לא רק ב'במחנה': יאיר לפיד חושף את עברו הקרבי

עברו הצבאי של יאיר לפיד בעתון 'במחנה' פרנס הרבה בדיחות ובמיוחד על רק מאבקו על השיוויון בנטל. בתגובה לפוסט בפייסבוק של כותב טור חרדי חשף יאיר לפיד שלא בכל שנות שירותו הצבאי היה ג'ובניק בעתון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/17 17:48 כח בתשרי התשעח

לא רק ב'במחנה': יאיר לפיד חושף את עברו הקרבי
יאיר לפיד והעולים החדשים, צילום: דוברות

יאיר לפיד לא הגיב אף פעם למי שלעגו לו על שירותו הקליל בעתון 'במחנה' אבל פוסט אחד גרם לו לספר: אברהם האס פרסם באתר החדשות החרדים 'כל הזמן' טור דעה שעסק בבג"ץ חוק הגיוס וסוגיית השוויון בנטל. כששיתף את הטור בפרופיל הפייסבוק שלו ציין כי לא יכול להיות שלפיד שידוע בתחביבי האגרוף שלו היה בעל פרופיל נמוך במקביל. האס אף הוסיף רמיזה לעובדה שאביו, טומי לפיד ז"ל, השתמש בקשריו כדי לסדר אותו קרוב לבית בשירות הצבאי.

יאיר לפיד, החליט להגיב להאס ולפוסט ושם חשף כי הסתיר מהצבא את בעיותיו הרפואיות כדי להתגייס לקרבי: "כל ילדותי סבלתי מאסטמה והסתובבתי עם משאף ונטולין. אין לי בעיה לעשות ספורט כל עוד זה נעשה במקום סגור שאין בו אבק, אבל כפי שיסביר לך כל מי שסובל מאסטמה, במקומות בהם יש אבק ואובך יש התקפי אסטמה חמורים. את כל זה הסתרתי מהצבא והתגייסתי לטירונות קרבית בנ.מ".

לפיד המשיך וסיפר כי "לקראת סוף הטירונות, שנערכה בפלמחים, קיבלתי התקפת אסטמה ונשלחתי לבית החולים תל השומר, שם הורידו לי לצערי פרופיל צבאי ל-45, ווהודיעו לי שלא אוכל לשרת בקרבי. אני מצר על כך עד היום, אבל עשיתי כמיטב יכולתי בתפקידים אחרים ומובן ששירתתי שלוש שנים מלאות ושוחררתי בדרגת סמל".

"זו אגב", הזכיר לפיד להאס, "הציפיה שיש לנו מכל אחד - פשוט לתרום ולשרת כמיטב יכולתו, הן בצה"ל והן בשירות הלאומי. בכל מקרה, אני משוכנע שלא התכוונת להשמיץ או לשקר וברור לי שהטעו אותך".

האס מיהר להגיב כי לא הכיר את הסיפור והסתפק בעובדה שלפיד לא טרח להכחיש את עברו בבמחנה ולא השיב לכל אלו שהזכירו לו את שירותו הקל יחסית.