הרב יעקב אריאל: "ההלכה יודעת להתמודד מול כל תופעה מתחדשת"

על רקע ההתקדמות הטכנולוגית ומוצרים רבים המשתנים טכנולוגית, פגשו ארגון משמרת השבת בראשות הרב אליהו בייפוס וסקרו בפניו את העבודה שלהם בארגון למציאת פתרונות הלכתיים ועל החשיבות הגדולה של שמירת שבת במרחב הציבורי

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 16:46 כב בטבת התשפד

הרב יעקב אריאל: "ההלכה יודעת להתמודד מול כל תופעה מתחדשת"
הרב יעקב אריאל וחברי הארגון, צילום: דוברות משרת השבת

רבה של רמת גן לשעבר ומבכירי רבני הציונות הדתית, הרב יעקב אריאל נפגש בלשכתו השבוע עם ארגון משמרת השבת, בפגישה השתתפו הרב אליהו בייפוס יו"ר הארגון, הרב אלי פרידמן ממכון לב ומנכל הארגון אריאל כהן.

הרבנים פרסו בפני הרב על העניינים בהם עסוקים בארגון בימים אלו מקררים עם התקן שבת אוטומטי, משאבות מים ומדי מים. לאחר מכן הם דנו בסוגיות הלכתיות הקשורות לשבת. לאחר הפגישה שלח הרב אריאל מכתב לארגון וברך אותו על עשייתו: "השבת היא הבסיס המרכזי של היהדות. ממנה האמונה בבורא העולם, שציוונו עליה בתורתו והבטיח שכר לכל זוכריה ושומריה. בזכות השבת החזיק עם ישראל מעמד בכל התלאות שעברו עליו. ובזכותה מובטחת לו גאולה שלמה.

"אשר ברא א-להים לעשות" נאמר בשבת, בלשון עתיד. הכוונה היא לכל העשייה המתחדשת בעולם בכל יום. המצאות חדשות מעמידות את שומר השבת בפני אתגרים לא קלים. במקביל, הן פותחות בפניו אפשרויות רבות וטובות יותר לשמור שבת ביתר הידור , ולכבדה ולענגה כראוי. ההלכה יודעת להתמודד מול כל תופעה המתחדשת מדי שבת בשבתו.

לשם כך יש צורך להעמיק בשורשי ההלכה , להבין את נבכי סודותיה של הטכנולוגיה החדשה, כדי לנצלה לטובת השבת. בבחינת "ממכה עצמה מכין רטייה" .

זוהי משימתו של מכון "משמרת השבת". לכן יש לברך את הלומדים, החוקרים והטכנאים העוסקים במלאכת קודש זו. ברכת השבת תחול עליהם להגדיל תורה ולהאדיר".