"חג החירות - כשיש לנו 133 חטופים": צעדת העבדים של משפחות החטופים

משפחות החטופים ותושבי המועצה האזורית אשכול יצאו בצעדה מיוחדת בסימן יציאת מצרים. הצועדים התלבשו כמו עבדים והחזיקו את תמונות החטופים במחאה על כך שהם יחגגו את חג החירות בשבי חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/24 11:56 ד בניסן התשפד

"חג החירות - כשיש לנו 133 חטופים": צעדת העבדים של משפחות החטופים
צעדת העבדים של משפחות החטופים, צילום: דוברות אשכול

השבוע ציינו במדינת ישראל חצי שנה למלחמת חרבות ברזל. חצי שנה מאז השבת השחורה בה נחטפו מאות ישראלים אל תוך רצועת עזה. מאז מעל למאה חטופים חזרו, אך 133 מהם עדיין מוחזקים בשבי חמאס. לכבוד חג החירות המתקרב יצאו בני משפחות החטופים ותושבי המועצה האזורית אשכול הבוקר (ו') לצעדת חירום בסימן "יציאת מצרים".

חג החירות בשבי חמאס

הצעדה המיוחדת החלה בצומת אורים והסתיימה בפארק אשכול, כשבמהלכה צועדים התושבים ובני המשפחות כשהם לבושים כעבדים ומחזיקים בשלטים ממוספרים עם תמונות החטופים. גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול מסר: "חג החירות לא יכול לעבור כשיש לנו 133 חטופים וחטופות שכלואים בשבי בעזה. לא נוכל לציין את החג בלעדיהם."

עינב מוזס כלתו של החטוף גדי מוזס זעקה: "העובדה שאנחנו עומדים כאן חצי שנה לאחר ה7 באוקטובר והחטופים עדיין לא בבית היא כישלון נוראי למדינת ישראל. אנחנו שוב בימים מורטי עצבים ואני מרגישה כמו בשידור חוזר. היינו בנקודה הקריטית הזו פעמים רבות ופעם אחר פעם קיבלנו אגרוף בבטן. היום אני קוראת לראש הממשלה ואומרת- לא עוד. אנחנו רגע לפני חג החירות ולא נוכל לחגוג אותו כאשר ל-133 מאזרחי ישראל נשללת הזכות הבסיסית והאנושית".