ישראל מאשרת שהושג הסכם: "חמאס התחייב להפסיק את האלימות"

גורמים בישראל מאשרים כי הושג הסכם הבנות מול חמאס, ומזהירים: "אם לא יעמוד בהתחייבות נחזיר הסנקציות". חרף ההבטחות נחתו באשכול כמה בלונים החשודים כבלוני תבערה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/19 11:07 כה בסיון התשעט

ישראל מאשרת שהושג הסכם: "חמאס התחייב להפסיק את האלימות"
זר הבלונים שנחת הבוקר בעוטף עזה, צילום: מועצה אזורית אשכול

גורם ישראלי אישר כי נחתם הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס, חרף ההסכמות נחתו הבוקר (ו') באשכול כמה בלונים החשודים כבלוני תבערה. ביחידת הבלונים של חמאס הודיעו הבוקר בפייסבוק: "למרות טענות הכיבוש הציוני על הסכם רגיעה, לא קיבלנו שום הוראות לעצור את הפרחת הבלונים, וגם היום (שישי) נמשיך לשגר בלונים במלוא הכוח".

במסגרת ההבנות שגובשו בתיווך האו''ם ומצרים, חמאס יפסיק את שיגור בלוני התבערה לעבר יישובי עוטף עזה וירסן את ההפגנות השבועיות על הגדר. ישראל בתמורה תגדיל את מרחב הדיג ל-15 מייל ותחדש את הזרמת הדלקים לרצועה שהופסקה ביום שלישי בתגובה לחידוש טרור הבלונים.

על פי הסכם הרגיעה חמאס התחייב להפסקת הפרחת בלוני התבערה - אבל גם היום, כאמור, נחת בנגב המערבי זר בלונים חשודים. הזר הענק, שאליו חובר ספר החשוד כמטען נפץ, אותר הבוקר באזור צאלים. זר הבלונים הופרח ככל הנראה במהלך הלילה. חבלן נמצא בדרכו למקום.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את ראש הממשלה נתניהו בעקבות ההסכם עם חמאס. ''גם הבוקר כמו בריטואל חוזר, הודו אנשי החמאס לבנימין נתניהו על כל ההקלות שניתנו להם במסגרת הסכם הכניעה ("הרגיעה") המגמתי מצידנו ושלחו לתושבי מדינת ישראל זר בלונים ענק עם מטען נפץ", אמר.

''הדרך להמלט ולא להשיב על מתקפת טרור מתמשכת עם מאה שריפות בשבוע בעוטף עזה, היא לדבר על מאה פצצות גרעין באיראן. מי שלא מסוגל להתמודד עם ארגון הטרור חמאס במעשים, גם עם הגרעין האיראני יתמודד רק בדיבורים", הוסיף ליברמן