למרות פסיקת בג"ץ: הבריכה בקרית ארבע נפתחה על בסיס שעות נפרדות בלבד

כשנה לאחר שהמקום נסגר, בעקבות מחאת רבנים שקראו לבטל את המנוי, החליט ראש המועצה החדש לפתוח את הבריכה המקומית באופן מצומצם ובשעות רחצה נפרדות בלבד: "הציבור זקוק לשחייה לצורכי בריאות גופנית ונפשית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/19 10:42 כד בסיון התשעט

למרות פסיקת בג"ץ: הבריכה בקרית ארבע נפתחה על בסיס שעות נפרדות בלבד
צילום: shutterstock

הבריכה בקריית ארבע ממשיכה לעורר סערות: כשנה לאחר שנסגרה, על רקע החלטת בג"ץ לאפשר בה שעות שחייה מעורבות, היא נפתחה שוב. אולם לטענת גורמים שונים במקום,  שעות הפתיחה המצומצמות הן נפרדות בלבד, תוך הפרת פסיקת בית המשפט, כך פורסם הבוקר (ה') בידיעות אחרונות.

עד לפני כשנתיים התקיימה בבריכה הפרדת שעות מוחלטת בין גברים לנשים. התושבים החילוניים, שמהווים כמעט שליש מאוכלוסיית קריית ארבע, עתרו בנושא לבג"ץ, וזה הורה לפתוח את המקום גם ל"שעות משפחה", שבהן תתקיים רחצה מעורבת. בעקבות הפסיקה המליצו הרבנים להחרים את הבריכה.

זמן קצר לאחר מכן, על רקע גל הביטולים ומעבר המקום לגירעון, הוחלט על ידי ראש המועצה דאז, מלאכי לוינגר, לסגור את המתחם לאלתר. לקראת הקיץ המתקרב, החליט מחליפו, אליהו ליבמן, לאפשר את פתיחתה מחדש אך לטענת תושבים חילונים רק במתכונת של שעות רחצה נפרדות.

במכתב ששלח ראש המועצה אליהו ליבמן למתנ"ס שמפעיל את הבריכה הוא כתב כי "נושא הבריכה חשוב ומשמעותי ואני עוסק בו באופן יומ יומי. יחד עם זאת, המצב הקיים (הבריכה סגורה) מהווה פגיעה קשה מאוד בציבור משמעותי הזקוק לשחייה לצורכי בריאות גופנית ונפשית. לאור זאת, אני פונה אליכם להפעיל את הבריכה באופן חלקי