הרב אליהו: "לינור אברגי'ל הביאה כבוד לנשים שמכסות את ראשן"

רב העיר צפת שוחח עם מגישת טקס המשואות, שספגה ביקורת על כיסוי הראש שחבשה: "אמרתי לה שנפלה זכות גדולה בחלקה להביא כבוד לה' יתברך מול כל עם ישראל. לא צריך להתחשב בכל אלה שכותבים נגדה. אלה אנשים שנכשלו בהתמודדות עם האמת"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 11/05/19 22:01 ו באייר התשעט

הרב אליהו: "לינור אברגי'ל הביאה כבוד לנשים שמכסות את ראשן"
שוחח עם אברג'יל. הרב אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, לא נותר אדיש לסערת כיסוי הראש של מנחת טקס הדלקת המשואות לינור אברג'יל, והתקשר אליה אתמול (ו') כדי להביע את הערכתו.

"התקשרתי היום ללינור אברגי'ל ואמרתי לה שנפלה זכות גדולה בחלקה להביא כבוד לה' יתברך מול כל עם ישראל. להביא כבוד לנשים שמכסות יום יום את ראשן", כתב בדף הפייסבוק של לשכתו. . 

הרב אליהו הוסיף כי אמר לדוגמנית לשעבר שחזרה בתשובה כי "הסיפור שלה מתחבר כל כך חזק לתפילה של גברת מארי נחמיאס ולשלושת האמהות. חמש נשים עם כיסוי ראש שעשו בערב כל כל מיוחד קידוש השם מול אלפי רבבות ישראל. חיזקו את הערכים. את האמת ואת האמונה".

 

על הביקורות החריפה נגד מגישת הטקס, אמר הרב אליהו כי "לא צריך להתחשב בכל אלה שכותבים נגדה. אלה אנשים שנכשלו בהתמודדות עם האמת, שלא מצליחים לחיות חיים נקיים וישרים. לא כועסים עליהם. פשוט מתפללים עליהם שיזכו גם הם לחיות חיים נכונים. חיים עם ה' יתברך".

סביב מראה של אברג'יל, נסובה מחלוקת וסערה גדולה לאחר שהשופט בדימוס עודד אליגון כתב: "ניסיתי לצפות בטקס הדלקת המשואות, אחרי דקה נמלטתי על נפשי. המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות, כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות".

בתגובה לדברים פרסמה ח"כ שרן השכל פוסט ובו היא מצולמת עם כיסוי ראש כאות מחאה על הדברים החריפים שנכתבו נגד אברג'יל. אליה הצטרפו מפורסמות נוספות כמו קורין גדעון, מירי בוהדנה והשרה איילת שקד