הרב שמואל אליהו: "אני לא ממליץ לשום אדם ללמוד שום הלכה ושום עצה מהרב טל"

הרב אליהו יוצא נגד הרב טל, מסביר מה גרם להחליט כי הוא אינו יכול להיות ראש ישיבה: "התברר לי סופית שהוא לא יכול כעת להיות ראש ישיבה". הרב טל: "שמועות מרושעות, שבינם ובין האמת אין דבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/19 09:54 כד באייר התשעט

הרב שמואל אליהו: "אני לא ממליץ לשום אדם ללמוד שום הלכה ושום עצה מהרב טל"
שוחח עם אברג'יל. הרב אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

הרב שמואל אליהו הוציא מכתב לראשי ישיבות בנוגע להתנהלות הבעייתית של הרב שמואל טל, ראש ישיבת תורת החיים, אל מול נשים נשואות וצעירות, אותן הוא שידל לעשות מעשים בטענה ש'רוח הקודש' דיברה אליו. 

"ארבע שנים אני מטפל בהסתבכות של הרב שמואל טל. עד היום נמנעתי מלומר את דעתי כי מדובר
בדברים שהצנעה יפה להם. לצערי מוציאים יחצני הרב טל דברי שקר על כן אני מפרסם את הסיפור", פתח הרב אליהו את מכתבו.

הרב אליהו מטפל בנושא שנים רבות ומסביר את השתלשלות העניינים: "לפני כ- 4 שנים, תוך כדי טיפול בשלום בית של זוג, התברר לי כי הרב שמואל טל מנהל מערכת קשרים לא ראויה עם אישה נשואה. פניתי אליו והזהרתי אותו גם מהקשר האסור, גם מחילול השם הגדול שיצא מזה וגם מכך שהוא משדל את האישה להתגרש מבעלה בתואנה שהם לא מתאימים. אין לו רשות לעשות כן בשעה שהוא מנהל איתה מערכת יחסים אסורה. זה ממש "גזל כבשת הרש".


להורדת הקובץ

"הרב שמואל טל לא שמע לי והמשיך בקשר עם אותה אישה. הוא גם לחץ עליה להתגרש וכך היא עשתה. בכל התקופה הזאת הוא פרנס אותה ונתן לה דירה, אבל לא היה יכול לשאת אותה לאישה בגלל היותו נשוי ואשתו לא הסכימה שתהיה לו אשה שניה הוא גם שמע ברוח הקודש שאשתו תמות בתאריך מסוים והיא לא מתה", הוסיף הרב אליהו. 

הרב אליהו מסביר: "לאחר שהתברר לאשה שלחינם היא התגרשה מבעלה, החלו שלוחי הרב טל להשמיץ אותה ולדבר בגנותה. במקום שיבקש ממנה מחילה וסליחה וכפרה על הנזק הנורא שעשה לה הוא נתן יד להשמצות. בשעה זו הבינה האישה את הטעות שעשתה בכך שהלכה אחרי עצתו הרעה וחזרה והתחתנה עם בעלה. התברר מה שהיה ברור מלכתחילה, שרק הפיתוי של הרב טל היה הגורם המפריד בינה לבין בעלה".

"אחרי שהחזיר הבעל את גרושתו תבע הבעל הפגוע את הרב שמואל טל על הנזק שגרם לו. הרב שמואל טל ואשתו פנו אלי לפשר ביניהם. בסופו של דבר הכיר הרב טל הודה, הכיר באחריותו והתחייב לשלם לזוג פיצויים בסך 500 אלף שקלים, שחלקם כבר שולם. בשלב הזה חשבתי שהרב טל עשה תשובה,והוצאתי מכתב שהוא יכול להמשיך להיות ראש ישיבה. את המכתב הפקדתי בידיו של הרב אריאל פרגון".

"אחרי כמה ימים התברר לי שהרב טל ניהל קשרים לא בריאים גם עם בחורות צעירות וגם עם נשים
נשואות. במהלך בירור הפרשות האחרות התברר שהמחשב שלו מכיל חומרי תועבה. על כן סכמתי עם
רבנים נוספים מקהילת תורת החיים שהוא לא יכול להיות יותר ראש ישיבה".

