קורין גדעון מצטרפת למחאת השביס

הדוגמנית והמנחה, קורין גדעון, פרסמה תמונה שלה עם כיסוי וראש וכתבה: "כל אחד בוחר לעצמו את סט הערכים שלפיהם הוא חי ואת הדרך שלו לבטא את עצמו מול העולם". גם מירי בוהדנה הצטרפה למחאה שהחלה ח"כ שרן השכל

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/19 15:05 ה באייר התשעט

קורין גדעון מצטרפת למחאת השביס
קורין גדעון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת הכיסוי ראש של לינור אברגיל בטקס המשואות, צוברת תאוצה. קורין גדעון, מנחה ודוגמנית פרסמה היום (ו') פוסט בו היא מבקרת את השופט בדימוס בטענה:"מה עם קצת סובלנות כלפי האחר?"

כזכור, לאחר טקס המשואות כתב אליגון: "ניסיתי לצפות בטקס הדלקת המשואות, אחרי דקה נמלטתי על נפשי. המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות, כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות". ובהמשך הוסיף הערות סקסיסטיות לגבי לבושה של אברג'יל. גם בתגובות לפוסט נרשמו הערות משפילות כלפי לינור אברג'יל

גדעון פרסמה בתגובה: "הביקורת ההזויה על לינור אברג'יל הרתיחה אותי! לינור, מיס עולם ועורכת דין, היא אחת הנשים עתירות הזכויות בישראל, שרחמנא ליצלן חבשה כיסוי ראש כשהנחתה את טקס המשואות. שופט בדימוס הרשה לעצמו להתעסק בהופעה החיצונית שלה, להשוות את כיסוי הראש שלה ל'תרבוש רב קומות' (על אף שאני גם לא מבינה מה הבעיה בתרבוש) ולא רק זה, אלא גם למתוח ביקורת על השמלה שלה שלטעמו הייתה צמודה ובכך הפכה את לינור לצבועה שמצד אחד, חובשת כיסוי ראש ומצד שני, לובשת שמלה מחמיאה. זאת ביקורת שאין לה מקום. לא רק שהיא שוביניסטית וסקסיסטית (שהרי אף אחד לא מותח ביקורת על עמית סגל למשל שחובש כיפה בטלוויזיה), היא גם חודרת למרחב הפרטי של אדם, במקרה הזה אישה, ולמימוש אמונתה. גם אם זאת הייתה בחירה אופנתית בלבד זה לא היה לגיטימי, אבל על אחת כמה וכמה כשמדובר באישה דתייה, שכיסוי הראש הוא חלק מאורח החיים הדתי שלה. כל אחד בוחר לעצמו את סט הערכים שלפיהם הוא חי ואת הדרך שלו לבטא את עצמו מול העולם. מה אכפת לי מה היא לובשת?! הדבר היחיד שמעניין זה שלינור אברג'יל הייתה נפלאה והנחתה את הטקס מצוין. הגיוון מבורך ויש מקום לכולם, מה עם קצת סובלנות כלפי האחר? הערב באנשים, מחאת השביס שלי"

https://www.facebook.com/1503164309984490/posts/2068143553486560/

מי שהחלה את המחאה זו ח"כ שרן השכל מהליכוד שהעלתה לפייסבוק תמונה שלה עם כיסוי ראש. בנוסף אליה ואל גדעון, גם מירי בוהדנה מצטרפת למחאה ואומרת: "כיסוי ראש זה סופר שיק, שרה רבקה רחל ולאה אימותינו לא התביישו בכיסוי הראש שלהן".

מירי בוהדנה

מירי בוהדנהצילום: באדיבות המצולם