סערת פרס ישראל סערת פרס ישראל - איל וולדמן תקף את השר קיש: "לא פעל על דעת עצמו"

היזם איל וולדמן ששמו נקשר בפרס ישראל, הגיע לכנסת ותקף בחריפות את שר החינוך יואב קיש שלטענו ביטל את קטגוריית הפרס רק בשל זכייתו. הוא האשים בוועדה: "אני טוען שהשר לא פעל על דעת עצמו אלא על פי הוראות מגבוה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/24 14:55 כג באדר א'

סערת פרס ישראל - איל וולדמן תקף את השר קיש: "לא פעל על דעת עצמו"
איל וולדמן, היום, צילום: נועם מושקוביץ

היזם איל וולדמן התייחס היום (א') לביטול קטגוריית המדע ורוח בפרסי ישראל בידי שר החינוך יואב קיש וטען כי רק בשל זכייתו בפרס, הוא בוטל. וולדמן דיבר בוועדת המדע והטכנולוגיה ואמר בנושא פרס ישראל : "זו ארצי מולדתי שלמענה נלחמתי ואדמתה ספוגה בדמה של בתי האהובה דניאל ובן זוגה האהוב נעם שי שהיה לי כבן".

דבריו של וולדמן בוועדה צילום: דוברות הכנסת

תוקף את קיש: "יש לחזק את היזמות, את המדע"

ולדמן אמר כי אינו ביקש את הפרס אך אמר בנוגע לביטול הפרס: "אם כך מתנהלים מוסדות המדינה, קיים ספק רב כיצד הם מתנהלים בעניינים קריטיים לקיומה ולשלום אזרחיה". בהמשך תקף וולדמן בחירות את השר קיש ואמר: "הטענה כי לא מחלקים פרסים בשעת מלחמה, לא רק שהיא טענה מומצאת אלא שהיא גם טענה מגוחכת".

דווקא בזמן מלחמה יש לחזק את התחומים האזרחיים, את היזמות, את המדע ואת התרבות. משפחות מקריבות את היקר להן מכל וטובי בנינו מאבדים את חייהם כדי להגן ולשמור על החברה האזרחית. מדינה שהתרבות, המדע והיזמות מבוטלים במחי יד חדלה להיות מדינה דמוקרטית. דווקא בשעות נוראיות אלו יש לחזק את החברה האזרחית".

איל וולדמן בוועדה

איל וולדמן בוועדה צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

וולדמן: "איש עסקים ידוע המקורב לראש הממשלה ולרעייתו"

בהמשך הפנה אצבע מאשימה כלפי מי שלטענו החליטו לבטל את הפרס: "ההחלטה לבטל את הענקת פרסי השנה נבעה מכך שהשר ידע שהוא לא יוכל לפסול את מועמדותי בלבד ולכן ביטל את כלל הפרסים השנה. זה דבר בזוי והזוי מאין כמותו. ⁠אני טוען שהשר לא פעל על דעת עצמו אלא על פי הוראות מגבוה. לפי מה שנמסר לי, מי שבחש בהחלטה לפסול למעשה את מועמדותי הוא אחד, מר שלומי פוגל, איש עסקים ידוע המקורב לראש הממשלה ולרעייתו" טען וולדמן בוועדה.

מאוחר יותר הגיב וולדמן וכתב: "מטעמו של שלומי פוגל נמסר בתגובה: איל וולדמן הינו אחד מבכירי ההייטק בישראל ובהחלט ראוי לקבל את פרס ישראל. לפוגל אין כל קשר להחלטה על ביטול הפרס".