בית הדין מתח ביקורת על הרב טל אך קבע: הוא לא נגע באישה מלבד אשתו

אחרי החשד כי ראש ישיבת תורת החיים מתנהל בצורה בעייתית אל מול נשים נשואות וצעירות, בית הדין קבע: הרב לא ניהל קשר עם אישה מלבד אשתו ובמחשבו האישי לא נמצאו תמונות תועבה. הרב טל: "קורא לכולם להמנע מרכילויות ולשון הרע והוצאות שם רע"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 04/07/19 21:42 א בתמוז התשעט

בית הדין מתח ביקורת על הרב טל אך קבע: הוא לא נגע באישה מלבד אשתו
הרב שמואל טל, צילום: ישיבת "תורת החיים"

פרשת הרב שמואל טל: לאחר מספר חודשים בהם עלה החשד כי ראש ישיבת תורת החיים, הרב שמואל טל מתנהל בצורה בעייתית אל מול נשים נשואות וצעירות, בית הדין זיכה את הרב מאשמות רבות.

על פי פסק בית הדין המיוחד, הרב שמואל טל ניהל קשר לא ראוי, הוא יוכל לעמוד בראשות הישיבה אבל לא לתת ייעוץ זוגי. ייאלץ להפסיק להישען על "רוח הקודש". כמו כן, במחשבו של הרב טל לא נמצאו שום קבצים או תמונות שאינן צנועות כפי שנטען. 

אחת הטענות שהופנו כלפיו, היא שהרב טל נעזר ברוח הקודש כדי לקבל החלטות מסוימות, בזמן שאנשים ניגשו להיוועץ עימו. פסק הדין, קבע בעניין זה כי: "על הרב להודיע בפרהסיה שכל הישענות על רוח הקודש בטעות יסודה ולחדול לחלוטין מדרך זו".

צילום: צילום מסך מתוך פסק הדין

כזכור, הסיפור החל כאשר רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו הוציא מכתב לראשי ישיבות בנוגע להתנהלות הבעייתית של הרב שמואל טל, אל מול נשים נשואות וצעירות. במקום מגוריו של הרב טל, ביד בנימין אירוע מספר מקרים אלימים בעקבות הטענות, לשני הצדדים השונים בפרשה. אלו התומכים ברב טל ואלו שהעזו להעיד נגדו. 

פסק הדין

פסק הדיןצילום: צילום מסך

לראשונה מאז פרסום דבר הפרשה מתייחס הרב שמואל טל להתרחשויות ואמר: "ראשית אני רוצה להודות לקב"ה שהוציא את האמת לאור ושנתן לי בחסדיו כוחות לעמוד בכל התקופה הכל כך קשה שעברנו. בטחנו בה' והאמנו בחסדו ובטובו ובכך שסופה של האמת להתגלות. תודה לאשתי האהובה והיקרה שיחד עברנו את כל התקופה הנוראה הזאת וחיזקנו זה את זו בימי מבחן אלה. תודה למשפחתי האהובה שכל כך תמכה ולתלמידי וידידיי האהובים והיקרים על תמיכתם והרעפת אהבתם".


הרב טל הוסיף, "התקופה הזו פגעה לא רק בי ובמשפחתי אלא בכל תלמידי המוסדות ובוגריה.
אני מודה לבית הדין המיוחד שעל אף הלחצים שהופעלו עליו, פעל ביושרה תורנית ומקצועית והשקיע זמן רב מאד ומאמצים רבים בבירור האמת. אני מודה גם לרבנים שחיזקו את בית הדין."
 
עוד הוסיף הרב: "כעת משהגיע בית הדין המיוחד למסקנה ברורה כי אני יכול להמשיך בהנהגת מוסדות "תורת החיים" אני קורא לכולם להמנע מרכילויות ולשון הרע והוצאות שם רע, ולתת לי, למשפחתי ולתלמידי לאחות את הקרעים ולהתמקד בלימודה של תורה ובחיזוק המוסדות, ונשתדל כולנו בע"ה להרבות אהבה ואחוה ושלום ורעות".


להורדת הקובץ


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן