רב היישוב ביקש - הוועד העמיד קלפי: "אתה מעוניין שהרב ימשיך בתפקידו?"

רבה של אלון שבות, הרב זאב וייטמן, ביקש להעמיד קלפי ובה יצביעו התושבים על המשך כהונתו: "רב לא אמור להיות מסמר בלי ראש שלעולם אי אפשר להחליפו במישהו שלדעת הציבור טוב וראוי ממנו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/02/24 13:21 יח באדר א'

רב היישוב ביקש - הוועד העמיד קלפי: "אתה מעוניין שהרב ימשיך בתפקידו?"
הקלפי באלון שבות, צילום: כיפה

הרב זאב וייטמן הוא רבה של תנובה, והוא מכהן מספר שנים כרב הישוב אלון שבות. בראש חודש אב האחרון פרסם הרב מכתב המיועד את תושבי הישוב ובו הוא מספר על החלטתו להעמיד את עצמו לבחירה מחודשת על-ידי התושבים, והיום (ג') לצד הבחירות המקומיות - המהלך יצא לפועל.

"האם אתה מעוניין שהרב וייטמן ימשיך בתפקידו כרב הישוב?"

מחוץ לקלפי הרגילה בה ייבחרו התושבים את המועמד שלהם לראשות המועצה, הציב וועד היישוב, לבקשת הרב, קלפי עליה נכתב "בחירות לרב היישוב". השאלה שעליה מתבקשים התושבים לענות היא "האם אתה מעוניין שהרב וייטמן ימשיך בתפקידו כרב הישוב?" שני הפתקים שעומדים לבחירתם הם "כן - מעוניין בהמשך כהונתו של הרב וייטמן", או לחילופין "מעדיף לחפש מועמד חדש לרב הישוב". הוועד פרסם מכתב ובו הוא מסביר את בקשת הרב וקורא לתושבים להצביע.

הקלפי שהועמדה לתושבים

הקלפי שהועמדה לתושבים | צילום: כיפה

הרב ויטמן, 2017

הרב וייטמן, 2017 | צילום: Gershon Elinson/Flash90

מכתב הוועד

מכתב הוועד

הרב וייטמן: "רב לא אמור להיות מסמר בלי ראש"

בשיחה עם "חדשות כיפה" אחרי פרסום מכתבו הסביר הרב את עמדתו: "נראה לי פשוט שאדם לא יכול להפוך להיות מרא דאתרא אם 'ציבור האתרא' לא מינה אותו עליהם והציבור מעוניין במישהו אחר שיהיה המרא דאתרא שלו. החידוש לטעמי הוא בכך שלדעתי, בניגוד לאחרים שחולקים עלי בנושא, הדבר צריך להיבחן מדי כמה שנים. רב לא אמור להיות מסמר בלי ראש שלעולם אי אפשר להחליפו במישהו שלדעת הציבור טוב וראוי ממנו, או לכל הפחות מתאים יותר עבורו".