נוגה וייס בעדות מהשבי: "אחד החמאסניקים אמר שהוא אוהב אותי ורוצה שנתחתן"

החטופה שחזרה מהשבי שיחזרה רגעים קשים וסיפרה כי מחבל חמאס טען כי כולם יחזרו הביתה ורק היא תשאר לגדל את ילדיו: "הוא הביא את אמא בשבילי כדי שהיא תאשר לו שנתחתן. נכנסת אישה מחופשת לערבייה ואני קולטת שזאת אמא שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/24 08:14 יח בניסן התשפד

נוגה וייס בעדות מהשבי: "אחד החמאסניקים אמר שהוא אוהב אותי ורוצה שנתחתן"
נוגה ושירי וייס חוזות מהשבי, צילום: דובר צה"ל

נוגה וייס מבארי ניסתה להתחבא בשיחים, עד שמחבל חמאס תפס אותה והיא הוכנסה בכוח לרכב שהביא אותה לעזה. בעדות מטלטלת שנתנה לחדשות 12, סיפרה וייס על הימים הקשים בשבי ועל החוויות הקשות שעברה. אביה של וייס, אילן, נרצח בבוקר הנורא ואמה שירי נחטפה גם היא. נוגה ושירי שוחררו ב-25 בנובמבר, בעסקה עם חמאס.

"נכנסת אישה מחופשת לערבייה ואני קולטת שזאת אמא שלי. חשבתי שרצחו אותה"

בעדות סיפרה וייס כי אחד משוביה אמר שיתחתן איתה, וצורך כך אפילו איחדו אותה עם אמה שירי - אותה החשיבה למתה. "אחד החמאסניקים אמר שהוא אוהב אותי, שהוא רוצה להתחתן איתי ושהוא הביא את אמא בשבילי כדי שהיא תאשר לו שנתחתן", סיפרה. "נכנסת אישה מחופשת לערבייה ואני קולטת שזאת אמא שלי. חשבתי שרצחו אותה, חשבתי שאני לבד. פתאום היא חיה ואני לא לבד". לדבריה, "הוא הביא טבעת ביום ה-14, ואני נשארתי איתו עד היום ה-50. הוא אמר שכולם חוזרים הביתה ואני נשארת כדי לגדל את הילדים שלו".

בנוסף, בריאיון היא שחזרה את יום החטיפה: "הם מתחילים לירות על הדלת, משהו כמו 40 יריות עד שהם מצליחים להיכנס. אנחנו רואות את השיחות בוואטסאפ ומבינות מה קורה. אנשים כותבים שהבית שלהם נשרף ומפסיקים לענות. אמא אמרה לי להיכנס מתחת למיטה, היא חשבה שיבואו ויירו בה ישר ויעזבו. נכנסתי מתחת למיטה, הם באו וחטפו אותה. ראיתי הכל. אחרי שהם מוציאים אותה, הכלב יצא איתה ושמעתי יריות, בכלל חשבתי שהיא נרצחה ולא נחטפה".