הרב אליהו מתייחס גם לחלקו של הרב וייס בבית הדין שדן בנושא: "סיכמנו עם הרב אשר וייס שליט"א על הקמת בית הדין, כתבתי לבית הדין כי לפני כל הדיונים צריך לקבל את המחשב שלו שבו נמצאות כל ההוכחות על קשריו עם הנשים ועל הבלבול הגדול שנקרא רוח הקודש. אמרנו לבית הדין כי הרב טל יעשה כל שביכולתו להעלים את המחשב ולמחוק את תוכנו. וכאשר חשבנו כן היה הוא העלים את המחשב. במצב זה קשה לבית הדין לראות את הראיות הברורות על מעלליו".

"בשיחות רבות שניהלתי עם הרב טל בתקופה ההיא הוא אמר לי כי רוח הקודש הטעתו. בדקתי את העניין רוח הקודש שהוא משתמש בה וגיליתי שהוא נותן עצות במשך שנים רבות לאנשים רבים על פי רוח הקודש, וגרם לנזקים גדולים מאוד לאנשים רבים. צדקתו ובפרישות וסיגופים והארות נפלאות, אבל נתערב בו כוונה שיזכה לרוח הקודש וכו'ועל ידי שכליות זרות ודרכים רחוקים חדשים מקרוב באו אשר לא עלה ולא יעלה על לב זך בזכות לב משכיל אמת".

הרב אליהו תוקף את הרב טל: "כשראיתי מה הטעויות שהרוח הטעתה אותו התברר לי סופית שהוא לא יכול כעת להיות ראש ישיבה גם בגלל קשריו עם הנשים וגם בגלל הרוח שהוא מנחה את הישיבה על פיה. הטעויות שהיא מטעה אותו מסוכנות לישיבה ולכל שומעי לקחו. במיוחד שהוא לא מתחשב בשום רב ופוסק, ובגאוותו הוא פוסק על פי דעתו בלבד.​במצב הזה מאני לא ממליץ לשום אדם ללמוד מנו שום הלכה ושום עצה. אני לא ממליץ ללמוד לא בישיבה ולא במדרשה או בבית ספר לייעוץ שלו." 

מהרב טל נמסר בתגובה: "תמוה כי גורמים שונים שאינם מהקהילה, המונעים מאינטרסים אישיים ושמטרתם השתלטות על מוסדות הקהילה, מפיצים  שמועות מרושעות, שבינם ובין האמת אין דבר.  
 לאור הפרסום התקשורתי אשר תוכנן ותוזמן על ידי אותם גורמים , ואירועים מצערים שהתרחשו ושחצו כל קו אדום כגון פריצה למחשבי הישיבה, גלגלי רכבים של תומכי ראש הקהילה, פונצרו, ביצים הושלכו על ביתו, ומסע הכפשות ולחצים המופעלים על דמויות מפתח  כדי לפגוע בכל דרך אפשרית באברכים, בתלמידים ובקהילה,הצהרנו ואנו חוזרים ומצהירים שאנו תומכים בבירור האמת,  במקומות המיועדים לכך. על מנת להתמודד כנגד הפצת שמועות שיקריות, פנה רב הקהילה, הרב טל,  לרב אשר וייס, המעורה בנושא על מנת שיחקור ויגיע לעומק הקורה, אך אותם גורמים בוחרים עתה להשמיץ גם את הרב וייס".

הרב שמואל טל

הרב שמואל טלצילום: ישיבת תורת החיים

עוד הוסיף הרב טל: "למען הסר ספק, לא מדובר בקשר אינטימי, שני הצדדים מאשרים כי לא היה כל מגע בין רב הקהילה לאשה, יתרה מכך למען צניעות הפרט לא נפרט את הגורמים אשר גרמו לגירושין של האשה מבעלה ויחד עם זאת אנו פוסלים מכל וכל את הניסיון להאשים את ראש הקהילה בפגיעה באשה. תמוה עוד יותר העיתוי בו בוחר הרב אליהו להיפרד מאנונימיות ולצאת כנגד הרב טל ואנשי בית הדין. הרב אליהו הסכים לקבל עליו את בית הדין המיוחד ומסקנותיו. יש מכתב שלו בעניין זה. בית הדין המיוחד דרש מהצדדים לשמור על חשאיות גמורה של הדיונים בפניו. והנה הרב אליהו עושה ההיפך הגמור ויוצא לתקשורת בתואנות שווא. ניתן רק לשער מה המניעים מאחורי זה ולמה, תוך כדי דיוני בית הדין, הרב אליהו חותר תחתיו ונותן לכל הפרשה פומבי".