"ניצול ציני של החטופים": אימו של אליה ואחותו של אבינתן זועמות על המחאה

בצל המחאות האלימות בירושלים, משפחות החטופים מתנגדות לשימוש בהם על מנת להפיל את הממשלה. בשיחה עם "חדשות כיפה" זעמו: "נורא ואיום שמנצלים את החטופים בשביל מטרות אחרות. הם לא כאן כדי להשמיע את קולם"

מוריה פריש מוריה פריש, חדשות כיפה 03/04/24 11:15 כד באדר ב'

"ניצול ציני של החטופים": אימו של אליה ואחותו של אבינתן זועמות על המחאה
ההפגנה בירושלים, אתמול, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

הימים האחרונים בירושלים סוערים במיוחד, כשמפגינים קוראים להפלת הממשלה ולקיום בחירות במחאה שהפכה לאלימה. חלק מהמפגינים הם בני משפחות החטופים שטוענים כי יש להפיל את השלטון על מנת להחזירם. סיגי, אימו של החטוף אליה כהן, טענה בשיחה עם "חדשות כיפה": "זה לא הזמן והמקום להפגין להפלת הממשלה. זה לא תורם להחזרת החטופים, בדיוק הפוך. החלפת השלטון מרחיק את החזרתם. אני מבינה את זה שהם מפגינים", הבהירה והסבירה, "צריך לעורר מישהו פה, לא קורה כלום. אין לא עסקה ולא לחימה. אז אני מסכימה שצריך קצת לעורר אותם, אבל לא בדרך האלימה הזאת".

אליה כהן עם הוריו

אליה כהן עם הוריו צילום: פרטי

אחותו של אבינתן אור: ניצול ציני של החטופים

יהודית, אחותו של החטוף אבינתן אור, זעמה: "זה נורא ואיום שמנצלים את החטופים בשביל מטרות שלא קשורות להחזרתם. החטופים לא כאן כדי להגן על עצמם וכדי להשמיע את קולם, וכל אדם שמניף שלט שיש עליו תמונה של חטוף בעצם מנצל את העובדה שהאדם חטוף בעזה כדי להשתמש בו בצורה צינית ולהשמיע קול שהוא לא דווקא מזדהה איתו. הדבר היחיד שצריך להשיג כרגע זה החזרת החטופים וניצחון המלחמה, וכל מי שרוצה עכשיו משהו אחר פשוט פוגע גם בהחזרת החטופים וגם במלחמה" הצהירה.

כזכור, דיצה אמם של יהודית ואבינתן התבטאה בעבר נגד המחאות של מטה משפחות החטופים, וטענה: "זה מזיק, וזה קובר את הילד שלי שם. במקום לעשות את המהלכים הנכונים עושים מהלכים שהמחיר שלהם הוא החיים של הילד שלי ושל אלה שנשארו".

אבינתן אור, "לא בכל מחיר"

אבינתן אור צילום: באדיבות המשפחה

אופטימיות זהירה ביחס לעסקה

אבינתן אור ואליה כהן הם שניים מתוך 134 החטופים שמוחזקים ברצועת עזה ב-180 הימים האחרונים. בשבועות האחרונים מתנהלות שיחות בקהיר בין ישראל וחמאס בניסיון להגיע לעסקה, ובישראל הביעו אופטימיות זהירה בנושא. לפי הדיווחים, המשלחת הציגה עמדה עדכנית וגמישה יותר של ישראל באשר לחזרת עזתים לצפון הרצועה, בהתאם להחלטת הקבינט.