סמוטריץ': "אני לא אוותר - הציבור החרדי ייכנס מתחת לאלונקה"

שר האוצר תקף את החרדים והגדיר את ההשתמטות של הציבור החרדי מהצבא כעיוורון וכפיות טובה: "התביעה של החברה הישראלית בעניין היא הזה היא צודקת מאוד כי זה ממש מקומם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/24 21:55 יב באדר א'

סמוטריץ': "אני לא אוותר - הציבור החרדי ייכנס מתחת לאלונקה"
סמוטריץ' עוקץ את לפיד, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ברקע הביקורת הציבורית על הציבור החרדי בסוגיית השיוויון בנטל, הערב (ד') פורסם תיעוד של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בו הוא מעביר ביקורת חריפה על אי מעורבותם של החרדים בצבא. בתיעוד שחשף עמית סגל בחדשות 12 אמר סמוטריץ': "זה חייב להשתנות, המציאות הזאת שהם לא משרתים בצבא לא יכולה להימשך".

"עיוורון, כפיות טובה לריבונו של עולם"

בהמשך סמוטריץ' תקף: "זה סוג של עיוורון, כפיות טובה לריבונו של עולם, אנחנו אומרים שיוויון בנטל אבל זו זכות גדולה. התביעה של החברה הישראלית בעניין היא הזה היא צודקת מאוד כי זה ממש מקומם". בהמשך דבריו, הוסיף יו"ר הציונות הדתית: "אני לא מתכוון לוותר בעניין הזה, אנחנו נהיה מאוד נחושים והדבר הזה ישתנה והציבור החרדי ייכנס מתחת לאלונקה, גם בצבא וגם בכלכלה".

"לא יהיה מקור סמכות חוקי המאפשר הימנעות גורפת מהליכים לגיוס בני הישיבות"

כזכור, הערב הודיע היועצת המשפטית לממשלה, כי החל מיום 1.4.2024, בלא קידום חקיקה על ידי ממשלת ישראל, אין בסיס חוקי להימנעות גורפת של המדינה מגיוס בני ישיבות. במכתב התשובה לבג"ץ כתבה מיארה: "ככל שלא יוארך תוקפה של ההחלטה, בהחלטה חדשה שתעגן לוחות זמנים להשלמת חקיקה ראשית עד יום,30.6.24, לא יהיה מקור סמכות חוקי המאפשר הימנעות גורפת מהליכים לגיוס בני הישיבות. כלל גורמי המדינה המוסמכים יהיו מחויבים לפעול בהקשר להליכי הגיוס בהתאם לדין".