תומך בפשרת הנשיא: הרב יעקב אריאל על סערת פרס ישראל

הודעת שר החינוך על הענקת פרס ישראל בתחום אחד בלבד עוררה סערה | הרב יעקב אריאל, חתן הפרס לשנת תש"פ: "גם במלחמה החיים צריכים להימשך והמדע צריך להתפתח. פשרת הנשיא הוגנת: גם וגם"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 07/03/24 16:14 כז באדר א'

תומך בפשרת הנשיא: הרב יעקב אריאל על סערת פרס ישראל
הרב יעקב אריאל, צילום: כיפה

סערת פרס ישראל: לפני כחודש הודיע שר החינוך, יואב קיש, כי בעקבות המלחמה יחולק פרס ישראל בקטגוריה אחת בלבד - גבורה אזרחית וערבות הדדית, בה יזכו שישה חתנים וכלות. ביטול הפרס בתחומים השונים גרר תגובות קשות, ולפני כיומיים נפגשו השר והנשיא הרצוג בניסיון לפתור את המשבר. הרב יעקב אריאל, חתן הפרס לשנת תש"פ, אומר בשיחה עם "חדשות כיפה" כי הוא תומך בפשרת הנשיא.

במסגרת פגישת הרצוג-קיש, עלה מתווה במסגרתו ביום העצמאות יוענקו פרסים בקטגוריית תקומה, ובמקביל קיש ימסור הודעה על זהות הזוכים בפרס ישראל בקטגוריות השונים והפרסים עצמם יוענקו בטקס צנוע בהמשך השנה.

הרב יעקב אריאל: "גם במלחמה החיים צריכים להימשך והמדע צריך להתפתח, מצד שני יש שיקולים נגד"

"אין לי את שיקוליו של השר, וגם אין לי את השיקולים נגד השר", אומר הרב אריאל. "גם במלחמה החיים צריכים להימשך והמדע צריך להתפתח, מצד שני יש שיקולים נגד. אני חושב שפשרת הנשיא הוגנת מאוד: גם וגם".

ארכיון

פרס ישראל. ארכיון | צילום: לע"מ. עודד קרני

טקס הענקת הפרסים ייערך כמדי שנה בירושלים, בטקס רשמי וממלכתי, במוצאי יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל. יתר התחומים בהם מוענק הפרס (מדעי היהדות, מדעי הרוח, מדעי החברה, מדעי החיים ומדעים מדויקים, יצירה ויוצרים ומפעל חיים) יוענקו בטקס שייערך בשנה הבאה, במוצאי יום העצמאות ה-77 למדינת ישראל.