בחירות לרבנות הראשית

המירוץ לרבנות הראשית | הרב שרקי: "הבחירה ברב מאיר כהנא עומדת בתוקפה"

הרב אורי שרקי קורא לתמוך ברב מאיר כהנא לתפקיד הרב הראשי לישראל, למרות הנסיונות לשנות את ההחלטה של ועדת הרב אריאל: "בחירה ראויה זו עומדת בתוקפה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 15/04/24 15:16 ז בניסן התשפד

המירוץ לרבנות הראשית | הרב שרקי: "הבחירה ברב מאיר כהנא עומדת בתוקפה"
הרב אורי שרקי, צילום: עמותת "ברית עולם", www.ravcherki.org

המירוץ לרבנות הראשית: הרב אורי שרקי, ר"מ במכון מאיר ורב קהילת 'בית יהודה' בירושלים, מפרסם היום (ב') ציוץ ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) ובו הוא טוען שלא חל שינוי מהותי למרות הדחיות בבחירות לרבנות הראשית וכי הוא תומך ברב מאיר כהנא לתפקיד הרב הראשי לישראל. ההודעה יוצאת על רקע נסיונות לערער את החלטת ועדת הרב יעקב אריאל, ועדה בה התמודדו גם הרב מיכה הלוי והרב אליעזר איגרא.

הרב שרקי: "בוודאי יעמדו הרבנים בדיבורם"

בציוץ, שנוסח בתשובה לשאלה שנשאל הרב שרקי, נכתב כי יש לכבד את בחירת ועדת הרבנים של הציונות הדתית ברב כהנא כמועמד לתפקיד ולתמוך בו. "לשואלים, הרב הגאון ר' מאיר כהנא שליט"א נבחר בשעתו על ידי ועדה של חשובי רבני הציונות הדתית כמועמד לרבנות הראשית לישראל. בחירה ראויה זו עומדת בתוקפה, ולא חל כל שינוי העשוי לערער עליה, ובוודאי יעמדו הרבנים בדיבורם ויתמכו בו כמי שראוי לרומם את קרן התורה בישראל", כתב הרב שרקי - שלא היה חלק מהוועדה.

נזכיר כי בשבוע שעבר השתתף הרב כהנא בטקס סיום הרמב"ם היומי של חסידות חב"ד, וזכה לתמיכה רחבה. כשהזמין רבי נפתלי רוט, מזקני רבני חב"ד בירושלים, את הרב כהנא לנאום, הכריז: "יש לי הכבוד והעונג כמנחה לקדם בברכה את ידיד חב"ד, המועמד המוסכם לרב הראשי לישראל, כבוד הגאון הגדול רבי מאיר כהנא שליט"א".