חברת מועצה בשיקגו ורב בריטי: נבחרו משיאי משואת התפוצות

למרות העלייה באנטישמיות, עם פרוץ המלחמה העם היהודי ברחבי העולם נרתם לטובת אחיו ואחיותיו היושבים בארץ. דברה סילברסטין והרב דיוויד מאייר ישיאו משואה ביום העצמאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/24 16:14 כט בניסן התשפד

חברת מועצה בשיקגו ורב בריטי: נבחרו משיאי משואת התפוצות
טקס יום העצמאות בהר הרצל , צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ביום שני הקרוב יערך טקס יום העצמאות ה-76 בהר הרצל. בימים האחרונים פורסמה רשימה חלקית של משיאי המשואות, שהשנה הגיעה לשיא של כל הזמן. היום (ג') הודיעה שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על הטקסים, כי קיבלה את המלצת משרד התפוצות ובחרה במנהיגת הציבור דברה סילברסטין משיקגו וברב דיוויד מאייר להשיא את משואת התפוצות.

דברה סילברסטין (Debra Silverstein) היא חברת מועצת העיר היהודייה היחידה של שיקגו – העיר השלישית בגודלה בארצות הברית. היא נעזרת במעמדה הייחודי בכדי לתמוך ציבורית בישראל ולהעלות את המורל והגאווה היהודית בשיקגו. בהובלתה של סלברסטין שיקגו הייתה העיר הגדולה הראשונה שגינתה את חמאס אחרי טבח ה 7 באוקטובר והביעה תמיכה בישראל ובזכותה להגן על עצמה. היא מובילה שיתופי פעולה רבים עם פדרציות וארגונים יהודים מכל הקשת הרעיונית, ופועלת רבות לשמירה על ביטחון יהודי שיקגו – כל זאת בשעה שחייה נמצאים תחת איום תמידי של קיצונים המבקשים לפגוע בה בשל תמיכתה בישראל.

הרב דיוויד מאייר (Rabbi David Meyer) מנכ"ל PaJeS (Partnerships for Jewish Schools), למעלה משלושה עשורים הוא פועל בתחום החינוך ומקדם חדשנות ויזמות בעולמות החינוך היהודי. הוא מרצה בפני קהלים רבים ברחבי העולם ופעיל בתחום המאבק באנטישמיות בבריטניה ארץ הולדתו ובעולם כולו, באמצעות פעילות ציבורית והקמת תכניות חינוכיות בתחום. מאז ה-7 באוקטובר, הגביר הרב מאייר את פעילותו במאבק באנטישמיות המתגברת, מתוך תובנה שהחינוך הוא אחד הכלים המרכזיים להיאבק בגזענות באנטישמיות ובדעות קדומות.