מדוע החליטה ח"כ שרן השכל לחבוש כיסוי ראש?

חברת הליכוד תקפה את מבקריה של לינור אברג'יל, שהנחתה את טקס המשואות עם כיסוי ראש ובחרה לעטות על ראשה מטפחת: "אני קוראת לנשים חילוניות לעמוד לצד הנשים המסורתיות, החרדיות והערביות שמכסות את ראשן מתוך בחירה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 09/05/19 20:45 ד באייר התשעט

מדוע החליטה ח"כ שרן השכל לחבוש כיסוי ראש?
השכל עם כיסוי הראש, צילום: לשכת ח"כ שרן השכל

ח"כ שרן השכל מהליכוד הביעה הערב (ה') הזדהות עם מנחת טקס הדלקת המשואות אמש, לינור אברג'יל, והצטלמה כשהיא חובשת כיסוי ראש. זאת לאור הביקורת שנשמעה ברשתות החברתיות על שאישה עם כיסוי ראש נבחרה להנחות את הטקס הממלכתי.

"טקס הדלקת המשואות הוא טקס ממלכתי מאחד, של כלל אזרחי ישראל. המרקם הישראלי בנוי מפסיפס של דתות, עדות, תרבויות, נשים וגברים", כתבה השכל בפייסבוק והוסיפה כי "היכולת שלנו לשרוד במדינה הזו- למרות השסעים בינינו- נובעת מהיכולת להכיל, לכבד ולקבל האחד את השני".

בהמשך כתבה: "לצערי, ראיתי הררי ביקורת ארסית כלפי המנחה המצוינת של טקס המשואות, לינור אברג׳יל. ביקורת שמכניסה סכין של שנאה בין חרדים לחילונים ואפילו בין מזרחים לאשכנזים, בהתנשאותה הנוראית. מעבר לזה, ואף גרוע יותר, ראיתי המון ביקורת מנשים וגברים על אישה, שבחרה לכסות את ראשה".

דוגמא לביקורת נגד אברג

דוגמא לביקורת נגד אברג'יל שנגדה יצאה ח"כ השכלצילום: צילום מסך

ביקורת נוספת נגד כיסוי הראש של מנחת טקס הדלקת המשואות

ביקורת נוספת נגד כיסוי הראש של מנחת טקס הדלקת המשואותצילום: צילום מסך

לדבריה, "בחירתה של אישה לשים כיסוי ראש היא אישית, אינדיבידואלית, ומעל הכל צריכה להיות שלה; ולא של אף אחד אחר. גברים שמעבירים ביקורת ולועגים לבחירתה של אישה לשים כיסוי ראש, אינם שונים מגברים שדורשים ומצווים על נשותיהם או בנותיהם לשים אותו. בשני המקרים, זו פטרונות שפשוט דוחה אותי.

"פמיניזם זו בחירה אישית של כל אחת ואחת מה לעשות ואיך לחיות את חייה - מה ללבוש, מה ללמוד, במה לעבוד, איך ומתי להקים משפחה ועם מי. אלה החיים שלנו וההחלטות שלנו בלבד. נשים, תזכרו את זה לפני שאתן מחליטות עבור מישהי אחרת מה נכון או מה יפה לה".

לסיום הסבירה את המחווה שהחליטה לעשות: "לא רק מתוך סולידריות עם לינור - שהייתה כל כך יפה עם כיסוי הראש - אלא כמחאה על הפטרונות, התנשאות ושיסוי אלך השבוע עם כיסוי ראש, בתקווה, לפתוח לאותן נשים וגברים את הלב והראש. אני קוראת לנשים חילוניות לעמוד לצד הנשים המסורתיות, החרדיות והערביות שמכסות את ראשן מתוך בחירה! ולשנות את תמונת הפייסבוק שלהן לתמונה עם כיסוי ראש".

https://www.facebook.com/sharren1/photos/a.652462148098322/2416641491680370/?type=3&permPage=1

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן