בית הדין בדרישה מהעדים בפרשת הרב טל: אתם פוגעים בהליך התקין

שלושת הדיינים, המטפלים בפרשת ראש ישיבת תורת החיים, פנו במכתב, שהגיע לידי חדשות כיפה, ואמרו כי הם מבקשים "להזכיר לכלל העדים על חובת החיסיון המלא שהתקבלה בפני ביה"ד, כמו גם חומרת הפרתה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 26/06/19 14:56 כג בסיון התשעט

בית הדין בדרישה מהעדים בפרשת הרב טל: אתם פוגעים בהליך התקין
הפרשה עדיין לא הסתיימה. הרב טל, צילום: ישיבת תורת החיים

פרסום ראשון: בית הדין, המטפל בפרשת הרב שמואל טל, שיגר אתמול (ג') מכתב לכל הנוגעים בסיפור ודרש מהם לשמור על סודיות ולא להוציא את פרטי הדברים מחוץ לכותלי הדיונים.

במכתב שהגיע לידי חדשות כיפה נכתב על ידי שלושת הדיינים כי "ביה"ד מבקש להזכיר לכלל העדים שהופיעו בפני ביה"ד על הסמכת ביה"ד להכריע בעניין, ועל חובת החיסיון המלא שהתקבלה בפני ביה"ד, כמו גם חומרת הפרתה".

דייני בית הדין שבנשיאותו של הרב אשר וייס, הרב מיכאל בלייכר, והדיינים הרב צבי גרטנר והרב עובדיה יוסף טולידאנו הוסיפו כי באי שמירת הסודיות "יש בזה ניסיון לפגוע בהליך התקין של גביית העדויות וניהול סדרי הדין. ביה"ד משתדל לזרז ככל הניתן את ההליך כדי להוציא את האמת לאור".

הרב שמואל אליהו

הרב שמואל אליהוצילום: רוני חי

כזכור לפני מספר שבועות התפוצצה הפרשה לאחר שנודע כי ראש ישיבת תורת החיים שביד בנימין, הרב טל, ניסה לשכנע אישה להתגרש מבעלה ולהינשא לו בטענה ששמע זאת "ברוח הקודש" כפי שתיאר זאת מי שמטפל בפרשה כבר 4 שנים הרב שמואל אליהו. רב העיר צפת גם טען, במכתב ששלח לראשי ישיבות, כי הרב ניהל מערכות יחסים אסורות עם נשים נוספות ולכן הצהיר כי הוא "לא ממליץ לשום אדם ללמוד שום הלכה ושום עצה מהרב טל", וכי "הוא לא יכול כעת להיות ראש ישיבה". יש לציין כי ככל הנראה לא מדובר בעבירות פליליות אלא בנושאים הקשורים לענייני מוסר וצנעת הפרט.

השבוע פורסם לראשונה בחדשות כיפה כי שורת רבנים, וביניהם הרב מאיר מאזוז והרב אליעזר מלמד, קראו לחיזוק בית הדין המיוחד ואסרו על הציבור לעסוק בסוגיה, בטענה שמדובר "בדיני נפשות, שמו וכבודו של אדם נמצאים בסכנה של ממש".