הרצי הלוי הודיע לעופר וינטר: אין לך תפקיד בצה"ל

הרמטכ"ל קרא לשיחה את תא"ל עופר וינטר והודיע לו כי לא יקבל מינוי בצה"ל בסבב הקרוב, ובכך הודיע על הדחתו של וינטר. סמוטריץ': "טעות בכל כך הרבה רמות. עולם הפוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 19:47 ל בניסן התשפד

הרצי הלוי הודיע לעופר וינטר: אין לך תפקיד בצה"ל
וינטר, הודח מצה"ל, צילום: Miriam Alster/Flash90

סאגת המינויים של בכירי צה"ל נמשכת וניראה כי הרמטכ"ל אינו קשוב או מתייחס לביקורת הציבורית. זאת לאחר שמוקדם יותר היום (ד') פורסם כי הרמטכ"ל קרא לשיחה אליו את תא"ל עופר וינטר והודיע לו כי לא יקבל מינוי בסבב הקרוב. הודעתו של הרמטכ"ל היא הדחה דה פקטו של הקצין שמחכה בשנה וחצי למינוי בצה"ל.

הלוי שחרר מצה"ל עוד 2 קצינים בכירים בהם רמ"ט כח אדם תא"ל יורם כנפו, ומי ששימש כמפקד אוגדת איו"ש תא"ל יניב אלאלוף. על פי הדיווח ב YNET השיחה בין הרצי הלוי לתא"ל וינטר ארכה כ 40 דקות והייתה קשה וטעונה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי

הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צהל

הקצין הודח - והפוליטיקאים זועמים

לאחר שהתפרסמה הדחתו של וינטר, שרי ביטחון לשעבר ופוליטיקאים בהווה פרסמו הודעות תמיכה בקצין וביקרו את החלטת הרמטכ"ל, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן כינה את ההדחה שערוריה ותקף את הרמטכ"ל, "מדובר בשערורייה ובהדחה של קצין בכיר שבניגוד לחלק ניכר מהקצינים במטה הכללי, לא נושא באחריות למחדל של השבעה באוקטובר" .

השר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב גם הוא על ההדחה בחריפות, ואמר: "הדחת וינטר זו טעות בכל כך הרבה רמות. אסור היה לרמטכ"ל לעסוק במינויים וחילופי תפקידים, מי שאחראי לכישלון הצבאי מהגדולים שידענו לא יכול לבנות את הצבא של הדור הבא. וינטר הוא קצין התקפי שלא היה שותף לקונספציה והוא מוצא את עצמו מודח באמצע המלחמה. עולם הפוך".