כתב האישום בפרשת אונס הילדה - עשוי להתבטל

גורמים המעורבים בחקירה מביעים ספק בחוזק הראיות שבתיק בפרשה שזעזעה את המדינה, ומסבירים כי אם לא יאומת החשד נגד העצור, יבוטלו האישומים בתיק

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/19 22:09 טז בסיון התשעט

כתב האישום בפרשת אונס הילדה - עשוי להתבטל
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

האם מחמוד קטוסה, החשוד באונס הילדה בת השבע, שדבר האישום נגדו פורסם בתחילת השבוע וזעזע את המדינה, ישוחרר ללא משפט? על פי גורמים המעורבים בחקירה, אם מידע מודיעיני חדש, שהגיע היום (ד') לא יאמת את החשדות נגד קטוסה, לא ניתן יהיה להגיש כתב אישום, והוא ישוחרר ממעצר.

במשטרה מעריכים אמנם כי הילדה עברה פגיעה מינית, אך נראה כי על אף המידע החדש שהגיע, לפיו היה לקטוסה "קשר כזה או אחר עם הילדה", ועל סמך המידע הזה הוארך מעצרו של קטוסה עד יום שלישי, במשטרה מפקפקים בחוזק הראיות בתיק, וכרגע נראה כי לא ניתן יהיה לאמת את החשדות. 

אותו גורם המעורב בחקירה אומר כי על אף שהוזכרו כמה מעורבים בפרשה, אף אחד מהם לא נחקר עד היום, ורק חשוד אחד נחקר ושוחרר. כמו כן מסר כי בשום שלב האירוע לא נחקר כלאומני אלא כפלילי. הוא צוטט לגבי החקירה כי "יש חלק שהיינו צריכים לעשות בצורה טובה יותר וגם זה לא נעשה ברף שהיה גורם להשפעה לתביעה הצבאית לגבי כתב האישום. הפרקליטות סבורה גם אתמול בלילה יש פה בסיס שמצדיק אישום באינוס".

מהמשטרה נמסר היום: "משטרת ישראל ממשיכה לפעול באופן מאומץ למיצוי החקירה והגעה לחקר האמת ביחס למקרה. החקירה מתנהלת כעת ביחידה המרכזית במחוז ש"י ומלווה על-ידי אגף החקירות והמודיעין והפרקליטות הצבאית. לאחר השלמת פעולות החקירה, תגובש החלטה סופית בנוגע להמשך הטיפול בתיק וכתב האישום".