת סעודת הודיה.

דווח על תגובה לא ראויה
28.07.2019

70. מידע חדש ומוסתר (עצובה מכל זה)

יש צד אחר שלא קיבל את ההתייחסות הראויה לו בסיפור- כשנודע הדבר בקהילה הרב טל הורה לקהילה לנהל חרם ונידוי חברתי אלים ביותר כלפי מ׳, אותה הוא כינה ״משוגעת״ ו״הזויה״,וחבריה והאנשים טובי הלב שבאומץ יצאו להגנתה. מדובר על יריקות, קללות, התפרצויות לבתים אלימות,ילדים מפוחדים של משפחות התומכים ועוד. היה צריך את זה? כדי שלא יפרסמו על המוסדות? מתביישת להגיד שעזרתי להקים את המדרשה.

דווח על תגובה לא ראויה
30.07.2019

71. המון הקפדות אחד על השני (קיפוד)

ומלא שנאת חינם ביזוי והקטנה של רבנים. בלי קשר בכלל ל'צדדים' הניצים. יש ללא ספק בתווך קורבנות . אם כך אנו מתנהגים בל נתפלא שילדינו מואסים בממסד . דרכיה דרכי נועם !

דווח על תגובה לא ראויה
30.07.2019

72. המון הקפדות אחד על השני (קיפוד)

ומלא שנאת חינם ביזוי והקטנה של רבנים. בלי קשר בכלל ל'צדדים' הניצים. יש ללא ספק בתווך קורבנות . אם כך אנו מתנהגים בל נתפלא שילדינו מואסים בממסד . דרכיה דרכי נועם !

דווח על תגובה לא ראויה
30.07.2019

73. המון הקפדות אחד על השני (קיפוד)

ומלא שנאת חינם ביזוי והקטנה של רבנים. בלי קשר בכלל ל'צדדים' הניצים. יש ללא ספק בתווך קורבנות . אם כך אנו מתנהגים בל נתפלא שילדינו מואסים בממסד . דרכיה דרכי נועם !

דווח על תגובה לא ראויה
30.07.2019

74. המון הקפדות אחד על השני (קיפוד)

ומלא שנאת חינם ביזוי והקטנה של רבנים. בלי קשר בכלל ל'צדדים' הניצים. יש ללא ספק בתווך קורבנות . אם כך אנו מתנהגים בל נתפלא שילדינו מואסים בממסד . דרכיה דרכי נועם !

דווח על תגובה לא ראויה
30.07.2019

75. המון הקפדות אחד על השני (קיפוד)

ומלא שנאת חינם ביזוי והקטנה של רבנים. בלי קשר בכלל ל'צדדים' הניצים. יש ללא ספק בתווך קורבנות . אם כך אנו מתנהגים בל נתפלא שילדינו מואסים בממסד . דרכיה דרכי נועם !

דווח על תגובה לא ראויה
30.07.2019

76. המון הקפדות אחד על השני (קיפוד)

ומלא שנאת חינם ביזוי והקטנה של רבנים. בלי קשר בכלל ל'צדדים' הניצים. יש ללא ספק בתווך קורבנות . אם כך אנו מתנהגים בל נתפלא שילדינו מואסים בממסד . דרכיה דרכי נועם !

דווח על תגובה לא ראויה
30.07.2019

77. המון הקפדות אחד על השני (קיפוד)

ומלא שנאת חינם ביזוי והקטנה של רבנים. בלי קשר בכלל ל'צדדים' הניצים. יש ללא ספק בתווך קורבנות . אם כך אנו מתנהגים בל נתפלא שילדינו מואסים בממסד . דרכיה דרכי נועם !

דווח על תגובה לא ראויה
30.07.2019

78. יש לכם תקלה התגובה מכפילה עצמה כמה מונים זמן לשדרג (תקלה)

דווח על תגובה לא ראויה
30.07.2019

79. יש לכם תקלה התגובה מכפילה עצמה כמה מונים זמן לשדרג (תקלה)

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

 ח"כ עודד פורר צילום: פלאש 90, הדס פרוש

ישראל ביתנו עולים שלב במלחמה מול החרדים: "נדרוש להציב מצלמות בקלפיות בשכונות החרדיות"

קרא עוד