מנסים למנוע בחירות: בליכוד הציעו לגנץ רוטציה על ראשות הממשלה

בכירים בליכוד מספרים כי הועברה ליו"ר כחול לבן הצעה חוזרת לרוטציה על תפקיד ראש הממשלה בכדי שיסכים להצטרף ליוזמה למניעת הבחירות. דובר הליכוד: "ראש הממשלה לא הציע לגנץ רוטציה ולא יצר איתו קשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/19 08:25 כג בסיון התשעט

מנסים למנוע בחירות: בליכוד הציעו לגנץ רוטציה על ראשות הממשלה
בנימין נתניהו ובני גנץ, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

הניסיונות למנוע בחירות חוזרות בעיצומן. בשעות האחרונות הועברה מחדש לבני גנץ וכחול לבן הצעת הרוטציה בתפקיד ראש הממשלה כדי שיסכים להירתם ליוזמה לביטול הבחירות. בכחול לבן מסרבים להצעה, כך פורסם לראשונה ב'כאן'. בליכוד דוחים את הדיווח: "ראש הממשלה לא הציע לגנץ רוטציה ולא יצר איתו קשר". 

אתמול (ג') פורסם כי יו"ר הכנסת אדלשטיין החל לקדם מהלך שימנע את הבחירות. במפלגת הליכוד הגיבו לתכניות של אדלשטיין ואמרו כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו מתייחס בכובד ראש ליו״ר הכנסת אדלשטיין והוא יבחן את הצעתו בימים הקרובים. 

זו לא הפעם הראשונה שבליכוד מציעים רוטציה ליו"ר כחול לבן. בכירים במפלגה מספרים כי בליל פיזור הכנסת, בעיצומם של הניסיונות האחרונים להקמת ממשלה, שלח נתניהו שליח לבכירי המפלגה והציע להם להצטרף לממשלת אחדות הכוללת רוטציה בתפקיד ראש הממשלה. 

יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, הגיב לפרסומים בציוץ בטוויטר: "אין בעיה ללכת לממשלת אחדות. בן אדם אחד, רק אחד, צריך לזוז הצידה. ללכת לטפל בכתבי האישום שלו. הליכוד ימנה במקומו את מי שבא לו. יולי, גדעון, ישראל. תהיה לנו ממשלת אחדות של 75 ח״כים לפחות. יציבה. הגונה. עובדת."

ח״כ עפר שלח, כחול לבן, לא מתרגש מההצעה של הליכוד: ״איפה יימצא בליכוד האיש האחד שיאמר די. האמיץ האחד שיגיד לנתניהו ״יש גבול. גבול לביזיון שאליו אתה גורר מדינה שלמה, גבול לשפל שאליו אתה מדרדר תנועה פוליטית מפוארת״.

שלח הוסיף: "כולם יודעים שהכל ספין. יהיו בחירות, ביבי כבר מתחיל להבין שיפסיד בהן. יהיה משפט. יהיה סוף לטרלול המטורף שאדם אחד מוליך אליו את כולנו".