אביו של החטוף נגד התקשורת: "הם הופכים גם אותנו לבני ערובה של החמאס"

100 ימים חלפו מאז אבינתן אור נחטף במסיבה ברעים, יחד עם בת זוגו נועה ארגמני. כעת אביו ירון משתף בתחושות: "כל בוקר כשאני מתעורר אני מנסה להיזכר האם זה רק סרט רע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/24 18:31 ד בשבט התשפד

אביו של החטוף נגד התקשורת: "הם הופכים גם אותנו לבני ערובה של החמאס"
אבינתן אור, צילום: באדיבות המשפחה

100 ימים חלפו מאז פרצה המלחמה ומאות ישראליים נרצחו, נפצעו או נחטפו. משפחות החטופים, אלו שעדיין שם, מבקשות להמשיך את המאבק לשחרורם. ירון אור, אביו של אבינתן אור, סיפר על בנו החטוף: "בעל לב זהב, חכם, רגיש ואוהב חיים. 100 ימים - לא חלמנו שיימשך כל כך הרבה זמן".

אור שיתף על הקשיים: "כל בוקר כשאני מתעורר אני מנסה להיזכר האם זה רק סרט רע. שבוע שעבר, הייתי בכנסת במפגש המשפחות עם הלובי למען החטופים. אחת הדוברות ציינה דבר נכון: לא מדובר בשבויים - שבויים זה במלחמה. אני מוסיף: לא מדובר בחטופים - זה קנטוניסטים שנחטפו ברוסיה לשירות הצבאי. אלו שרידי שבט בנימין שנאמר עליהם: 'וחטפתם לכם איש את אישתו מבנות שילה'. מדובר בבן ערובה".

"ציבור שלם הנכנס לקוצר הרוח והפחד הופכים להיות העירבון שהחמאס יקבל את מה שהוא רוצה"

האב המודאג המשיך: "הלחץ הכבד מנשא, החרדה, סרטי האימים שמסתובבים בראש ובתקשורת - המלווים אותי, את כל משפחתי ובני המשפחות האחרים - הופכים גם אותנו המשפחות לבני ערובה בידיים של החמאס. ציבור שלם הנכנס לקוצר הרוח והפחד הופכים להיות העירבון שהחמאס יקבל את מה שהוא רוצה".

אור סיפר על נתן שרנסק, שהוחזק בכלא הרוסי 9 שנים, וכתב בספרו שמה שהחזיק אותו בשנים אלו היא העובדה שנשאר חופשי בנפשו ובמחשבתו. הוא העיז ואמר לכולאיו שהוא האדם החופשי היחידי בחדר. "אבינתן בעזרת ה' יתברך, הוא מהחומר הזה", טען האב, "הוא חזק, חכם, קר רוח ושולט בתגובותיו. אנו מחזקים במחשבתנו רק את הכיוון הזה. אבינוש נשאר חופשי במחשבתו ובנפשו וכך גם בעזרת ה' יתברך יחזור אלינו. ואני מפציר בכולנו, לא חשוב מהי דעתנו לגבי איך לסיים את האירוע הנורא הזה שכל המדינה מתמודדת איתו, יש דעות לכאן ולכאן, אך בבקשה בבקשה שכולן יהיו מתוך חירות".