הפלסטינים: ישראל וחמאס הגיעו להסכם רגיעה

התקשורת הפלסטינית מדווחת כי על פי תנאי ההסכם, שנחתם בתיווך מצרים והאו"ם, ישראל תגדיל את שטח הדייג ברצועה ותחזיר את הסולר לרצועה, הפלסטינים בתמורה שיגור בלוני התבערה יופסק

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/19 09:26 כה בסיון התשעט

הפלסטינים: ישראל וחמאס הגיעו להסכם רגיעה
שריפה באזור כרמיה בדרום הארץ, צילום: שי כהן, רשות הטבע והגנים

לאחר ימים קשים של הסלמה בעוטף עזה, סוכנות הידיעות הפלסטינית סאווא דיווחה הלילה (ו') כי ישראל וחמאס חתמו על הסכם רגיעה בתיווך מצרים והאו"ם. גורמים ישראלים טרם אישור את הדברים. 

"על פי הרדיו של צבא הכיבוש, הנקודות העיקריות הנוגעות להסכם הרגיעה כוללות את הפסקת ירי הבלונים ושליטה על המפגינים לאורך גדר הגבול", נאמר בדיווח הפלסטיני. 

עוד צוין בדיווח כי בתמורה לרגיעה ישראל תרחיב את שטח הדיג בעזה עד ל-15 מיילים ימיים, ותחזיר 60 סירות שהוחרמו מדייגי הרצועה לאורך השנים לתושבי הרצועה. כמו כן, ישראל תשוב להזרים סולר לרצועה.

אתמול (ה') פרצו כ-15 שריפות בעוטף עזה בשל בלוני תבערה ששיגרו ערביי עזה לעבר ישראל. אחת השריפות פרצה בתוך קיבוץ מפלסים השוכן בסמוך לגבול. 

חבר הכנסת יאיר לפיד תקף בחשבון הטוויטר: "בפעם המי יודע כמה נחתם הסכם רגיעה עם החמאס. ההסכם הזה שווה כמו קודמיו, כלום. כמה ימי שקט וחזרה לשיגרה. חמאס מחזיק ושולט משני צידי הגדר, מצד אחד את האוכלוסייה בעזה ומצד שני את ישובי עוטף עזה. ברצותו מבעיר את השטח וברצותו חותם על רגיעה. ממשלת ישראל איבדה כל עניין בתושבי העוטף. למה נחתם הסכם עם החמאס? כי החמאס רצה. מתי יפרו את ההסכם? כשהחמאס ירצה".

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט התייחס לשריפות בעוטף עזה ואמר: "הדרום נשרף והממשלה עסוקה בבחירות. מדיניות הממשלה, לפיה לא מחסלים מחבלים שמשגרים בלוני נפץ, מסכנת חיים ופוגעת בהרתעה".

''בלון נפץ הוא כמו טיל נ''ט, מי שמשגר אותו הוא מחבל שמנסה לרצוח ישראלים ויש לפגוע בו. כאשר טרור הבלונים רק החל טענתי שיש לפגוע במחבלים אך דעתי בקבינט נדחתה, וכעת כבר הגענו ל-14 שריפות ביום אחד. אם הקבינט לא יתעשת זה יעלה לנו בדם", הזהיר בנט.