מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ישי גרטנר ורס"ל אורי יעיש נרצחו בפיגוע בצומת ראם | צה"ל פועל ברצועה

רס"ל (מיל') אורי יעיש וישי גרטנר נרצחו אתמול בפיגוע בצומת ראם | צה"ל חיסל מחבל ששיגר רקטה לאשקלון | כוחות צה"ל עצרו כ-100 חשודים בטרור בביה"ח נאצר שבצפון הרצועה | צה"ל תקף תשתית צבאית של חיזבאללה בלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/24 18:18 ח באדר א' | עודכן בתאריך 17/02/24 21:19

ישי גרטנר ורס"ל אורי יעיש נרצחו בפיגוע בצומת ראם | צה"ל פועל ברצועה
אורי יעיש ז"ל, צילום: דובר צה"ל

18:10 | רס"ל (מיל') אורי יעיש (Ori Yaish), בן 27, ממודיעין, חייל בפלס"ם 8119, חטיבת ירושלים (16), נהרג אתמול (ו') בפיגוע בצומת ראם. בפיגוע נרצח גם ישי גרטנר, בן 23 ממודיעין עילית.

ישי גרטנר הי"ד

ישי גרטנר הי"ד צילום: 27א

בנוסף, שני לוחמים ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

13:20 | הבוקר, הופעלה התרעה במרחב העיר אשקלון בעקבות שיגור שזוהה משטח רצועת עזה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו את השיגור בהצלחה. בתוך פחות מ-30 דקות, בשיתוף פעולה של מכלול האש של חטיבת הנח"ל וחטיבת האש 215 של אוגדה 162, זוהה המחבל שביצע את השיגור, במרחב אל-פורקאן שבצפון הרצועה. כלי טיס של חיל האוויר תקף את המחבל וחיסל אותו.

09:30 | כוחות צה"ל פועלים בשטח לבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו אתמול (ו') תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג'בל בלאט, במהלך התקיפה חוסל מחבל שהיה במקום. בנוסף, הותקף מבנה צבאי במרחב בינת ג'בל. כמו כן, ביממה האחרונה צה"ל תקף באמצעות ירי ארטילרי מספר מרחבים בדרום לבנון.

במהלך הלילה, בתגובה לשיגורים משטח סוריה לדרום הגולן שלא חצו לשטח ישראל, צה"ל תקף בירי ארטילרי את מרחב הירי ומטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה של צבא סוריה במרחב מחג'ה.

09:05 | כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בעומק הרצועה

בדרום הרצועה, הכוחות ממשיכים לפעול נגד יעדי טרור במרחב חאן יונס. עוצבת הקומנדו, לוחמי שייטת 13 וכוחות מיוחדים תחת אוגדה 98 פועלים בבית החולים נאצר בהתבסס על מידע מודיעיני המעיד על פעילות טרור בבית החולים. פעילות זו הובילה למעצר של כ- 100 חשודים בפעילות טרור בבית החולים. במקביל לסריקות, לוחמי יחידת מגלן ואגוז חיסלו מחבלים מסביב למרחב בית החולים.

עוד במרחב חאן יונס, לוחמי צק"ח 7 פשטו על יעדי טרור רבים במרחב בהם איתרו ציוד לחימה הכולל מטענים, רימונים ונשקי קלאצ'ניקוב. בנוסף, בשיתוף מכלול האש החטיבתי של החטיבה הכוחות זיהו והכווינו כלי טיס שחיסל שני מחבלים אשר נעו על אופנוע והתקדמו לעברם.

צה"ל בעזה,

צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

מכלול האש של אוגדה 98 בשיתוף הכוחות בשטח זיהו שלושה מחבלים נוסעים למרחב החשוד כמתחם שיגור והכווינו כלי טיס שחיסל אותם. עוד במסגרת ההיתקלויות עם מחבלים והלחימה האינטנסיבית בחאן יונס, לוחמי צוות הקרב של הצנחנים זיהו חוליית מחבלים במרחק מטרים בודדים מהם וחיסלו אותם בירי מטווח קרוב.

במקביל, במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת הפעילויות, זיהה מכלול האש החטיבתי שני פעילי חמאס ותוך זמן קצר מטוס קרב תקף את המחבלים וחיסל אותם.

יום שישי

21:50 | כוחות צה"ל ומפקדת התיאום והקישור לעזה של מתפ"ש פועלים במרחב בית החולים נאצר נגד ארגון הטרור חמאס. במסגרת הפעילות בבית חולים נאצר נמצאו תרופות ועליהן שמות של חטופים ישראלים. מקור התרופות והשימוש שנעשה בהן בבדיקה. כמו כן אותרו אמצעי לחימה במרחב בית החולים.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il