פרשת הרב טל: מי באמת קיבל החלטות בבית הדין המיוחד?

הרב אשר וייס, שהקים את בית הדין בפרשת הרב טל, ופרסם סרטון התומך בישיבה, הבטיח לאישה שנפגעה בפרשה כי אין לו נגיעה בהחלטות בית הדין, אך בשיחה אחרת הוא אומר כי כל החלטה של בית הדין עוברת דרכו. האזינו להקלטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/19 13:03 ז בתמוז התשעט

פרשת הרב טל: מי באמת קיבל החלטות בבית הדין המיוחד?
הרב שמואל טל, צילום: צילום מסך

פרשת הרב טל רחוקה מלהגיע לסיום. בהקלטות שפורסמו אמש (ג') בחדשות 12, נשמע הרב אשר וייס, שהקים את בית הדין המיוחד שדן בפרשה, ופרסם בשבוע שעבר את החלטותיו, מוסר שתי גרסאות סותרות לגבי מעמדו בקשר לבית הדין.

כזכור, לפני כחודש וחצי פורסם ב'כאן' כי אישה שהגיעה לרב שמואל אליהו התלוננה על קשר אישי אסור שקיים עמה הרב שמואל טל, ראש מוסדות 'תורת החיים'. אז דווח כי הרב טל לקח אחריות על המעשים ואף הסכים לשלם פיצויים לאישה. 

כמו כן דווח כי הרב אשר וייס, פוסק חשוב במגזר החרדי הנחשב מקורב לרבנים רבים בציונות הדתית הקים בית דין, בו ישבו שלושה תלמידי חכמים ששמם לא פורסם, שידונו בפרשה, ובית הדין אף ביקש מהציבור למסור עדויות בנושא.

במקביל לפרשה, עוד לפני שהתפוצצה, פרסם הרב אשר וייס סרטון הקורא לתרום לישיבה, במסגרת קמפיין התרמות שקיימו מוסדות 'תורת החיים', בו הוא נראה קורא לרב טל 'ידידי'. 

בכתבה ששודרה אמש בחדשות 12 הובאה הקלטה של שיחה של הנפגעת עם הרב וייס, בה היא בוכה ומבקשת ממנו הבהרות לגבי הדברים שאמר, ושואלת אותו איך יכול להיות דין צדק אם הוא חברו של הרב טל. בתשובה מבהיר לה הרב וייס כי אין לו נגיעה כלל בהחלטות בית הדין.

אך בהמשך הכתבה הובאה הקלטה נוספת של הרב וייס, בה הוא נשמע מסביר בפירוש כי בית הדין לא יפסוק בניגוד לדעתו: "אולי הם ישכנעו אותי ב-15 אחוז לכאן או לכאן, אבל הם לא יפסקו בניגוד לדעתי. הם תלמידיי".

כזכור, בשבוע שעבר פסק בית הדין המיוחד כי הרב טל יוכל להמשיך לכהן כראש הישיבה ומוסדות 'תורת החיים', אך קבע גם כי עליו להתנצל בפומבי ולהתחייב כי לא יעסוק בנושאי רוח הקודש, דבר שאכן קרה כשהרב טל דיבר בפומבי ובאופן מצולם בנושא.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן