גנץ: "ראש הממשלה לחץ על כפתור הבחירות ואין דרך חזרה"

יו"ר כחול לבן סתם את הגולל על האפשרות שכחול לבן תצטרף ליוזמת ביטול הבחירות ותהיה חלק מממשלת אחדות: "נתניהו שוב מוליך שולל את אזרחי ישראל. נתניהו איבד את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/19 16:17 כג בסיון התשעט

גנץ: "ראש הממשלה לחץ על כפתור הבחירות ואין דרך חזרה"
גנץ במסיבת העיתונאים, צילום: אריאל עפרון

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הצהיר היום (ד') במסיבת עיתונאים בתל אביב כי מבחינתו אין סיכוי לביטול הבחירות ולכן הוא ומפלגתו נערכים לבחירות שיתקיימו במועדן.

"נתניהו שוב מוליך שולל את אזרחי ישראל. נתניהו איבד את זה", אמר גנץ בפתח מסיבת העיתונאים וטען כי "אם מלאכת הטלת הרכבת הממשלה היתה מוטלת עלי הייתי מצליח. למרות שאנחנו הסיעה הגדולה בכנסת נתניהו לא ניהל איתנו משא ומתן אלא העדיף ללכת לממשלה עם הסמוטריצ'ים". 

לא ישתפו פעולה. גנץ ונתניהו בהשבעת הכנסת שכבר הספיקה להתפזר

לא ישתפו פעולה. גנץ ונתניהו בהשבעת הכנסת שכבר הספיקה להתפזרצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

בהמשך הוא ביטל את האפשרות לביטול הבחירות ואמר כי "ראש הממשלה לחץ על כפתור הבחירות ואין דרך חזרה. אם היתה דרך חוקית לעשות זאת היינו תומכים בה, אבל אני לא רואה ביסוס לאפשרות לביטול הבחירות". לדבריו, "ב-17 לספטמבר יהיו בחירות ואנחנו ערוכים להן וננצח אותן. נתניהו ימשיך לדאוג לעצמו ואנחנו נדאג לאזרחים".

אמש פורסם בחדשות 12 כי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, החל לקדם מהלך שימנע את הבחירות בשלושה שלבים: כינוס מזכירות הכנסת על מנת לבטל את פגרת הבחירות, חקיקת חוק שיאפשר את המהלך ברוב גדול, וגיבוש הסכמה על ממשלה רחבה. בנוסף דווח כי במסגרת המאמצים לבטל את הבחירות העבירו בליכוד הצעה לכחול לבן, לפיה ראש הממשלה מוכן לקיים רוטציה על תפקידו עם בני גנץ. בכחול לבן טענו כי לא קיבלו שום הצעה