שני סרוגים יקודמו - אחד לא: אלה המינויים שמביא הרמטכ"ל

בצל הביקורת של סמוטריץ', רא"ל הרצי הלוי מתכוון להביא לסבב המינויים הקרוב את אישור מינויים של תפקידי מפקדי חטיבות מרחביות, קמ"ן פיקוד דרום ומפקד לחטיבה מרחבית חדשה שתופקד על אזור הר דב והחרמון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 11:13 ח באדר ב'

שני סרוגים יקודמו - אחד לא: אלה המינויים שמביא הרמטכ"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: Flash90

סערת המינויים בצה"ל: בצל הביקורת על הרמטכ"ל מצידו של סמוטריץ', הכתב הצבאי של גלי צה"ל, דורון קדוש, מפרסם פרטים חדשים על המינויים שצפויים בסבב הקרוב.

יהפכו לאלופי משנה: שלושת מפקדי יחידות חטיבת הקומנדו מתמודדים על תפקידי מפקדי חטיבות מרחביות

לפי הדיווח, שלושת מפקדי יחידות חטיבת הקומנדו מתמודדים על תפקידי מפקדי חטיבות מרחביות, וצפויים לעלות בדרגה לאל"מ. בין המועמדים: סא"ל ד' הסרוג, מפקד דובדבן, שנפצע ואיבד את עינו במבצע צוק איתן, חזר לפקד והשיא משואה ביום העצמאות האחרון. לצידו אפשר למצוא גם סא"ל מ' הסרוג, מפקד אגוז, שנפצע קשה בכיסופים ב-7.10, השתקם וחזר לפקד.

סא"ל ד

סא"ל ד', מפקד יחידת דובדבן. יקודם? | צילום: דובר צה"ל

קמ"ן פיקוד דרום לשעבר יחזור לתפקיד

בנוסף, בצל פרישת קמ"ן פיקוד דרום בשל רומן עם קצינה תחת פיקודו, המועמד המוביל להחליפו הוא אל"ם ר' שמשמש היום ראש מחלקת מודיעין השדה באמ"ן. עד לפני שנתיים וחצי היה ר' קמ"ן אוגדת עזה, בין היתר במהלך מבצע שומר החומות במאי 2021.

חטיבה חדשה בצה"ל: חטמ"ר ההרים

לצד מינויים הללו, הרמטכ"ל ימנה היום מפקד לחטיבה מרחבית שמוקמת בצה"ל במתכונת חדשה - חטמ"ר ההרים. זו חטיבה שמוקמת מחדש בפיקוד הצפון, שתחלוש על כל אזור הר דב והחרמון, והיום ימונה לה מפקד. הוא יחליף את אל"מ אבינועם אמונה, שלא צפוי להתקדם לאחר שנפגש עם בן גביר ללא אישור מפקדיו.

אל"ם אבינועם אמונה, "איתו יוצאים למלחמה"

אל"ם אבינועם אמונה. לא יקודם | צילום: דובר צה"ל