מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עמית סגל חושף את האזהרה של הקצינים האמריקנים: "היום כבר אפשר לספר יותר"

בטורו השבועי הציג הפרשן הפוליטי את האזהרות החריפות של ממשל ביידן לפני התמרון הקרקעי: "ההערכה האמריקנית דיברה על עד עשרים הרוגים ליום לכוחות צה"ל. המחיר ששילמנו מאז כבד, אבל עומד בערך על עשירית מכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/24 12:06 ז באדר א'

עמית סגל חושף את האזהרה של הקצינים האמריקנים: "היום כבר אפשר לספר יותר"
עמית סגל , צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הפרשן הפוליטי עמית סגל חשף היום (ו') בטורו השבועי בידיעות אחרונות פרטים נוספים על האזהרות של ממשל ביידן לפני התמרון הקרקעי בעזה שהתגלו כשגוית. "היום כבר אפשר לספר יותר. הגנרל ג'יימס גלין הגיע יחד עם עוד שני קצינים בכירים כדי לומר שלוש מילים: אין סיכוי לתמרון" כתב סגל. "גלין נפגש עם גנץ, איזנקוט, גלנט, הלוי ונתניהו, ושפע אזהרות שמבוססות על ניסיונו בלחימה בעיראק".

האזהרה של הגנרלים האמריקנים

הפרשן הפוליטי כתב כי לפי הערכה אמריקנית התמרון הקרקעי היה גובה את חייהם של עד עשרים לוחמים ליום לחימה - נתון שהתברר כמוגזם במיוחד. ֿ"האמריקנים הציגו נתונים, ניתחו ניתוחים, סיפרו סיפורים, ומסקנתם אחת: מטרות המלחמה לא יושגו בתמרון קרקעי, שיהיה כבד ימים וכבד דמים".

"הציעו מבצע ממוקד עם יעדים יותר מינוריים"

לדברי סגל, "במקום התמרון הקרקעי האמריקנים הציעו מבצע ממוקד, עם יעדים יותר מינוריים". הפרשן הפוליטי הסביר כי האזהרות של הקצינים האמריקניים נפלו על אוזניים קשובות בישראל, בשל חוסר האמון כלפי צה"ל באותה תקופה שבה ישראל עוד הייתה מוכה לרסיסים - אך הסוף ידוע: "החמאס טרם הוכרע, אבל כבר כעת אין עוד דוגמה בלוחמה המודרנית למה שעושה צה"ל ברצועת עזה".

הרמיזה של גנץ לאזהרות החריפות שקדמו לתמרון

סגל ציטט את דבריו של גנץ מהשבוע שעבר בהם רמז לאזהרות החמורות של האמריקנים מפני מתרון בעזה: "היו מי שהזהירו אותנו מלהיכנס לעזה. אך לוחמינו מוכיחים נחישות יוצאת דופן ויכולות פורצות דרך בלחימה מול צבא טרור שעוד יילמדו בעולם".