"בגלל רפיח": הופסקו השיחות על עסקת חטופים

ישראל דרשה להחריג את רפיח מהסכם הפסקת האש, ושעות ספורות לאחר מכן הופסקו השיחות לעסקת חטופים ומשלחות חמאס וישראל עזבו את קהיר. גורם אמריקני טוען: המצב הנוכחי ברפיח הוא שהוביל להפסקת המגעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 18:24 א באייר התשפד | עודכן בתאריך 09/05/24 19:23

"בגלל רפיח": הופסקו השיחות על עסקת חטופים
סינוואר, נתניהו וביידן: המגעים לעסקת החטופים, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com,Noam Revkin Fenton,Abed Rahim Khatib/Flash90

במקביל לכניסת צה"ל לרפיח, בישראל ביקשו להבהיר כי המאמצים להביא לעסקת חטופים לא מפסיקים, ומשלחת ישראלית נשלחה לקהיר. אך היום (ה') אט אט התחילו לעזוב כל המשלחות את מצרים במפתיע, בתחילה משלחת חמאס ואז ראש ה-CIA והמשלחת הישראלית. מקור אמריקני טען, השיחות הופסקו זמנית כתוצאה מהמצב ברפיח.

בעיית רפיח

המקור האמריקני צוטט באל ג'זירה כשהוא טוען כי עזיבת המשלחות נובעת מהפסקה זמנית של השיחות עקב המצב הנוכחי ברפיח. המשלחת של חמאס חזרה לדוחא שבקטאר וראש ה-CIA חזר לארצות הברית. המשלחת הישראלית עזבה גם היא וחזרה לארץ. מקור ישראלי המקורב למשא ומתן טען כי הסיבה לפיצוץ היחסים היא פער גדול מאוד בין הצדדים.

הפעילות ברפיח

הפעילות ברפיח, צילום: דובר צה"ל

כזכור, בתחילת השבוע ועל אף הכניסה הישראלית, בארצות הברית טענו כי עוד ניתן להגיע לעסקה ולגשר על הפערים בין הצדדים. עם זאת, על פי דיווחים ישראל דרשה להחריג את רפיח מהסכם הפסקת האש, דבר שככל הנראה הוביל לפיצוץ השיחות.

שלושה חיילים נפצעו ברפיח

במקביל, הודיע דובר צה"ל כי הפעילות ברפיח נמשכת, וכי מוקדם יותר היום שלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח בינוני כתוצאה מפיצוץ פיר ממולכד במזרח רפיח, החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368