נתניהו במתקפה חסרת תקדים נגד השלטון האמריקני: "אבסורד ושפל ערכי"

הסנקציות שעתידה ארצות הברית להטיל על גדוד נצח יהודה הצליחו להרגיז את ראש הממשלה, שטען הלילה כי: "‏הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה". במקביל הבהיר בלינקן כי לא ניתן לשנות את החלטתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/24 22:56 יב בניסן התשפד

נתניהו במתקפה חסרת תקדים נגד השלטון האמריקני: "אבסורד ושפל ערכי"
נתניהו: "שיא האבסורד", צילום: Miriam Alster,Flash90

הערב (שבת) פורסם כי מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן, צפוי להכריז בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" שבצה"ל. זאת משום שעלו טענות להפרת זכויות אדם ביו"ש נגד פלסטינים. ראש הממשלה נתניהו הגיב לסנקציות בחריפות.

במקביל, בלינקן הבהיר הערב כי ההחלטה התקבלה ולא ניתן לשנותה: "אנחנו עובדים תחת חוק לייהי", אמר והתייחס לחוק בארה"ב המגביל סיוע לצבאות זרים שמפרים את החוק הבינלאומי. "זהו חוק חשוב מאוד, ואנחנו מיישמים אותו בכל המובנים. כשאנחנו עושים את החקירות והבירורים זה משהו שלוקח זמן, שצריך לעשות בזהירות רבה, גם באיסוף העובדות וגם בניתוחן – וזה בדיוק מה שעשינו".

נתניהו ובלינקן

נתניהו ובלינקן, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נתניהו: "שיא האבסורד ושפל ערכי"

"אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל", הצהיר נתניהו, "‏אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. ‏בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה"ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. ‏הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה".

כזכור, ברקע המלחמה, מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, צפוי להכריז בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" שבצה"ל. הסנקציות יאסרו סיוע או הכשרה צבאית אמריקאית של הגדוד וכן יאסרו להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני. הסנקציות יינתנו בעקבות טענות להפרת זכויות אדם ביו"ש נגד פלסטינים.