רבנים קוראים לא לעסוק בסוגיית הרב טל: "מדובר בדיני נפשות"

הרבנים יוצאים בקריאה כי חל איסור לעסוק בסוגיה, שכן מדובר בדיני נפשות ובסכנה של ממש. בין החותמים: הרב מאיר ניסים מאזוז, הרב אליעזר מלמד, הרב זלמן נחמיה גולדברג, והרב יהודה שלוש

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 24/06/19 15:12 כא בסיון התשעט

רבנים קוראים לא לעסוק בסוגיית הרב טל: "מדובר בדיני נפשות"
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

פרשת הרב שמואל טל: רבנים רבים יוצאים היום (ב') בקריאה לחיזוק בית הדין המיוחד, אשר דן בעניינו של הרב שמאול טל, ראש ישיבת תורת החיים. הרבנים יוצאים בקריאה כי חל איסור לעסוק בסוגיה, שכן מדובר בדיני נפשות, ושמו וכבודו של אדם נמצאים בסכנה של ממש.

כזכור, לפני כחודש, הרב שמואל אליהו הוציא מכתב לראשי ישיבות בנוגע להתנהלות הבעייתית לכאורה של הרב שמואל טל, ראש ישיבת תורת החיים, אל מול נשים נשואות וצעירות, אותן הוא שידל לעשות מעשים בטענה ש'רוח הקודש' דיברה אליו. 

כעת, מספר רבנים עומדים על כך שאסור לעסוק בסוגיה כלל, זאת כדי לא לפגוע בשמו הטוב של ראש ישיבת תורת החיים ביד בנימין. בין החותמים נמצאים הרב מאיר ניסים מאזוז, ראש ישיבת 'כיסא רחמים' ומנהיגה הרוחני של מפלגת יחד, הרב אליעזר מלמד, רב היישוב הר ברכה, הרב יצחק ברדה, ראש מוסדות יצחק ירנן באשקלון ומחבר שו"ת יצחק ירנן וספרי קניין תורה, הרב הגאון זלמן נחמיה גולדברג, דיין, ראש הכולל בגוש עציון הרב שלמה לוי והרב יהודה שלוש מנתניה.


להורדת הקובץ

רבנים אלו מצטרפים לרבנים שכבר חתמו וביניהם הרב נבנצאל, הרב דב ליאור והרב יעקב אריאל. כאמור, הרבנים שחתמו על קריאה זו חוששים לשמו הטוב של הרב טל ועל כן בחרו לצאת בקריאה חדה וברורה כי חל איסור לעסוק בעניין זה עד אשר יפסוק בית הדין המיוחד בסוגיה.

חיי השגרה בישוב יד בנימין, בו נמצאת ישיבת תורת החיים וקהילתו של הרב שמואל טל אינם שקטים. לפני כשבועיים פורסם כאן לראשונה כי ראש הכולל של הישיבה, שהעיד נגד הרב טל פוטר מתפקידו. בנוסף, שמשת רכב של אחד העדים נגד ראש ישיבת תורת החיים נופצה. לפני כחודש נזרקו ביצים אל עבר דלתו של הרב שמואל טל ביד בנימין.