דובר הבית הלבן: ניתן להגיע לעסקה, נתניהו: הצעת החמאס רחוקה מדרישותינו

ראש הממשלה התייחס לעסקה שהציע חמאס וטען כי היא מסכנת את עתיד ישראל, וטען כי התקיפה קריטית להשבת החטופים. מהבית הלבן נמסר: התקיפה ברפיח מוגבלת ונועדה לקטוע את יכולות חמאס להבריח נשק וכסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/24 18:20 כט בניסן התשפד | עודכן בתאריך 07/05/24 20:09

דובר הבית הלבן: ניתן להגיע לעסקה, נתניהו: הצעת החמאס רחוקה מדרישותינו
ג'ון קירבי ובנימין נתניהו, משדרים מסרים סותרים, צילום: Chaim Goldberg/Flash90, הבית הלבן

בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו טוען כי ההצעה של חמאס לא מקובלת, מסכנת את ביטחון ישראל, ונועדה במהותה למנוע את הכניסה לרפיח, בבית הלבן טוענים כי "ניתוח של עמדות שני הצדדים רומז שהם יכולים לסגור את הפערים שנותרו".

כזכור, קבינט המלחמה הורה על כניסה ותקיפה מיידית. בעקבות התקיפה, מטח של 12 רקטות שוגר אל עבר המועצה האזורית אשכול. מחצית מהרקטות יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. דובר הבית הלבן הגיב על התקיפה הישראלית ברפיח ואמר כי המבצע "מוגבל, ונועד לקטוע את יכולות חמאס להבריח נשק וכסף".

הצעת החמאס נועדה לטרפד את המתקפה ברפיח - זה לא קרה

"אמש הנחיתי, בהסכמת קבינט המלחמה, לפעול ברפיח. תוך שעות כוחותינו הניפו את דגלי ישראל במעבר רפיח והורידו את דגלי החמאס" אמר הערב (ג') נתניהו. "הכניסה לרפיח משרתת שני יעדי מלחמה מרכזיים: השבת חטופינו וחיסול החמאס. אנחנו כבר הוכחנו בשחרור החטופים הקודם - לחץ צבאי על החמאס הוא תנאי הכרחי להשבת חטופינו. הצעת החמאס אתמול נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח. זה לא קרה".

"כפי שקבע קבינט המלחמה פה אחד, הצעת החמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל. ישראל לא תאפשר לחמאס להחזיר את שלטון הרשע שלו ברצועה, ישראל לא תאפשר לו לשקם את יכולותיו הצבאיות כדי להמשיך לחתור להשמדתנו. ישראל לא יכולה לקבל הצעה שמסכנת את ביטחון אזרחינו ואת עתיד מדינתנו".

נתניהו, עסקת החטופים תקועה

נתניהו, צילום: איתי בית-און /לע"מ

מהבוקר שללנו מהחמאס מעבר חיוני לביסוס שלטון הטרור שלו ברצועה

בהמשך התייחס למשלחת המשא ומתן שיצאה לקהיר: "ולכן, הנחיתי את דרגי העבודה שיצאו לקהיר: תמשיכו לעמוד בתוקף על התנאים שדרושים לשחרור חטופינו, תמשיכו לעמוד בתוקף על הדרישות החיוניות להבטחת ביטחון ישראל".

"במקביל, אנחנו ממשיכים את המלחמה בחמאס. תפיסת המעבר ברפיח היום הוא צעד חשוב מאוד; צעד חשוב בדרך להשמדת היכולות הצבאיות הנותרות של החמאס, לרבות חיסול ארבעת גדודי הטרור ברפיח; וצעד חשוב לפגיעה ביכולות השלטוניות של החמאס, כי מהבוקר שללנו מהחמאס מעבר שהיה חיוני לביסוס שלטון הטרור שלו ברצועה".