המתמודד הסרוג הגיע להסכם עם החרדים וניצח את האיש של לפיד

מהפכה בערד: יאיר מעיין, המתמודד הסרוג ניצח את ניסן בן חמו בבחירות המקומיות לראשות העיר ערד. מעיין זכה לתמיכתם של התושבים החרדים והצליח לגבור על ראש העיר המכהן, ניסן בן חמו, מטעם "יש עתיד" שחרט על דגלו את שמירת צביונה החילוני של ערד

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/24 11:38 יט באדר א'

המתמודד הסרוג הגיע להסכם עם החרדים וניצח את האיש של לפיד
ראש עיר ערד לשעבר ניסן בן חמו - הפסיד ליאיר מעיין, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בתמיכתם של חסידי גור - יש ראש עיר חדש בערד: יאיר מעיין, המתמודד הסרוג ומי שעד לאחרונה היה ראש הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב והעתיק את מגוריו לעיר, ניצח את ראש העירייה המכהן ניסן בן חמו, איש "יש עתיד" והמתמודד מטעם לפיד. מעיין, סגן אלוף במילואים, זכה ב: 49.1% מקולות הבוחרים, ובכלל היה במילואים ברוב השבועות האחרונים לאחר שגוייס בצו 8 ללחימה. מעיין גבר על בן חמו שכיהן כראש העיר מזה 9 שנים, וניצחונו הוא נקודת מפנה מבחינת התושבים החרדים בעיר. ערד מונה כ-23,275 בעלי זכות בחירה.

העיר ערד

העיר ערד, צילום: Moshe Shai/FLASH90

יאיר מעיין: "אני מחוייב לכולם"

"אני אייצג את כל תושבי ערד" אמר הבוקר (ד') ראש העיר הנבחר לגל"צ, "העירייה חייבת לתת שירותים לכלל חסידי גור בעיר כשבעבר ניסו להצר את צעדיהם. אני לא מחוייב להם אלא מחוייב לכולם, ערד היא עיר חילונית וכך תהיה".

זכה לתמיכה מהרמטכ"ל

כזכור, לקראת מועד הבחירות הראשון שהתבטל, זכה מעיין בתמיכה חריגה ונדירה מטעם הרמטכ"ל הרצי הלוי, שפרסם סרטון בו הביע את הערכתו למעיין. "מעל 7 שנים שאתה עוסק בנושא עם חשיבות אסטרטגית למדינה התאמצת מאוד להביא פתרונות שמסתכלים קדימה ומשפרים את התנאים של האוכלוסייה הבדואית", התייחס לתפקידו הקודם. "התאמצת בעיקר, ואת זה אני מאוד מעריך, לשלב היטב ולהוקיר את אלה מבני העדה שבחרו לשרת בצה"ל". לסיום אמר הרמטכ"ל: "בשם כל צבא הגנה לישראל מאחל לך הצלחה רבה מאוד בבחירה הבאה שלך, שבטוח שגם היא תהיה טובה".

הברכה של הרמטכ"ל צילום: דובר צה"ל, אתר רשות הבדואים

יאיר לפיד: "בן חמו עשה עבודה חשובה בעיר ערד"

לאחר ההפסד, יאיר לפיד שיתף בחשבון הטוויטר שלו שהוא מברך על דרך המשמעותית שבן חמו עשה בעיר. "אני מברך את ניסן בן חמו", כתב יושב ראש יש עתיד, "על דרך ארוכה וחשובה שעשה למען העיר ערד" כתב.