המחלוקת על רחצה מעורבת: פעילות הבריכה בקריית ארבע מוטלת בספק

רבנים הורו לתושבים שלא לחדש את המינויים לבריכה, בעקבות פסיקת בג"ץ לפיה יש לקיים שחייה מעורבת לגברים ולנשים. כעת סובל המקום מגרעון והמתנ"ס הודיע כי אין ביכולתו לשאת בעלויות התפעול

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/18 08:52 כז בתמוז התשעח

המחלוקת על רחצה מעורבת: פעילות הבריכה בקריית ארבע מוטלת בספק
בריכה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

המשך פעילותה של הבריכה בקריית ארבע מוטל בספק, זאת בשל גירעון שנובע בחלקו מהוראת רבנים שלא לחדש את המינויים לבריכה. הרקע להוראה היא התנגדות הרבנים לפתיחת הבריכה לשחייה מעורבת - נושא שנמצא במחלוקת ממושכת בין התושבים הדתיים לחילוניים.

על פי הפרסום בידיעות אחרונות, בשבוע שעבר שיגרו מנהלי מתנ"ס קריית ארבע, הגוף שמפעיל את הבריכה, פירוט למועצה ובו נתונים על גירעון תקציבי של כ-300 אלף שקל. בשל הגירעון הודיע המתנ"ס כי אין ביכולתו לשאת עוד בעלויות תפעול הבריכה, ולכן האחריות תועבר למועצה. גורמים במתנ"ס הסבירו כי הגירעון נבע בחלקו מהוראת רבנים לתושבים שלא לחדש את המינויים.  

עד לפני כשנה התקיימה בבריכה הפרדת שעות מוחלטת בין גברים לנשים. התושבים החילוניים, שמהווים כמעט שליש מאוכלוסיית קריית ארבע, עתרו בנושא לבג"ץ, וזה הורה לפתוח את המקום גם ל"שעות משפחה", שבהן תתקיים רחצה מעורבת. בעקבות הפסיקה המליצו הרבנים להחרים את הבריכה.  

ראש המועצה, מלאכי לוינגר, קיים אתמול פגישה עם נציגי התושבים החילוניים ואמר כי נבחנות כל האופציות לגבי תפעול הבריכה. אחת האפשרויות היא לסגור את הבריכה בגלל מחסור בתקציב, ואפשרות אחרת היא לנסות ולמצוא מפעיל חיצוני חדש.  

אחד ממובילי המאבק החילוני צוטט בידיעות אחרונות אומר כי "כרגע אנחנו לא יודעים מה יהיה, צריך לעבור על המספרים ולבדוק. אנחנו יודעים שהיו גירעונות דומים גם בשנים עברו. אחרי שזה יעבור למועצה נחליט בהתאם. אנחנו יכולים להגיד שבכל מקרה הבריכה לא תחזור למצב הקודם שבו לא היו שעות משפחה. נקווה שהיא גם לא תיסגר".  

בידיעות אחרונות צוין כי המאבק סביב הבריכה מתנהל כשברקע מתקרבות הבחירות המקומיות. ראש המועצה לוינגר מנסה לאחד את העיר, ופתח את הבריכה לשחייה מעורבת בעקבות פסיקת בג"ץ, אך זכה לביקורת קשה מהצד התורני ביישוב, שמשמשת את מתנגדיו. נראה כי המאבק שבו פתחו החילונים הפך לכלי פוליטי רגע לפני הבחירות.