סמוטריץ' זועם על מינויי הרמטכ"ל: "אם הוא לא מבין לבד, נעשה זאת בקבינט"

ברקע הדיווחים כי הרמטכ"ל הלוי החליט לבצע סבב מינויים נוסף של קצינים לדרג אלופי משנה, שר האוצר זועם ומאיים לעצור את הסבב דרך הקבינט: "לעצור את סבב המינויים בצה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/24 10:23 ז באדר ב'

סמוטריץ' זועם על מינויי הרמטכ"ל: "אם הוא לא מבין לבד, נעשה זאת בקבינט"
סמוטריץ', והלוי. סבב מינויים נוסף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, David Cohen/Flash90

מספר שבועות לאחר שצה"ל שערך סבב מינויים בדרגי ביניים, הרמטכ"ל הלוי החליט לבצע מחר (ב') סבב מינויים נוסף בדרגות אל"מ לדרג מפקדי חטיבות במסגרתו ימונו 52 קצינים חדשים. אך לסבב המינויים צפויה התנגדות בתוך הממשלה כאשר שר האוצר סמוטריץ' תקף את הכוונה לבצע סבב נוסף.

סמוטריץ', שזעם גם לאחר הסבב הראשון בטענה שהדרג הצבאי שכשל ב-7 לאוקטובר לא יכול להמשיך במינויים על דעת עצמו ללא התערבות הדרג המדיני. בראיון בגלי צה"ל הגיב לסבב המינויים הנוכחי שמבקש הרמטכ"ל להעביר ואמר כי ידרוש לעצור אותו בקבינט.

"אחרי המלחמה ימונה פיקוד תקין שיוביל את התיקון הדרוש"

"אדרוש בקבינט לעצור את סבב המינויים בצה"ל" אמר שר האוצר. "אם הרמטכ"ל לא מבין לבד שהוא לא צריך להתעסק במינויים שאינם דחופים - נעשה את זה דרך הקבינט". בהמשך כתב בטוויטר: "העם עומד מאוחד מאחורי הנהגת הצבא כדי לנצח את המלחמה, לא כדי שצמרת הצבא הנוכחית שכשלה תעצב את איך ייראה צה"ל בשנים הבאות. אחרי המלחמה ימונה פיקוד תקין שיוביל את התיקון הדרוש וימנה את המפקדים המתאימים לכך". נזכיר כי כל סבב מינויים של הרמטכ"ל זקוק לאישור שר הביטחון.

הרמטכ"ל הלוי, היום

הרמטכ"ל הלוי, סבב מינויים חדש. צילום: דובר צה"ל

התפקידים שזקוקים למינוי

אחד בתפקידים המיועדים למינוי חדש בסבב הנוכחי הוא של קצין המודיעין של פיקוד דרום, קצין בדרגת אלוף משנה. בשבוע שעבר הודח הקצין הנוכחי של הפיקוד לאחר שדיווח למפקדיו על רומן שהיה בינו לבין קצינה ששירתה תחתיו וביקש לעזוב את תפקידו. מפקדים נוספים שאמורים להתמנות הם ראש מנהלת התיאום והקישור של עזה במתפ"ש וכן מפקדי חטיבות לחטיבה 300 בצפון (הגליל המערבי), וחטיבות שומרון, עציון ויהודה.